Reklaam sulgub sekundi pärast

Ole Mees.ee kirjutab: Diesel

Ei ole kahtlustki, et Itaalia on üks moetööstuse liidreid. Moelavad üle terve maailma lausa mänglevad Prada, Fendi, Dolce & Gabbana ja teiste haute couture disainerite ideedega. Itaalia moerikkused on haute couture’i sära ja glamuur, nagu seda on tõestanud ka Diesel’i astronoomiline edu.

Ole Mees.ee refereerib:

 

Diesel – disainitud Itaalias, nõutud üle kogu maailma!

Ei ole kahtlustki, et Itaalia on üks moetööstuse liidreid. Moelavad üle terve maailma lausa mänglevad Prada, Fendi, Dolce & Gabbana ja teiste haute couture disainerite ideedega. Itaalia moerikkused on haute couture’i sära ja glamuur, nagu seda on tõestanud ka Diesel’i astronoomiline edu. Diesel’i firmamärgi rajaja on Renzo Rosso. Rosso sündis Itaalia linnas Paduas 1955 - ndal aastal farmeri pojana. Ta õppis tööstuslikke tekstiile ja peale lõpetamist lõi ta 1978 – ndal aastal koos oma sõpradega Genesis Group’i, mis lõi omakorda Diesel’i ja ka teised firmamärgid nagu Goldie ja Replay. Nimi Diesel valiti väga suure hoolega, sest seda saab igas keeles ühtemoodi hääldada.

Kuigi Diesel ei toonud firmale alguses palju raha sisse, sai Rosso siiski aru, et Diesel’il on potentsiaali ja 1985 – ndal aastal ostis ta omale ainuisikulised õigused Diesel’i firmamärgile, omamata turunduse ja reklaaminduse alaseid teadmisi.


Kõige esimesena avas Rosso poe New York`is, mis asus täpselt suurejoonelise Levi´s store´i vastas. See julge planeerimine ja ilmselge turundus tegid poe tarbijatele märgatavaks.

Diesel´i rõivakollektsioon oli teistest erinev, sest see paistis olevat kulutatud. Teksad olid eelpestud ja mõningate aukudega. Rosso on öelnud, et alguses ei saanud inimesed aru, et selline väljanägemine oligi nii mõeldud ja tihtipeale tagastati “defektiga” teksad. Arusaamatused aga ei kestnud kaua.

Rosso on hästi tuntud selle poolest, et ta teeb asju spontaanselt ja üritab neid teha teist teidpidi, mis veel proovimata. Rahvusvaheline Diesel´i peakorter asub ühes Itaalia väikeses linnakeses nimega Molvena, mis võrreldes Milaano`ga paistab asuvat ei kuskil. Vaikne ümbrus ja sagina puudumine on mõlemad Rossole rahustuseks ja inspiratsiooniks.

Diesel´i jaoks on reklaamid sama populaarsed nagu tema teksasedki. Selle asemel, et alluda moelisade standarditele, otsustas Rosso vapustava kvaliteedi ja huumori kasuks. Diesel´i loosung on “ For successful living “ (edukaks elamiseks) ja nende lisad iseloomustavad mida iganes, alates homoseksuaalsetest meremeestest kuni rahvusvaheliselt ülivõimsa Aafrikani.

Kavatsuses vähendada trendi, et disainerid maksavad kuulsustele nende firmarõivaste kandmise eest, andis Rosso aastal 2000 teada, et nad sponsoreerivad noort Poola lauljat Joanna Zychowicz´i. Pärast salvavaid kommentaare Diesel´i kohta meedias, lasi Rosso “kassi kotist välja” ja teatas kõigile, et Zychowicz eksisteerib ainult tema kujutlusvõimes.
Kindlasti oli see üks imelik vingerpuss, aga selle tulemuseks oli veel üks edukas reklaamikampaania ja tugevdatud tähelepanu Diesel´i firmamärgile.

Olles alati värske ja loov, tuleb Diesel igal aastal turule vähemalt 50 – ne uue disaini ja kulutatud teksamoega. Diesel teeb aga palju rohkem, kui ainult teksased. Nende meeste ja naiste igapäevarõivad on väga populaarsed ja nad on laienenud ka jalanõude ja lasterõivaste tootmiseni. Samuti on nende firmamärgil ka litsents nahast aksessuaaride, päikeseprillide, ehete ja parfüümide müügiks. Aga need on hoopiski teksased, mille tagataskutel on punased õmblused, mis on toonud neile kuulsuse, varanduse ja ülemaailmse tähelepanu.

Rosso ja tema firma on võitnud mitmeid auhindu oma toodete ja reklaamide eest, kaasa arvatud Premio Risultat´i auhinna aastal 1996 Bocconi Instituudi poolt Milaanos, mis oli auhind aasta parima Itaalia firma eest. Samuti nimetati Rosso ära ühes Briti muusika ajakirjas “Select” kui üks sajast kõige tähtsamast inimesest maailmas, kes panustab uue milleeniumi kujunemisse. Diesel on samuti mitmeid aastaid nautinud oma lisade nägemist Cannes´i filmifestivalil.

Diesel paistab meeldivat nii noortele kui vanadele. Teismelised hoiavad oma raha kokku, et lubada endale kõrgehinnalisi moekaid teksaseid ja äriinimesed saavad kanda neid pluusi või jakiga oma tavalistel tööpäevadel. Nende lisad ironiseerivad ja ilustavad noori inimesi samal ajal. Diesel laseb oma ustavatel järelkäijatel tunda ennast originaalse ja erakordsena, ostes tooteid, mis on samas ka trendikad ja moekad. See on raske tee, kuid paistab, et Rosso on leidnud oma moodused, kuidas seda teed käia.

Oma peamiste poodidega Roomas, Londonis, Pariisis, New Yorkis, San Franciscos, Amsterdamis, Milaanos ja Tokios, on Diesel´i mõju lai ja vaieldamatult ülemaailmne. Nad toovad sisse üle 360 – ne miljoni euro aastas ja nende palgal on rohkem kui tuhat inimest üle maailma.

Firma jaoks, mille asutaja teadis väga vähe reklaamindusest ja ärist, on Diesel´ist saanud üks kõige mõjuvõimsamaid ja moekamaid rõivatootjaid maailmas. Kuhu viib Rosso kujutlusvõime ja loov vaim firma järgmisena, on igaühe enda arvata, aga kindel on see, et miljonid tarbijad lähevad Rosso ideedega kaasa.