Kuidas teha head massaaži

• Alusta aeglaselt ja õrnalt. Väldi vigastatud naha masseerimist. Selle asemel silita õrnalt kätega üle õlgade, kaela ja selja. Juba kerge puudutus võib suure hulga stressi kehalt pühkida. • Kui soovid teha jõulisemat masaaži, siis kontrolli oma asendit. Massaaži saaja peab tundma ennast täiesti lõdvestunult ja mugavalt. Istumisasendis las massaži saaja toetub ette lauale, millele võid asetada padja kõrgenduseks. Kui massaaž toimub pikali asendis, siis aseta põrandale paar tekki pehmenduseks, soovi korral kasuta patju rinna, pea või jalgade juures.

• Alusta aeglaselt ja õrnalt. Väldi vigastatud naha masseerimist. Selle asemel silita õrnalt kätega üle õlgade, kaela ja selja. Juba kerge puudutus võib suure hulga stressi kehalt pühkida.

• Kui soovid teha jõulisemat masaaži, siis kontrolli oma asendit. Massaaži saaja peab tundma ennast täiesti lõdvestunult ja mugavalt. Istumisasendis las massaži saaja toetub ette lauale, millele võid asetada padja kõrgenduseks. Kui massaaž toimub pikali asendis, siis aseta põrandale paar tekki pehmenduseks, soovi korral kasuta patju rinna, pea või jalgade juures.

• Kasuta õli või kreemi. Enne kui alustad massaaži, hõõru käsi omavahel, et neid soojendada.

• Puuduta õrnalt keha, hoia hetkeks käed paigal, lase oma kätel ja masseeritava kehal harjuda puudutusega.

• Pigista õlamusklit, seejärel lõdvesta haaret. Korda võtet, see paneb vere liikuma. Kui liigud vasakult õlamusklilt paremale, siis säilita kehakontakt. Alusta parema käega parema õla masseerimist. Hoides vasakut kätt endiselt vasakul õlal, liigu vaikselt kogu tegevusega paremale poole.

• Alusta seljal liikumist parema peopesaga, tee päripäeva ringjaid liigutusi. Tööta läbi üks pool seljast ja liigu edasi teisele poole. Ära hõõru selgroogu, see ei ole meeldiv ega kasulik.

• Masseeri ka käsi. Avalda survet peopesadele ning painuta sõrmi.

• Silita õrnalt üle kehapoole, millele massaaži tegid ning alusta teise kehapoole massaažiga.

• Tee massaaži nii, et oled ise 100% mõtetega oma tegevuse juures. Tunneta, kuhu ja milliste liigutustega sooviksid endale massaaži saada ning vastavalt sellele tee ka teisele massaaži.

• Korda liigutusi 3-5 korda. Tee liigutusi aeglaselt, eesmärk on massaažiga rahu tuua, mitte oma pingeid teisele üle kanda.

• Püüa massaažiruum võimalikult rahustavaks muuta, muusika ja küünlad loovad meeleolu.

• Massaaži lõppedes lase masseeritaval mõni hetk end koguda, soovitav on peale massaaži juua.

/Mari Ojasaar/