Reklaam sulgub sekundi pärast

Mida me teame kuulsatest inimestest

Mõni kuu tagasi uuris Buduaar, mida arvavad meie lugejad kuulsakssaamisest. 62% vastanutest oli seisukohal, et natuke kuulsust ei teeks paha ning 5% vastanutest näeb iga päev kuulsakssaamise nimel vaeva.

[email protected]

Mõni kuu tagasi uuris Buduaar, mida arvavad meie lugejad kuulsakssaamisest. 62% vastanutest oli seisukohal, et natuke kuulsust ei teeks paha ning 5% vastanutest näeb iga päev kuulsakssaamise nimel vaeva. 5%  lugejaid on juba Eestis kuulsad ning 27% vastasid, et ei sooviks mingil juhul tuntuks saada.

Kas olete tähele pannud, et viimasel ajal kirjutatakse aina vähem tõeliselt huvitavatest inimestest, kellel on midagi öelda,  ja ülekaalukalt vallutavad seltskonnaajakirjandust igasugused reality-kangelased ja skandalistid, kes teevad kõik selle nimel, et tähelepanu võita. Sama toimub ka päevalehtedes, kus poliitikud ja kolumnistid oma kitsast silmaringi imetlevad. Erinevatel põhjustel hoiavad paljud huvitavad inimesed ennast tagaplaanile ja ei soovi tuntust lisada ei oma mõtetele, tegudele ega näole. Ju on neil selleks põhjust - olgu see siis soov midagi varjata või säilitada salapära ja privaatsus, anonüümsus või lihtsalt tegevusvabadus. Suur osa nendest on kindlasti ka väga tagasihoidlikud inimesed ning ei pea oma mõtteid ja  tegusid piisavalt oluliseks.

Tihti on nii, et äri või töö edukuse nimel tuleb inimesel palju suhelda meediaga- eelkõige kehtib see meelelahutusäris tegutsevate inimeste kohta. Eesti kuulsaim  ralliäss Markko Märtin keeldub oma eraelu kohta meediale infot andmast ja on saavutanud ajakirjanike silmis erakliku meediavaenlase maine. õnneks ei ole meedia ja avalikkuse surve Eestis ahistav ja kui sa ikka sugugi ei taha kuulus olla, siis jäetakse sind rahule. Saame hakkama ka Marko intervjuudeta, kuigi väga tahaks teada, kui suur korter tal seal Monacos ikkagi on.  Samas populaarne lauljatar Ines osaleb lahkesti igas telesaates, heategevusüritusel või poseerib kaanepildi jaoks ja kindlasti on selline avatud meediaga suhtlemine kaasa aidanud tema karjäärile. Inimesed on erinevad, ühele meeldib enda pilti  ajakirjas näha, teine jälle tunneb seejuures ebamugavust. Raske on öelda, kes käitub õigesti ja kes valesti- mõlemal on omad kaotused ja võidud.  Miskipärast väidavad siiski enamus kogenumaid kuulsusi, et tuntuks olemine muutub varem või hiljem ebameeldivalt koormavaks. Paljud elukogenud inimesed on suutnud vältida kõmu oma eraelu ümber ning teised jälle üritavadki skandaalse eraelu kaudu oma projekte müüa. Ilmekaks näiteks siinjuures on Ameerika ja Inglise kõmuajakirjandus, millega kogenud staarid manipuleerivad ajastades uudiseid ja tekitades skandaale just siis, kui neil on uus film või heliplaat välja tulemas. Ehk mäletate Janet Jacksoni kuulsat rinnanibutrikki. Selliseid näiteid, kus staarid ja firmad üritavad kavalusega oma toodet müüa, võib leida iganädalastest meediasündmustest nii Eestist kui välismaalt.  Seetõttu on väga ähmaseks muutunud piir tegelike ja üle fantaseeritud uudiste vahel.

Samal ajal kui suured staarid manipuleerivad meediaga, on Eestis asjad vastupidi. Meedia kujundab inimeste mainet ja pahatihti ei vasta tegelikkus selle, millise pildi meedia on loonud. Paljud tuntud inimesed ootavad ärevusega uut nädalat, et teada saada, milline kollane väljamõeldis neid seekord tabab. Välismaalt on ka Eesti kollasesse ajakirjandusesse jõudnud nn. ostetud uudiste trend, kus kellegi väidetav sõbranna müüb 500 krooni eest loo seltskonnaajakirjandusele. Kui palju on selles tõtt, ei huvita mitte kedagi peale kuulsuse ja tema lähikondlaste. Skandaalid on kuum kaup ja kui neid ei ole, siis neid tekitatakse. Rahvas loeb ja arutleb parema meelega seda, kas ekspeika lõi missi-Laural silma siniseks või mitte, kui elab kaasa Gröönimaa suuskadel läbinud supermeeste Rain Londi ja Marko Kalve ekspeditsioonile. Uudist tehakse peaaegu kõigest, mis teiste eraelust toituvatele massidele huvitav tundub.

Buduaar on suhelnud paljude tuntud inimestega Eestis ja välismaal, samuti erinevate mainekujundajatega ja meie võime kinnitada, et see mida te näete teleekraanil või loete uudistes, ei vasta kaugeltki tõele. Paljud inimesed ostavad â