Milline kehakuju on sinul?

Milline kehakuju on sinul?

 Igaühel meist on erinev kehakuju kuid üldiselt saab eristada kolme erinevat kehatüüpi. Vastavalt kehatüübile peaks harrastama ka erinevaid spordialasid.
Kohe uurime välja, milline on sinu kehatüüp? 

Igaühel meist on erinev kehakuju kuid üldiselt saab eristada kolme erinevat kehatüüpi. Vastavalt kehatüübile peaks harrastama ka erinevaid spordialasid.
Kohe uurime välja, milline on sinu kehatüüp? 

Ektomorf – pikk, lühikese ülakehaga, pikkade jalgade ja kätega. Rindkere ja õlad suhteliselt kitsad.
 
Ektomorfide kehaehitus on selline, mida enamasti kadedastatakse: neil on veidi poisilik figuur enam-vähem sama laiade puusade ja õlgadega. Ektomorfid ei võta üldse kaalus juurde ning paistavad silma sellistel spordialadel nagu pikamaajooks, ballett jms. Kuulsustest on ektomorfid Jennifer Aniston ja Whitney Houston.
 
Harjutused: ektomorfid peaksid keskenduma kaalu ning lihasmassi suurendamisele ja säilitamisele. Algselt peaks vältima liiga innukat treenimist, et vältida kaalus alla võtmist ja keskenduma hoopis lihaseid üles ehitavatele harjutustele nagu jooga, ujumine, shaping. Hiljem võib alustada ka tennise jms.
 
Endomorf – tavaliselt lühikest kuni keskmist kasvu, ümara näo, lühikese kaela ja laiade puusadega. Kalduvusega rasva ladestumisele alakehas ja tihtipeale ongi see tema peamiseks probleemiks.
 
Endomorfide figuuri kohta öeldakse tihtipeale “pirnikujuline”. Sellise kehaehitusega naised moodustavad suurema osa elanikkonnast. Nende pehmed, ümarad puusad on silmnähtavalt õlgadest laiemad ja kehakaal kipub kergesti suurenema, alla võtta on aga suhtelislet raske. Kuulsustest on endomorf nt Jennifer Lopez.
 
Harjutused: endomorfid peaksid kontsentreeruma rasva muutmisele lihasteks high-impact aeroobsete harjutustega nagu cross-treening, jooksmine ja ujumine. Kuna põhiliselt ladestub neil rasv alakehas, siis ei teeks paha ka spetsiaalsed sellele piirkonnale mõeldud harjutused nagu näiteks kükid. Palju abi saab ka shapingust.
Mesomorf – suure, meheliku  rindkere ja ülakehaga, tihtipeale väga atleetliku kehaehitusega.
 
Mesomorfide kehaehitus on kombinatsioon ekto- ja endomorfidest: laiad õlad, kitsamad puusad ja head proportsioonid. Kuna mesomorfid on suhteliselt suure kondiga, töödeladakse neil rasv enamasti lihasmassiks ning nad on edukad vastupidavust nõudvatel aladel nagu tennis, võimlemine ja ujumine. Kuulsustest on mesomorfid nt Madonna ja Demi Moore.
 
Harjutused: kerged treeningud tõstavad lihastoonust, kuid ei suurenda lihaseid. Jooksmine on suurepärane treening, kui soovid põletada kaloreid ja hoida ennast vormis ilma lihaseid ebaloomulikult suureks kasvatamata. Lihaseid aitavad ilusaks vormida ka jooga ja pilates.
 

Buduaar.ee