Toidud, mis vähendavad stressi ja väsimust

18 kommentaari

Pimedus hakkab võimust võtma, tööl on pingelised ajad ja keha on haigustele vastuvõtlikum. Parim viis stressiga toimetulekuks on õige toitumine ja puhkus. Ära lase endast jagu saada ja vali toiduained, mis aitavad organismil pingelisel perioodil väsimusega toime tulla.  

Pimedus hakkab võimust võtma, tööl on pingelised ajad ja keha on haigustele vastuvõtlikum. Parim viis stressiga toimetulekuks on õige toitumine ja puhkus. Ära lase endast jagu saada ja vali toiduained, mis aitavad organismil pingelisel perioodil väsimusega toime tulla.

Seller – stressi korral soovitatakse süüa 2-4 sellerivart päevas. See sisaldab rahustavaid toiduaineid. Üks sellerivars enne magamaminekut võib isegi und parandada.

Päevalilleseemned – sisaldavad kaaliumit, B-vitamiine ja tsinki, mis on neerupealise näärmete tervisliku seisundi säilitamiseks ülioluline. Uuringud näitavad, et stressirohkel perioodil võib nende toitainete tase järsku langeda.

Pruun riis – aeglaselt imenduv süsivesik, mis aitab vallandada organismi hea tunde kemikaalid.

Vetikad – avaldavad maksale energeetilist mõju ja aitavad eemaldada mürkaineid ja vähendavad sel teel stressi organismis. Vetikad sisaldavad peaaegu kõiki inimsele teadaolevaid toitaineid, kaasa arvatud neid, millel on positiivne mõju närvisüsteemile. Neid on võimalik osta tervisetoidu poodidest.

Kapsas – on hea A-, C- ja E-vitamiinide, beeta-karotiini ning mineraalse seleeniumi allikas. Antioksüdandid võitlevad vabade radikaalide kahjustava mõjuga, mängides seega oma osa tuju tõstmisel.

Mandlid – on rikkad magneesiumi poolest, mis on eriti oluline nii adrenaliinifunktsiooni toetamisel, kui ka oluliste rasvhapete ainevahetusel. Madalat magneesiumitaset võib seostada närvipinge, rahutuse, ärrituvuse ja unetusega. Mandlid on suurepärane magneesiumiallikas (kergemaks seedimiseks leota mandleid öö läbi).

Marjad – mustsõstrad on rikkad mangaani ja C-vitamiini poolest. Selle puudus nõrgestab immuunsüsteemi ja tekitab masendust. Rikkad C-vitamiini ja mangaani allikad on ka maasikad ja vaarikad.

Seesamiseemned – stressi ajal suureneb vajadus tsingi järele ja see on ka tähtis rasvhapete ainevahetuseks. Seesamiseemned on heaks tsingiallikaks.

Kurgid – ütlus “cool as a cucumber” (“külma kõhuga”) peab sõna-sõnalt paika kurgi verd ja maksa jahutava mõju pärast. Kui maks on korralikult toidetud ja mitte ülekuumenenud, võib see tähtis organ aidata tasakaalustada hormoone, turgutada tuju, maha suruda stressi ja anda hea enesetunde. Proovi juua kurgi- ja sellerimahla.

Spargel – igal asjal, millel on positiivne mõju maksale, on ka positiivne mõju meeleolule ja võimele stressiga toime tulla.

Küüslauk – on kasutatud läbi aegade külmetuse ja gripi raviks ja üldse väsimuse korral. Stressitunne alaneb organismis ringlevatest mürkainetest vabanedes.

Avokaado – sisaldab 14 mineraali, kõik need reguleerivad organismi funktsioone ja stimuleerivad kasvu. Eriti tähelepanuväärne on avokaado raua- ja vasesisaldus, mis aitab kaasa vere punaliblede regenereerimisele ja toiteaneemia ärahoidmisele. See on üks tavaline stressiga toimetulematuse ja väsimuse põhjus.

Toidud, mis tekitavad stressi:

*Kofeiin
*Alkohol
*Maiustused
*Soolased toidud
*Rasvased toidud
*Lehmapiim ja piimatooted
*Punane liha
*Rafineeritud ja töödeldud toidud nagu sai, valge jahu
*Margariinid ja muud töödeldud köögiviljaõlid
*Vürtsikad toidud
*Lisandid, säilitusained ja muud kemikaalid

Allikas:
Dr Gillian McKeith “Sa oled see, mida sööd”