Vihjeid tervislikuks toitumiseks

13 kommentaari

Tervisliku elustiili järgima hakkamine ei pea tingimata tähendama toidus sisalduvate kalorite lugemist. Paar väikest elustiili muutust võib su pihale suuri muutusi tähendada.

Tervisliku elustiili järgima hakkamine ei pea tingimata tähendama toidus sisalduvate kalorite lugemist. Paar väikest muudatust elustiilis võib su kehale tähendada suuri muutusi.

Esimene asi, mida jälgida tasuks, on toidu ostmine. Kui ostad süüa, püüa vähendada ebatervislike toitude hulka, mida ostad – või kui suudad need kõik elimineerida, on muidugi veel parem. Kui sööd pruuni riisi ja pastat, on see sinu jaoks palju tervislikum ja ka kergem seedida – nii ei tunne sa hiljem, justkui oleksid paistes. Sama kehtib ka hommikusöögihelveste ja leiva kohta, vaata, et sööksid just täistera variante.

Öeldakse, et inimesed peaksid jooma keskmiselt 8 klaasi (2 liitrit) vett päevas. Paljud meist aga vihkavad isegi mõtet sellest. Teile on häid uudiseid – see ei pea olema tingimata vesi, sobib igasugune vedelik. Ok, mitte limonaad või alkohol aga näiteks tee, mahlad ja vesi võivad kõik kuuluda sinu 8 klaasi hulka! Kõige lihtsam viis, kuidas kindlustada, et jood 2l päevas on see, kui sul on endaga koguaeg kaasas 2l pudel oma lemmikjooki. Võid toimida nii: võta pudel endaga tööle kaasa ja joo seda terve päeva jooksul. Ära mine koju enne, kui jook otsas.

Ära unusta hommikusööki! Kui sul pole selleks aega, siis võta aega! Söö midagi tervislikku: jogurteid, täisteraröstsaia, putru, hommikusöögihelbeid, puuvilju või mune. Kui sööd korralikult hommikusööki, märkad, et sul ei teki päeva jooksul isusid. Ükskõik, kui kiire sul ka ei ole, ära unusta päeva kõige tähtsamat söögikorda.

Hoia enda ligi tervislikud snäkid hetkedeks, mil tunned end toidukordade vahel pisut näljasena. Sobivad on näiteks pähklid, rosinad, viinamarjad, porgandid, seller, õun või krabipulgad – need kõik peaksid andma sulle vajaliku energiasööstu.

Kui oled šokohoolik ja ei suuda sellest kuidagi täiesti loobuda, ära karista ennast sellega, et sööd seda pisut iga natukese aja tagant. Et end paremini tunda, proovi vahetada piimašokolaad tumeda šokolaadi vastu – see on sulle palju kasulikum.

Et süüa iga päev tervislikuks peetavat 5 portsionit puu- ja/või juurvilju päevas, püüa süüa kas või pisut pärast iga söögikorda, kaasaarvatud hommikusöök.

Kui sa pärast kõike seda ikka tunned toidukordade vahel isu krõpsude, maiustuste ja küpsiste järele, siis miks mitte proovida süüa vähem, aga tihedamini? Portsionite vähendamine ei ole kindlasti miski, mis sulle halba teha võiks.

Alustades tervislikku toitumist märkad peagi, et pärast suhkrurikaste toitude ära jätmist, ei isuta sa enam nende järele. Ära aga ole endaga liiga karm. See võib sul tekitada tahtmist süüa rohkem ebatervislikke toite ja takerdud nii nõiaringi. Pane endale mõistlikud eesmärgid, nii tead, et suudad need ka lõpuni viia.