Reklaam sulgub sekundi pärast

BUDUAARI AUTOTEST: uus ja stiilne Peugeot 208

Ühiskond muutub aina ratsionaalsemaks ja moetrendiks on saanud vähese kütusekuluga praktilised autod. Kui sinna juurde kuulub ka stiilsus ja ergonoomsus, siis ei ole palju puudu, et autohuvilisest saab uus autoomanik. Hiljuti müügile jõudnud Peugeot 208 on just selline väike kaval kaunitar, kes sind proovisõidu järel oma lummusesse võib meelitada.

Ühiskond muutub aina ratsionaalsemaks ja moetrendiks on saanud vähese kütusekuluga praktilised autod. Kui sinna juurde kuulub ka stiilsus ja ergonoomsus, siis ei ole palju puudu, et autohuvilisest saab uus autoomanik. Hiljuti müügile jõudnud Peugeot 208 on just selline väike kaval kaunitar, kes sind proovisõidu järel oma lummusesse võib meelitada.

Üldiselt ei ole ma väikeste autode fänn, aga kolmeukseline Peugeot oskas mind üllatada nii oma mugavuse, stiilsuse kui sõiduomaduste poolest. Ja lisavarustus – kes oleks osanud oodata ühelt prantsuse väikeautolt LED-tulesid, nutiekraani ning laia ja stiilset veljevalikut!

Ühel nädalalõpul oli mul võimalus väikese ja stiilse Peugeot 208ga linna vahel ringi sõita ja positiivseid emotsioone jagus kuhjaga. Uuel 208-l on mitu erinevat versiooni ning kolme- ja viieukseline mudel. Minu tähelepanu tõmbas just kolmeukseline – see on sportlikum ja stiilsem. Kui aga autosse tuleb pidevalt mahutada peale iseenda ja sõbranna ka teisi inimesi ning kui peres on lapsed, siis tasuks kaaluda viieukselise mudeli soetamist, kus praktilisus on olulisemal kohal kui stiilsus. Muuseas, nii uskumatu kui see ka pole, on uue Peugeot 208 kere sentimeetrites lühem kui eelmisel mudelil, kuid salongis on jalgadele ruumi rohkem nii juhil kui tagaistujail. Väikese auto juhile teeb istumise mugavamaks ka uudne, esmapilgul harjumatult väikesena tunduv rool, millesse sa koheselt ära armud, kui seda puutud. Roolis istudes tunned, kuidas oled kogu aeg igatsenud just sellist väikest ergonoomset rooli, mis sulle varem vaid ralliautodest silma jäi ning mis ei sunni sind kleidis ja kontsakingadega rooli istudes jalad harkis autot juhtima. Sügavad ja sportlikud esiistmed süvendavad turvalisust ja lisavad sõidunaudingut ning 1,6-liitrine mootor, mis sellise väikese ja kerge masina kohta on väga võimas, sunnib sind enesekontrollile, et sa kiirust ei ületaks. Arvesta sellega, et uue generatsiooni 208 on läbi teinud „kaalulangetamiskuuri“ ja kiirendab paremini kui võimsa mootoriga maastur. Kiirendajale annab lisapunkte ka manuaalkäigukast, mille mugavust armastav autoostja võib vabalt automaatkäigukastiga mudeliga asendada.

Selle auto juures on palju avastamisrõõmu, millest osa kuulub küll lisavarustuse nimekirja, aga vaatamata sellele väärivad äramärkimist ka arvukad baasvarustuses olevad uuendused, nagu näiteks LED-päevasõidutuled, ergonoomilised istmed ja juba eelmainitud väike rool, kuus turvapatja, puutetundlik nutiekraan, stabiilsuskontroll, libisemisvastane süsteem ja Stop&Start-tehnoloogia, mis hoiab kütusekulu ja CO2 saastet kokku ummikutes ja valgusfoori taga. Mainimata ei saa jätta ka laia värvivalikut, mis on isikupära otsivale autoomanikule alati oluline.

Uue auto valimise puhul mängib rolli ka hind. Peugeot 208 hinnad algavad 10 790 eurost ning ostmise teeb mugavaks ja lihtsaks koha peal pakutav liisinguteenus. Kui sinu rahalised võimalused on tasakaalus su soovidega ja sul on natuke õnne, võid salongi külastades sealt pärast liisingulepingu allkirjastamist välja sõita uue autoga. Kui aga tahad oma uue kaaslase lisavarustuses ja disainis sõna sekka öelda, pead tellitud auto saabumist paar kuud ootama.

Minu viis lemmikut või üllatust uue Peugeot’ juures
* Mu Facebooki sõbrad juba teavad, mis mulle selle väikese auto juures eriti meeldib, sest laadisin pärast proovisõitu pildi üles ka oma FB-seinale. See on suur klaasist panoraamkatus, mis paneb sind autoroolis end tundma osana ümbritsevast – sa näed pilvi, puid ja taevatähti. Eriti tagaistmel istujatele on see lisaväärtus, mis muudab autosõidu nauditavamaks ja avardab oluliselt silmapiiri. Panoraamkatus kuulub küll lisavarustusse, aga meie fotograafi tehtud pilt peaks kaotama kõik sinu lisaküsimused selle vajalikkuse kohta.
* Kõik on sinust vaid näpupuudutuse kaugusel. Keskkonsoolis ilutseb väikestes autodes harv puutetundlik nutiekraan, mis sisaldab nii navigatsioonisüsteemi kui hands-free telefoniseadistust, annab infot auto tehnilise poole kohta ja vajadusel aitab helistada ka autoabi numbrile. Eriti mugav on ka raadiojaamasid valida ja vahetada ning muusika helitugevust saab nii ekraanilt kui roolilt reguleerida.
* Tere tulemast USB! Seda aega olen ma ammu oodanud, mil autodel oleks põhivarustuses USB-pesa, et ma saaksin otse oma iPodist või mälupulgalt muusikat kuulata või internetiraadio taha ühendada. Seni on enamikule autodele olnud vaja USB-pesa juurde osta või ehitada lasta. Siin on selline väike vidin aga baasvarustuses.
* Esteetiline nauding sõidust. Eriti mõnus on selle autoga sõita õhtuti – kirkad esituled teed näitamas ning mahe ja stiilne salongivalgustus meeleolu loomas. Mainimata ei saa jätta ka panoraamaknale paigutatud LED-tulukeste liine, mis just õhtuhämaruses silma jäävad. Auto väline disain jätab mulje, justkui oleksid kulutanud suure hulga raha luksusliku tuuningu peale. Tahad sa seda või ei taha, aga Peugeot 208 on auto, millele nii mehed kui naised tänaval järele vaatavad.
*Kütusekulu – sellest ei saa ükski autoomanik üle ega ümber. Pingutasin mis ma pingutasin oma päris agressiivse sõidumeetodiga, aga üle 5 l / 100 km ei õnnestunud saavutada. Linna- ja maanteesõitude keskmine kütusekulu tõotab selle auto puhul tulla 3,8 l / 100 km. Siinjuures tuleks kindlasti mainida ka auto keskkonnasõbralikkust märgatavalt vähenenud CO2 saaste ja taaskasutatud materjalide näol. Universum teeb sulle selle valiku eest pai.


Kui tahad saada kinnitust minu sõnadele, siis võta ühendust lähima Peugeot’ esindusega ja mine proovisõidule. Uuri ka lisaks www.peugeot.ee. Head nautimist!

 


Autot testis: Marge Rahu

Fotod: Kaspar Saaremets

[gallery ids="1920145,1920151,1920156,1920161"]