Tõelise õnne meditatsioon

19 kommentaari
Tõelise õnne meditatsioon

Tõelise õnne meditatsioon aitab sul mõista oma õnne, et sa oled s&u

uml;ndinud inimesena. Inimelu väärtuse teemal mediteerimine aitab sul avastada tõelist õnne ning pakub hea võimaluse heita kõrvale negatiivsed tunded.     

Tõelise õnne meditatsioon aitab sul mõista oma õnne, et sa oled sündinud inimesena. Inimelu väärtuse teemal mediteerimine aitab sul avastada tõelist õnne ning pakub hea võimaluse heita kõrvale negatiivsed tunded. 

Meditatsioon julgustab otsima ja nägema kõiki häid asju oma elus ning aitab tunda heameelt ja tänulikkust oma õnne eest, aga ka kaastunnet vähem õnnelike vastu.

1. Istu mugavalt sirge seljaga. Sule silmad ja keskendu hingamisele. Jälgi paari minuti jooksul oma hingamist, et rahuneda.

2. Hinda oma enesetunnet. Mine tavapärastest pealispindsetest vastustest sügavamale ja püüa selgitada, kuidas endasse suhtud. Enamiku tunded on vastuolulised: meile meeldivad mõned meie positiivsed aspektid, aga tunneme ka masendust, küündimatust ja lootusetust. Isegi kui tunned end praegusel hetkel õnnelikuna ja rõõmsana, tunnista, et tunned end vahel ka halvasti. Otsusta muuta kõiki oma negatiivseid tundeid ja leida tõelist õnnelikkust.

3. Mõtle, mis tunne oleks olla loom, kes on täielikult oma ihade küüsis. Erinevalt inimestest ei ole loomadel vaimse arenemise võimalust, mis hõlbustaks tõelise õnnelikkuse leidmist. Mõtle, kuidas enamik loomi ja linde kardavad inimesi. Kujutle, kuidas oleks elada pideva hirmu ja paranoiaga.

4. Mõtle inimestele, kes elavad äärmises vaesuses. Nende elu saadab pidev nälg, mille leevendamine ei ole nende võimuses. Nad elavad kohutavates tingimustes, ligipääsuta puhtale veele, peavarjule ja arstiabile. Need inimesed on sageli sunnitud kerjama ja taluma kuritarvitamist. Kujutle, kuidas oleks niimoodi elada.

5. Meenuta oma probleeme ja sa näed, kui väikesed need nüüd näivad. Adu, kui tühised on need laiemas kontekstis. Ole tänulik võimaluste ja mugavuste eest, mis sulle on elus antud, ja ole kaastundlik nende vastu, kellel on halvemini läinud.

6. Mõtle oma eeliste peale ja täna oma head õnne. Sul on sõbrad ja perekond, kes sind armastavad, võimalus saada haridust, reisida, luua suhteid ja töötada. Sul on piisavalt süüa, kodu, ligipääs arstiabile ja paljudele teistele hüvedele. Ennekõike on sul aga intelligentne meel, võimalus õppida budistlikku tarkust, mediteerida ning muundada kannatused tõeliseks õnneks.

7. Lase oma meelel puhata tänutundes kõigi nende heade asjade eest, mis sul on. Tunne enda pärast rõõmu ja ole kaastundlik nende vastu, kellel on vähem vedanud. Lõpetuseks soovi, et kõik olendid võiksid leida tõelise õnne ja vältida kannatusi.

 

 

Triin Tisler