Reklaam sulgub sekundi pärast

MOEKLASSIKA: Qui est Dolce & Gabbana?

Domenico Dolce ja Stefano Gabbana on itaallastest moetandem, kes on olnud nii kõrgmoe kandjate kui ka kriitikute lemmikuks juba 1985. aastast, mil kaks moekonsultanti lõid oma esimese kollektsiooni. Inspireeritud kodumaast ja selle volüümikast naisideaalist nagu Sophia Loren, iseloomustab duot juba algusaastatest saati tugeva naiskarakteri esiletoomine ja samas tema naiselikkuse rõhutamine.

 

Buduaar Shopping, sügis 2006

Qui est Dolce&Gabbana?

“When we design it’s like a movie. We think of a story and we design the clothes to go with it.” Domenico Dolce.

Domenico Dolce ja Stefano Gabbana on itaallastest moetandem, kes on olnud nii kõrgmoe kandjate kui ka kriitikute lemmikuks juba 1985. aastast, mil kaks moekonsultanti lõid oma esimese kollektsiooni. Inspireeritud kodumaast ja selle volüümikast naisideaalist nagu Sophia Loren, iseloomustab duot juba algusaastatest saati tugeva naiskarakteri esiletoomine ja samas tema naiselikkuse rõhutamine.

Just D&G olid need, kes kasutasid esimesena kartmatult religioosseid detaile nagu roosikrants, mustad kleidikesed ja pearätikud ning kes tõid oma loomingu algaastatel uuesti moodi unustuses olnud satiinkorsetid, võrksukad ja siidist nukulikud kleidikesed, miksituna jõulise peene triibu ja tank topiga. Seesama naiselikkuse ja maskuliinsuse segamine kujuneski Dolce ja Gabbana firmamärgiks ning saavutas pärast esmakollektsiooni esitusele järgnenud menu ülemaailmse tuntuse tänu Madonnale, kes kandis nende fake-teemantidega kaetud pihikut 1991.aastal. Juba samal aastal võideti ka esimene moeauhind, milleks oli Woolmark Award.

Tänaseks on D&G-st saanud number üks Itaalia ready-to-wear kaubamärke, kelle esimene  butiik avati 1989 Jaapanis ning millele on tänaseks lisandunud Honkong, Singapur, Seoul, kõik Euroopa suuremad linnad ja kogu USA. Uskumatut populaarsust näitavad ka müüginumbrid, mis juba 90-ndate aastate lõpus olid 500 miljoni dollari ringis ning pärast seda stabiilselt kasvanud.

Oma fänne kurvastasid Dolce ja Gabbana 2004. aastal, kui teatati rahumeelsest lahkuminekust armastajapaarina; õnneks lubati siiski jätkata moetandemina ning seda lubadust on ka edukalt peetud – nüüdseks kannavad D&G kaubamärki lisaks riietele ka parfüümid, (päikese)prillid, jalanõud, autobiograafiline raamat ja isegi CD.

2006/2007 aasta võtmesõnadeks on itaallased kuulutanud kuningliku romantilisuse, mida ilmestavad ampiirlõige, kõrgete kaelustega pitspluusid ja väikesed jakikesed (cropped jackets); militaarsed detailid miksituna üliseksikate kõrgete saabastega.


Ruth Rätsep