Reklaam sulgub sekundi pärast

JAAPANI KINGITUS Euroopale – Kenzo Takada

 „Ela oma elu kaunilt,” kõlab moemaailmast pensionile läinud Kenzo Takada (77) soovitus maailmale. Pole kahtlustki, et disainer ka ise selle moto järgi elab.

„Ela oma elu kaunilt,” kõlab moemaailmast pensionile läinud Kenzo Takada (77) soovitus maailmale. Pole kahtlustki, et disainer ka ise selle moto järgi elab.

Kas teadsid, et Kenzo Takada on esimene jaapanlane, kes moemaailmas läbi lõi? Just nimelt, tegu on mehega, kes kogu Euroopale moes uutmoodi lähenemist tutvustas, miksides nii osavalt Jaapani juuri ja euroopalikku lähenemisviisi, et tulemuseks sai Aasia mõjutustega Prantsuse kaubamärk!

Kuidas aga tekkis ühel noorel Jaapani poisil huvi moe vastu? Jaapanis, Himeji linnas, ema ja kahe õega üles kasvanud poissi nakatasid moepisikuga tema õed, kes lugesid ohtralt kõiksuguseid moeajakirju. Nii sattus ka nooruke Kenzo neid üha tihemini sirvima ning moemaailmale sai antud sõrm…

Mees, kellest on tänaseks saanud moemaailma legend, alustas oma kõrgkooliõpinguid hoopis Kobe ülikoolis, kuid algselt valitud eriala ei sobinud talle kuidagi ning vanemate vastuseisust hoolimata jättis ta õpingud pooleli ja astus 1958. aastal Tokyosse, Bunka moekolledžisse, olles seal üks esimesi moeüliõpilasi.

Bunka moekool oli toona kuulus oma ülirangete vastuvõtutingimuste, karmi distsipliini ja suure töökoormuse poolest. Takada õppimaasumine moeerialale, mis toona oli vaid naistele lubatud, sai võimalikuks vaid seetõttu, et samal aastal hakati vastu võtma ka meessoost tudengeid. Ja tänu taevale selle eest!

Kaks kätt taskus ja pea ideid täis

Just nii võiks kirjeldada noore disaineri teekonda Jaapanist Pariisi. Kenzo oli nüüdseks küll diplomeeritud, kuid tee moemaailma kulges siiski üpris käänuliselt.

1964. aastal kolis Kenzo Pariisi ning alustas tööd vabakutselise disainerina, aga üsna pea sai selgeks, et mehe stiil ja disainid olid selle linna jaoks siiski liiga revolutsioonilised. Kuigi tema loomingut pandi tähele, polnud see suund see, kuhu moemaailm toona liikus. Aga seda, et järjekindlus viib sihile, tõestas ka Takada.

1970. aasta lõpp sai mehe jaoks revolutsiooniliseks, sest just siis riietati modell tema rõivastesse ning pandi moeajakirja Elle esikaanele. Nüüd oli Takada omaks võetud ja samal aastal avati Pariisis Place des Victoires’s esimene Kenzo butiik nimega Jungle Jap, mis asub seal tänaseni. „Ma panin sinna kõik oma säästud,” on mees hiljem ühes intervjuus tunnistanud.

Samal aastal sai mees veel kuulsamaks ja seda oma moe-show’dega. Nimelt väga teatraalsete moe-show’dega. Üks neist toimus näiteks tsirkusetelgis, kus rõivaid demonstreerisid ratsutajad ning disainer ise sõitis uhkelt elevandi seljas.

Ilusa elu looja

Kenzoga isiklikult Varssavis kohtudes ei kahtle ma selles üldse, et see nooruslik härra selliseid trikke tegi ja veel praegugi teeb. Kenzo näeb oma ea kohta väga hea ja särav välja. Mõned aastad tagasi antud intervjuus ajas mees oma hea väljanägemise geenide „süüks”, öeldes, et asiaadid kipuvadki aeglasemalt vananema. „Minu eluteel on üks ilus eesmärk. See tähendab seda, et kuhu iganes mu tee mind viib, olen ma valmis seda järgima ja iga päevaga kaasnevaid seiklusi nautima,” ütleb mees.

„Mood on nagu söömine, sa ei peaks kunagi jääma ühe menüü juurde,” on Kenzo öelnud. Pea kakskümmend aastat tagasi esitles Kenzo Pariisis oma viimast kollektsiooni ning lahkus moemajast pensionile. Täna tegutseb disainer erinevate projektidega kunsti- ja disainivaldkonnas. „Mulle teeb kõige rohkem rõõmu see, kui saan ümbritseva ilu paberile panna ning disainiobjektideks muuta.”

Eelmise aasta sügisel rõõmustas Kenzo koostöös kosmeetikafirmaga Avon kõiki oma fänne uue parfüümikollektsiooniga, mis kannab nime Avon Life.

Avon Life by Kenzo Takada on uus lõhnasegu, mis toob välja elu ilu, suhtudes ümbritsevasse vankumatu positiivsusega, mis on Kenzo Takada disaini ja isikupära keskmeks. Sarjas on nii meeste- kui ka naistelõhn, mis on loodud Alberto Morillase ja Olivier Crespi poolt.

Kenzo ise disainis ka parfüümide pudelid. Nii kaunistab näiteks naisteparfüümi pudeli korki kannike, mis on ka Kenzo perekonna sümboliks. „Tänu koostööle Avoni brändiga oli mul võimalus kasutada oma elumotot: elada elu ilusalt. Parfüümid toovad välja optimistliku eluvaate ning pudelid püüavad pilke originaalse kujuga, millest saab kindlasti dekoorielement ka meie kodudes,” ütleb Kenzo Takada.


Tekst: Triin Tisler

Artikkel ilmus ajakirjas Buduaar 5/17