7 ÕNNELIKU ELU HARJUMUST – Helen Marie Loorentsi kogemus

10 kommentaari
7 ÕNNELIKU ELU HARJUMUST – Helen Marie Loorentsi kogemus

Täpselt 17 kuud tagasi loobusin ma 17 aasta pikkusest turundusjuhi karjäärist edukas tervishoiufirmas. Otsus tuli läbipõlemisest: mu keha valutas igalt poolt ning ma olin õnnetu. Jah, ma elasin küll New Yorgis Wall Street’il ja mu elu oli glamuurne, aga see kõik ei teinud mind õnnelikuks. Võtsin aasta, et kõigest eemal olla ja maailma näha. Reisisin palju Euroopas ning Aasias, õppides nende rännakute käigus palju tervise ja elu põhitõdesid.

Täpselt 17 kuud tagasi loobusin ma 17 aasta pikkusest turundusjuhikarjäärist edukas tervishoiufirmas. Otsus tuli läbipõlemisest: mu keha valutas igalt poolt ning ma olin õnnetu. Jah, ma elasin küll New Yorgis Wall Street’il ja mu elu oli glamuurne, aga see kõik ei teinud mind õnnelikuks. Võtsin aasta, et kõigest eemal olla ja maailma näha. Reisisin palju Euroopas ning Aasias, õppides nende rännakute käigus palju tervise ja elu põhitõdesid.

Jagan oma mõtteid, sest näen enda ümber nii palju sarnases olukorras olevaid professionaale – nad on edukad, aga õnnetud ning suurem osa neist elab ebatervislikult. Miks inimesed, kellel on kõik hästi, õnnelikud pole? Sellele küsimusele vastamisest saigi minu teekonna eesmärk – lihtsate tõdede avastamine, tõdede, mis peituvad hea tervise ning hea elu taga.

Avastasin seitse levinud harjumust, mida igaüks oma elus kindlasti muutma peaks. Vähemalt sel juhul, kui nad soovivad kõike: tervist, rikkust ja õnne.

1. Lase minevikust lahti. Esimeseks sammuks on aru saada oma väärtustest ning uskumustest, eriti nendest, mis on meid seni tagasi hoidnud. Tihti mõeldakse, et kui ma 7 kg alla võtan, siis olen õnnelikum, või et kui ma ametikõrgendust saan, siis olen ka edukam. Tegelikult on aga nii, et kui me need eesmärgid saavutanud oleme, siis seame endale kohe ka uued sihid, mille poole püüdlema hakata: veel 7 kg, järgmine aste ametiredelil. Koos eesmärkidega lükkame edasi ka oma õnne. Reeglina on sellise mõtteviisi taga ühiskond ning soov täita pere ja sugulaste ootusi. Peame õppima, kuidas end sellisest mõtteviisist, nendest ootustest vabastada – ainult siis saavutame selle, mida tegelikult ihkame.

2. Ole positiivne. Ole kohal! Teiseks sammuks on praeguses hetkes elada, sest just see hetk on ainus, mis meil on. Tihti muretseme mineviku ja tuleviku pärast ning olevik jääb seetõttu märkamata. Tahad edukas olla? Lõpeta pidev muretsemine! Positiivsed mõtted tõmbavad sinu poole positiivseid asju. Muretsedes meelitad muresid juurde.

3.Tea, mida tahad! Enamik inimestest ei jõua kunagi sellisesse punkti, et päriselt mõelda sellele, mida nad oma eluga tegelikult teha tahavad. Millised on meie tõelised kired, talendid – asjad, mis käivad lihtsalt. Sageli teeme korduvalt samu asju, ise samal ajal teistsugust tulemust oodates. Mõistus on nagu GPS. See ütleb kehale, universumile, millises suunas me liikuda tahame. Peab olema täiesti selge, mida me tegelikult tahame!

