Reklaam sulgub sekundi pärast

Buduaari autotest: Peugeot 107 – lihtsuses peitub võlu

Peugeot 107 on mõnusalt väike linnaauto, mis on justkui loodud sel sügisel hullumeelsena tunduvasse Tallinna liiklusesse. Kui kesklinna on vägivaldselt vallutanud bussirajad ja sõiduautode ala on kokku pressitud, siis mahub sinna mõnusalt ja lahedalt liiklema sinu uus ja pisut edev Peugeot 107. Vean kihla, et väikese auto juht tunneb end rikaste ja ilusate autodeks peetavate luksusmasinate kõrval oluliselt paremini nii kesklinna liikluses keereldes, parkimiskohale manööverdades kui ummikus passides. Viimast silmas pidades muutub täiesti väheoluliseks automootori kubatuur ja valuvelgede suurus.

Peugeot 107 on mõnusalt väike linnaauto, mis on justkui loodud sel sügisel hullumeelsena tunduvasse Tallinna liiklusesse. Kui kesklinna on vägivaldselt vallutanud bussirajad ja sõiduautode ala on kokku pressitud, siis mahub sinna mõnusalt ja lahedalt liiklema sinu uus ja pisut edev Peugeot 107. Vean kihla, et väikese auto juht tunneb end rikaste ja ilusate autodeks peetavate luksusmasinate kõrval oluliselt paremini nii kesklinna liikluses keereldes, parkimiskohale manööverdades kui ummikus passides. Viimast silmas pidades muutub täiesti väheoluliseks automootori kubatuur ja valuvelgede suurus.

Öeldakse, et lihtsuses peitub võlu. Kui Peugeot disainis 107 mudelit, pidas ta kindlasti silmas just seda mõtet. Selle auto armatuurlaual pole vilkumas kümneid LED-tulukesi ja salapäraseid lisafunktsiooni nuppe, mille üle paljud autoomanikud uhked on. Ometigi on siin kõik vajalik ja natuke rohkemgi olemas.
Rääkides lihtsusest, ei ole see auto siiski igav või ebamugav, siin on rohkelt nii elegantsust, kompaktsust kui modernsust.
Auto esiosa kaunistavad kaasaegsed signatuurtuled koos LED-päevatuledega ning müügisalongis pakutav värvikaart võlub ära iga naise. Lisaks efektsele lillale saab sellise sõiduki soetada veel kuues värvitoonis, muuhulgas ka silmatorkava helesinise või kollasena. Kerevärv on liikunud harmooniliselt ja maitsekalt ka salongi, kus pakuvad sõidumugavust üliõhukesed selja- ja peatugedega istmed. Pisut tehnilise disainiga armatuurlaud ja raadio esipaneel loovad avara ja meeldiva mulje.

107 on lihtne auto, pole ülemäärast luksust, kuid kas töölt koju ja kodust tööle jõudmisel on luksus üldse oluline? Ega vist. See-eest on aga tähtsal kohal turvalisus, madal kütusekulu ja usaldusväärsus, mida pakub kaheaastane tehase garantii ja sellele lisanduv kolmeaastane lisagarantii.
Pean tunnistama, et 107-t juhtida oli mugav. Selles üheliitrise bensiinimootori võimsuses oli linnaliikluse jaoks rohkem kui piisavalt power’it. Tõtt-öelda ei läinudki ma oma testsõidul tõelisse südalinnadžunglisse ja nagu ka piltidelt on näha, tiirutasin rohkem marsruudil Pirita-Viimsi. Pisut kiirema liiklusega linnaäärsetel aladel liikus auto mängleva kergusega ka 90 km/h sõites. Mainida tuleb ka seda, et mudel on uuenduskuuri läbides vähendanud ka niigi madalat keskmist kütusekulu 4,5 liitrilt 4,3 liitrile 100 km kohta.

Olles muuhulgas toreda ühekuuse poisi ema, käisime me proovisõidul loomulikult kahekesi. Minu jaoks oli meeldivaks üllatuseks selle väikeauto ohutus. Kuna kõrvalistuja turvapatja sai välja lülitada, ei pidanud ma beebit tagaistmele panema, vaid turvahäll sai olla minu kõrval esiistmel. 
Mulle jäid silma ka väikesed naiselikud mugavused nagu meigipeeglid päikesesirmides, mida vajad enne autost väljumist oma meigile viimase lihvi andmiseks, reguleeritav roolisammas, mille kõrgus meestel võib olla alati sama, aga naised peavad vastavalt kingakontsadele reguleerima, ja pagasiruumi kate, mis võimaldab iharate pilkude eest su ostukotte varjata.
Kes hoolib keskkonna saastatuse vähenemisest, siis see võib tunda uue 107 roolis topeltrõõmu, sest CO2 saaste tase on vaid 99 g, mis on oma klassi konkurentidega võrreldes parimaid näitajaid.
Peugeot 107 mudelil on nii kolme- kui viieukseline variant ja hinnad algavad 8700 eurost.

Kui soovid samuti proovisõidule minna või tahad rohkem selle auto kohta teada, siis astu julgelt sisse Peugeot edasimüüjate salongidesse. Infot leiad aadressilt www.peugeot.ee

Tekst: Marge Rahu
Pildid: Kaspar Saaremets

[gallery ids="1940872,1940879,1940887,1940895,1940901"]