Reklaam sulgub sekundi pärast

Mida on väärt Made in Italy

Tõusev euro ja langev dollar on kõvasti mõjutanud luksuskaupade maailma. Et odavalt ilusaid asju saada, sõidavad eurooplased USAsse.  Samal ajal tõuseb ameeriklaste jaoks kõige selle hind, mis on tehtud Euroopas- kaasaarvatud ameeriklaste poolt armastatud Itaalia disain ja mood.

Tõusev euro ja langev dollar on kõvasti mõjutanud luksuskaupade maailma. Et odavalt ilusaid asju saada, sõidavad eurooplased Ameerikasse.  Samal ajal tõuseb ameeriklaste jaoks kõige selle hind, mis on tehtud Euroopas- kaasaarvatud ameeriklaste poolt armastatud Itaalia disain ja mood. Pideva euro kallinemise juures on hakanud kuulsad Itaalia moeloojad aina enam kahtlema selles, kas ikka tasub asju toota Itaalias. Paljud on viinud teise liini kollektsioonide tootmise Aasiasse. Gucci, Armani, Fendi, Versace- firmad, kes toodavad endiselt Itaalias, tunnevad, et nad hakkavad kaotama hinnakonkurentsis võrreldes teiste Itaalia brändidega, mida küll disainitakse Itaalias, aga toodetakse odavamates riikides.  Kõigi brändiomanike suurim küsimus on see, kas kliendid eelistavad kaubamärki või on neile olulisem see, kus riigis toodet valmistatakse.  Loomulikult on hinnaedus need, kes toodavad Hiinas. Samas soovib iga disainer hoida kõrgel oma mainet ja seega ka toodete kvaliteeti. Kui toodad Hiinas, kaotad kontrolli kvaliteedi üle. Eks lähiaastad näitavad, kelle strateegiat saadab suurem edu- kas need, kes toodavad Aasias, või need, kes usuvad Made in Italy`sse ja kvaliteeti.

 

/Marge Rahu/