4. Oled see, mida sööd. Selleks et teada saada, mis meid rahuldab ja mis mitte, peame oma keha kuulama. Pole olemas dieeti, mis kõigi puhul toimiks. Muuseas, mitut dieeti sa proovinud oled? Peame avastama, kuidas ennast jo-jo dieetidest vabaks murda ning valima elustiili, kus toit on lihtsalt energia- ja toitaineteallikaks. Kui sööme tervislikke, töötlemata toiduaineid, taastame hormoone, mis kontrollivad ainevahetust ja nii hakkamegi loomulikult kaalust alla võtma.

5. Kogu energiat liikudes ning magades. On teada, et inimene peab igapäevaselt liikuma ning see ei tähenda ilmtingimata, et pead viiel päeval nädalal jõusaali külastama. Uuringud näitavad, et pelgalt 30 minutist füüsilisest aktiivsusest päevas piisab, selleks et keha sellest kasu lõikaks. Võtmeks on teha seda, mida sa naudid! Nii muutub liikumine sinu elus regulaarseks harjumuseks. Puhkamine on täpselt sama olulise tähtsusega kui liikumine. Vale unerutiin mõjutab meie hormoonide loomulikku tasakaalu, seega pole imestada, et enamik inimesi kannatab just unepuuduse all. Selleks et end välja puhata, lihast kasvatada ning rasva põletada, vajab inimene keskmiselt seitse kuni kaheksa tundi und ööpäevas. Õpi enne voodisse minekut lõõgastuma.

6. Näe hea välja. Elame füüsilises maailmas, kus ilusatele meeldivad ilusad. Ole inimene, kellega ise kohtuda sooviksid. Kui mõistame, kes me tegelikult oleme, milline on meie identiteet, mis meid inspireerib, mis teeb õnnelikuks, siis näeme iseend hoopis uues valguses. Võime tunda, et on aeg oma välimust muuta, kuna see ei väljenda enam meie sisemust. Jäta meelde, et perspektiivid loovad meie reaalsuse: kui perspektiivid muutuvad, siis ole valmis ka reaalsust muutma.

7. Hoolitse enda eest. Meie emotsionaalne olukord ja heaolu on elu kõige olulisemaks osaks. Emotsioonid on keha ja vaimu kohtlemise tulemus. Kui kohtleme neid hästi – toitume õigesti, puhkame piisavalt, oleme vormis ja energilised -, siis on ka meie emotsioonid positiivsed. Tunneme end õnneliku ja rõõmsana. Kui kohtleme oma keha, nagu see oleks kõige tähtsusetum asi maailmas – ei söö piisavalt, magame vähe ja oleme stressis –, siis on meie emotsioonid negatiivsed. Keha, vaim ja emotsioonid on omavahel otseselt seotud. Üks mõjutab teist.

Kokkuvõttes on kogu vajalik informatsioon tervise ja heaolu kohta meile alati kättesaadav olnud, aga mingil põhjusel järgime kangekaelselt oma vana käitumismustrit edasi. Ainus viis oma elu muutmiseks on uute valikute ja otsuste tegemine. Peame end mugavustsoonist välja saama, hakkama riske võtma – ainult nii saab midagi muuta.

Öeldakse, et kui lõpuks tantsima õpid, siis kuuled ka muusikat, mina ütlen, et kui lõpuks elama õpid, siis näed ka selle ilu!

Käsiraamat „Heaolu kiirtee. Hea tervise ja õnneliku elu teejuht”, 94 lk
Hind 15,90 € / Buduaarist tellides soodushind 9,90 €

Kui vastad JAATAVALT kasvõi mõnele ülalesitatud küsimustest, on see käsiraamat SINU jaoks.

  • Kas tunned, et ööpäevas pole piisavalt tunde? Kas oled stressis?
  • Kas sul on raske kaalust alla võtta? Kas sa tahaksid, et sul oleks rohkem energiat ja et sa oleksid produktiivsem?
  • Kas tahaksid olla tervem ja õnnelikum?

Raamatust „Heaolu kiirtee” leiad:

  • ühest kohast kõik, mida sul on vaja teada hea tervise ja hea elu kohta
  • nõuandeid ja 17 praktilist harjutust, mis aitavad sul oma elu ja tervist muuta

Raamat “Heaolu kiirtee” on müügil raamatupoodides või telli soodushinnaga buduaar.ee/tellimine.