Surematu Giovanni Versace sidus kõrgmoe ja popkultuuri

14 kommentaari

Giovanni Versace oli andekas moekunstnik ja disainer, ta kuulus nende
Itaalia moeloojate hulka, kes 1970. aastatel kujundasid Milanost ühe
maailma moepealinna. Itaalia moedisaineri Gianni unikaalset loomingut
peetakse glamuurseimaks kogu maailmas ning Versace kaubamärk on olnud
paljude kuulsuste ja superstaaride, sealhulgas printsess Diana, Madonna
ja Elton Johni lemmik.

Giovanni Versace oli andekas moekunstnik ja disainer, ta kuulus nende Itaalia moeloojate hulka, kes 1970. aastatel kujundasid Milanost ühe maailma moepealinna. Itaalia moedisaineri Gianni unikaalset loomingut peetakse glamuurseimaks kogu maailmas ning Versace kaubamärk on olnud paljude kuulsuste ja superstaaride, sealhulgas printsess Diana, Madonna ja Elton Johni lemmik.


Giovanni Versace
(1946–1997) elu on haarav lugu sellest, kuidas Lõuna-Itaalias ema õmblustöökojas alustanud iseõppijast kujunes möödunud sajandi lõpukümnendite üks olulisemaid ning mõjukamaid moekunstnikke. Tulevane tippdisainer sündis 1946. aastal Lõuna-Itaalias Reggio Calabria linnas. Ema õmblustöökojas töötamise järel kolis Giovanni 25-aastaselt Milanosse ning asus tööle moedisainerina. Juba 32-aastaselt rajas andekas disainer oma nime kandva moefirma, mis saavutas kohe ka suure edu. Moemaestrot inspireeris näiteks Andy Warholi moodne abstraktne kunst. Samuti ammutas ta ideid ajaloost, eriti 18. ja 19. sajandi Kreeka ja Rooma klassikalistest disainidest.

EsimeneVersace butiik avati 1978. aastal Milanos. See sai kohe väga populaarseks. Versace disainrõivad, aksessuaarid, lõhnad, kosmeetika ja disainmööbel on üle maailma tuntud ja hinnatud. Preaguseks on Versacel 81 butiiki üle maailma. Kaks suurimat butiiki asuvad USAs ja Jaapanis.
Moelooja Giovanni Versace elutee polnud aga pikk – 1997. aasta juulis tapeti ta oma kodumaja ees Miami Beachil. Mõrvariks osutus tema homosõber, tagaotsitav Andrew Cunanan, kes hiljem sooritas enesetapu.


Versace moemaja edasiviijad

Siiski ei tähendanud moemaestro surm lõppu tema moemajale. Moefirma päästsid Giovanni vend Santo, kellest sai tagaplaanile hoidev tegevdirektor ja Giovanni õde Donatella, kellega moeimpeeriumi loojal olid eriti lähedased suhted.
Santo Versace, kes taotles anonüümsust, on selle osalt ka saavutanud, sest temast kui Versace moeimpeeriumi edasiviijast räägitakse üsnagi vähe võrreles kas või õe Donatellaga.
Donatellal kui Vercase Groupi asepresidendil ning peadisaineril lasub eriti suur kohustus moemaja mainet endiselt kõrgel hoida.


Versace firmast

Firma kujundab, turustab ja levitab luksusrõivaid kaubamärkide Versace, Versus, Versace Jeans Couture ja Versace Young all.
Versace Group koosneb mitmetest tooteliinidest. Nendeks on: Gianni Versace Couture, Versace Jeans Couture, Versace Home Collection ja Versace Collection. Peale riiete ja aksessuaaride kuulub Versacele veel hotell Palazzo Versace.

Tooteliin Gianni Versace Couture tegeleb rõivaste, kellade, ehete, kosmeetika ja mööbli valmistamisega. Enamasti on kõik eelnevalt mainitud tooted valminud käsitööna. Ainuüksi kleit sellest tooteliinist võib maksta 10 000 dollarit. Seda tooteliini arendab Donatella Versace isiklikult. Tema disainitud on seal suurem osa asju.

Versace Collection ja Versace Jeans Couture keskenduvad hooajalisele moele. Need tooteliinid on tihti disainitud kooskõlas Versacega mõne teise kompanii või disaineri poolt. Versace Collection on mõeldud nooremale tarbijale.

Versace Jeans Couture teeb vabaaja rõivaid. See on paljudele kättesaadav ja üsna taskukohane tooteliin. Tooteid saab osta isegi Internetist.


Versace oli ka printsess Diana lemmik

Versacel on kuulsuste seas palju järgijaid. Näiteks Elton John, kes eelistab Swarovski kristallidega kaetud Versace asju. Versacet armastavad ka Michael Jackson, Phil Collins, Bruce Springsteen ja Elizabeth Hurley. Meie seast lahkunud printsess Diana eelistuseks oli samuti Versace, mis sobis õrnale ja südamlikule printsessile imehästi. Kuulus räpiikoon The Notorious B.I.G. on tuntud oma Versace päikeseprillide lembuse poolest. Jennifer Lopez aga kannab paljudel “punase vaiba üritustel” just Versacet.
Versace reklaamikampaaniates on osalenud Madonna, Demi Moore, Britney Spears, Halle Berry, Kate Moss ja paljud teised.

Versacel oli maailmale palju pakkuda ja öelda. Versace oli ja jääb üheks maailma ainulaadsemaks ja eelistatuimaks moekompaniiks.