Puhkuse-meditatsioon – et suvi kestaks kauem

10 kommentaari
Puhkuse-meditatsioon – et suvi kestaks kauem

Puhkuse lõpp on paratamatult kurb. Loodan, et sul oli suurepärane puhkus – täis imelisi hetki, mida veel kaua meenutada. Tunned end noorema, ilusama, targemana ja vaimustavana. Aga kuidas seda tunnet säilitada? Kurb tõsiasi on see, et ega see ei õnnestugi. Kõik muutub ja liigub edasi. Aga kui oled tagasi kodus, võid oma puhkust meenutada puhkusemeditatsiooni abil.  

Puhkuse lõpp on paratamatult kurb. Loodan, et sul oli suurepärane puhkus – täis imelisi hetki, mida veel kaua meenutada. Tunned end nooremana, ilusamana, targemana ja vaimustavana. Aga kuidas seda tunnet säilitada?

Kurb tõsiasi on see, et ega see ei õnnestugi. Kõik muutub ja liigub edasi. Aga kui oled tagasi kodus, võid oma puhkust meenutada puhkusemeditatsiooni abil.

*Kui lähed puhkusele või külastad suvel eriti ilusat kohta,  kus kõik on rahulik ja turvaline, kasuta seda paika mediteerimiseks. Kaunid mälestused suvisest rannaõhust, mereveest ja päikesepaistest aitavad sul tükikest suve endaga kaasas kanda läbi mitme külma aastaaja.

* Vali kindel koht ja istu seal mõnda aega. Silmitse kõike enda ümber suure üksikasjalikkusega. Võta endale piisavalt aega, et jätta meelde iga kivi, iga rohukõrs, see, kuidas vesi loksub basseinis või meres, kuidas päikesekiired tungivad läbi männiokste. Püüa kohta visuaalselt endasse imada. Ammuta seda oma silmadega. Hinga seda kopsudesse. Nuusuta seda. Puuduta seda. Kuula helisid enda ümber – linnulaulu, laineid, tuult või tsikaade.

* Varu selleks aega, sest paned kokku enda jaoks “abipakikese”, mida saad kasutada läbi pika ja pimeda sügise. See paik saab olema koht, kuhu võid naasta, niisiis, mida detailsemana sa selle praegu lood, seda parem. 

* Tagasi kodus kasuta oma kaunist puhkusepaika vaimse pelgupaigana. Meenuta sageli, võib-olla igapäevase meditatsiooni ajal, nii et sellest saab osake sinust endast.

 

 

Triin Tisler

 

 

 

Sarnased artiklid