Reklaam sulgub sekundi pärast

UURING: 11AASTASED JA NOOREMAD eelistavad osta kogemust ja elamust, mitte asju

EY poolt läbi viidud ostukäitumise uuringust selgub, et tuleviku tarbija jaoks on tootest kordades tähtsam ostust saadav kogemus või elamus.

EY poolt läbi viidud ostukäitumise uuringust selgub, et tulevikutarbija jaoks on tootest kordades tähtsam ostust saadav kogemus või elamus. Erinevalt vanemast generatsioonist ei ole Z-põlvkonna (sündinud peale 1995. aastat) jaoks hind enam kõige olulisem, vaid ostlemine peab olema eelkõige kiire, lihtne ja mugav ning selle saavutamiseks kasutatakse maksimaalselt ära kõik digimaailma pakutavad lahendused.

„Uuringust selgub, et Z-generatsiooni esindajad (sündinud peale 1995. aastat) on oma eelkäijatest oluliselt vähem huvitatud allahindlustest või eripakkumistest ja nad ei taha soodustuse saamiseks ise vaeva näha,“ rääkis EY direktor Olesia Abramova. Enamik turundajaid on juba hakanud mõistma, et selle värskelt täiskasvanuikka jõudva põlvkonnaga suhtlemiseks ja reklaami müümiseks on vaja täiesti uut lähenemist.

Z-generatsioonist rääkides on Olesia Abramova sõnul oluline silmas pidada, et teismelised on piltlikult öeldes juba sündinud maailma, kus on võimalik osta kõike, igal pool ja igal ajal. Just kogemusest või elamusest, mida nad ostu tegemisel või toote ja teenuse tarbimise järel saavad, on kujunenud oluline point. Z-generatsiooni poolehoiu võitmisel ei konkureeri müüjad enam üksnes omavahel, vaid otseselt ka restoranide, meelelahutusäri ja noorte vaba aega sisustavate ettevõtetega, mille eesmärgiks on samuti oma klientidele elamusi pakkuda.

Uuringu kohaselt tehakse 93% ostudest jätkuvalt kaupluses, kuid ostjad eelistavad seda ostmisviisi pigem praktilistel põhjustel, näiteks selleks, et vältida kohaletoimetamise kulusid. 17% Z-generatsiooni esindajatest väitis, et nad ostavad tooteid kauplusest, kuna neil puudub internetist ostmiseks vajalik krediitkaart. 49% noortest ostavad aga juba täna tooteid internetist vähemalt kord kuus ja tõenäoliselt kasvab nende hulk hüppeliselt kohe, kui nad oma krediitkaardi saavad. 

Nii Y- (1980-1995 sündinud, tuntud ka kui millenniumilapsed) kui noorem Z-põlvkond hindab internetis ostlemisel kõrgelt just efektiivsust. „Z-generatsiooni esindajad tunnevad üha rohkem, et e-kaubanduse arenedes vastab see ostmisviis kõige paremini nende põhivajadustele, milleks on mugavus ja lihtsus,“ selgitas Olesia Abramova. „Peamiste põhjustena, miks eelistada internetis ostlemist, tõid mõlemad põlvkonnad välja, et see säästab nende aega, online-kaupluses on valik parem ning ka hinnad on soodsamad.“

Z-generatsioon on kogenud ja suudab oskuslikult ise, erinevaid digitaalseid kanaleid kasutades, toodete kohta lisainfot leida. Kui otsitav informatsioon ei ole kohe ja lihtsalt kättesaadav, siis tõenäoliselt ei hakka ta kelleltki kogenumalt ka nõu küsima. Uuringust selgub, et vaid 24% Z-generatsiooni esindajatest küsiksid enne ostu sooritamist nõu live chat'i teel ning 47% pöörduks teenindaja poole kaupluses. Y-generatsiooni hulgas oli see näitaja palju kõrgem – 49% küsiks nõu live chat'i teel ja 60% arutaks ostu läbi eksperdiga kaupluses. 

Enamik tarbijaid ei pea täna enam oluliseks, et neil tekiks kauba ostmisel müüjaga isiklik emotsionaalne näost näkku side. Põhjuseid, miks tarbija peaks üldse kauplust külastama, jääb järjest vähemaks.

„Siiski ei ole lootus päris kadunud. Jaemüüjatel on võimalus taasluua emotsionaalne side oma ihaldatud tarbijatega, kui nad suudavad lisaks kliendi funktsionaalsete ostuvajaduste rahuldamisele pakkuda ka isiklikku positiivset elamust,“ sõnas Olesia Abramova. „70% kõigist uuringule vastajaist leidis, et ostmine on kõige mugavam siis, kui kasutada selleks erinevaid kanaleid. Seega füüsiline keskkond võib anda tugeva eelise, eriti kui seda kasutada koos digitaalsete vahenditega.“