Tahad saada vormi?

Buduaar käis Kadrioru Spordiklubis, et välja uurida, kellele sobib aeroobikatrenn. Küsimustele vastab klubi peatreener Angelika Rumessen, kelle huvi aeroobika vastu süvenes pärast seda, kui ta treener oli märganud, et Angelika on nii tubli, et on võimeline ise trenni läbi viima.
/Küsitles: Merili Sultsing/  

Buduaar käis Kadrioru Spordiklubis, et välja uurida, kellele sobib aeroobikatrenn. Küsimustele vastab klubi peatreener Angelika Rumessen, kelle huvi aeroobika vastu süvenes pärast seda, kui ta treener oli märganud, et Angelika on nii tubli, et on võimeline ise trenni läbi viima.

1. Räägi natuke endast? Kuidas jõudsid aeroobikani?
Hakkasin 90. aastate alguses aeroobikatrennis käima. Kord juhtus nii, et mu treener jäi haigeks ja kuna ta oli märganud, et olen püüdlik ja olen võimeline ise trenni läbi viima siis pakkuski ta mulle seda võimalust. Nii suurenes huvi selle ala vastu veelgi. Hiljem tegin Eesti Võimlemisliidus endale treeneri litsentsi ning hakkasin ise trenne andma. Nüüd on lisandunud veel täiendkoolitused, näiteks läbisin Bodypumpi treeneri litsentsi koolituse.

2. Kellele on aeroobika mõeldud, kellele see sobib?
Aeroobika sobib igale inimesele, igas vanuses, nii meestele kui naistele. Stiile, mille vahel valida, on ju erinevaid. Kõigile leidub kindlasti midagi. Näiteks vesiaeroobika on hea kaalu langetada soovijatele.

3. Miks tasuks minna just aeroobikatrenni?
Aeroobika on väga mitmekülgne. See annab sulle hea enesetunde, alandab kaalu, vormib lihaseid. Kindlasti on aeroobikast abi ka rühi parandamisel.

4. Kuidas oleks õige enne ja pärast trenni toituda? Kasulikke nippe?
Umbes tunnike enne trenni tuleks süüa midagi kerget. Peale trenni ei ole soovitav vähemalt 2h süüa, kuna protsess toimub pärast trenni kehas edasi. Kui aga tõesti on tunne, et ilma ei suuda, siis tuleks süüa mõni süsivesiku- või valguprodukt.

5. Kuidas on aga lood joomisega? Mida oleks kõige kasulikum tarbida ja kuidas?

Peale trenni on hea juua energiat taastavaid jooke. Vahetult enne trenni võib vedelikke tarbida, küll aga tasuks meeles pidada, et pärast trenni lõppu võiks juua alles 20-30 min hiljem. Head on mineraalaineid sisaldavad joogid.

6. Räägi pisut enda toitumisest?

See oleneb päevast ja sellest mis aegadel mul trennid on. Hommikul söön kergelt midagi sellist, mis päevaks energiat annab, näiteks putru. Lõuna ajal üritan siiski korralikult süüa, mõne prae vms, sooja toitu, kõrvale kindlasti värske salat. Õhtusöök oleneb sellest mis kell koju jõuan. Kui mul on õhtul trenn kell 19, siis söön enne seda, hiljem pole siis enam söömiseks põhjust. Otseselt sellest põhimõttest ma kinni ei pea, et peale kella 18 ei söö, vahepeal lihtsalt muudmoodi ei saa. Kui mu päevad lõppevad varem, siis jah, peale kella 18 ma ei söö.

7. Kas peale aeroobse trenni teed ka mingit muud trenni?
Jah, peale aeroobika annan ka bodypumpi tunde ning samuti vesiaeroobikat.

8. Milliseid võimalusi enda vormis hoidmiseks/treenimiseks on Kadrioru Spordiklubis?
Meil on palju erinevaid treeningstiile, mille vahel valida. Rasvapõletuseks on head näiteks Step Fatburn, mis keskendub rohkem alakehale ning Fatburn. Algajatele on sobilik Bodyball/Sculpt.
Tantsulistest trennidest on meil treeningplaanis Latinofit nig Nike Rockstar Workout. Jõu- ja vastupidavustreeningutest muidugi Bodypump. Kes soovivad aga rahulikku treeningut, neile on hea valik proovida Pilatest. Loomulikult on ka jõusaali kasutamise võimalus.

9. Mida peale erinevate treeningute veel pakute?

Meie klubis on võimalik mängida squashi, käia solaariumis, kasutada infrapunasauna. Samuti on massaaži võimalus.

10. Tähtsaimad asjad mida enda treenimisel silmas pidada?

Treeningkava peaks olema mitmekülgne, koosnema nii lihastreeningust, kui aeroobsest osast. Märksõnaks on kombineeritud treening. Näiteks käima Fatburnis ning Bodypumpis, neid siis nädalas pooleks. Nädalas peaks käima trennis vähemalt kolm korda. Samuti on tähtis õige toitumine. Alati on võimalik treeneriga sel teemal konsulteerida ning koostada endale personaalne toitumiskava.

11. Mida arvad toidulisanditest?
Ma ei tunne ühtegi inimest, kellel neist tõesti kasu oleks olnud. Samas arvan, et see on iga inimese enda valik, kas ta neid kasutab või mitte. Mineraalaineid ning vitamiine võib muidugi alati kasutada.


/Küsitles: Merili Sultsing/