Reklaam sulgub sekundi pärast

PÕNEVAD FAKTID, MIDA PEAKSIME TEADMA haute couture’i kohta

Kes meist ei oleks tuttav terminiga „ Haute Couture“. Elu jooksul oleme seda kaunilt kõlavat moeleksikoni lemmiksõnapaari sadu, kui mitte tuhandeid kordi nii moeveergudelt lugenud  kui ka Chaneli huulepulka kandvate huulte vahelt  välja lipsamas kuulnud.

Kes meist ei oleks tuttav terminiga haute couture. Elu jooksul oleme seda kaunilt kõlavat moeleksikoni lemmiksõnapaari sadu, kui mitte tuhandeid kordi nii moeveergudelt lugenud kui ka Chaneli huulepulka kandvate huulte vahelt välja lipsamas kuulnud.

Paraku aga tõlgendatakse haute couture tähendust enda jaoks nii mõnelgi korral sootuks valesti. Mida siis ikkagi kujutab see moegurmaanide poolt armastatud sõnapaar tegelikult ja millised on need faktid, mida peaksime teadma? 

1. Haute tähendab prantsuse keeles tõlgituna „kõrge“ või „elegantne“. Couture aga otsetõlkes „õmblema“. 

2. Termin võeti kasutusele aastal 1908.

3. Mitte iga disainer ei saa nimetada end haute couture loojaks või müüa oma toodangut selle nime all. Selleks, et toodangut võiks nimetada haute couture'iks, peab bränd või moelooja kuuluma Pariisi Syndical Chamber for Haute Couture liitu. 

4. Sellesse auväärsesse liitu kuuluvad tuntuimatest näiteks Chanel, Christian Dior, Elie Saab, Maison Martin Margiela, Jean Paul Gaultier ja Givenchy.

5. Selleks, et luua haute couture kleiti, kulub keskeltläbi 100-400 töötundi. 

6. Haute couture ülikondade hinnad võivad küündida 60 000 ning kleidid koguni 100 000 USA dollarini. 

7. Need riided on valmistatud väga hinnalistest kangastest nagu näiteks siid, kašmiir, puuvill, nahk, seemisnahk, karusnahk. 

8. Leidub juhtumeid, kus ühe konkreetse kanga kasutamisõigused kuuluvad vaid ühele moemajale. 

9. Teadaolevate andmete põhjal on tänasel päeval maailmas ligikaudu 2000 naist, kes omale haute couture'i soetada võivad ning 60% nendest on ameeriklannad. Püsiklientuur küündib kõigest 200 naiseni. 

10. Kuigi väga tihti võime me näha kuulsaid naisi kandmas mõnd kaunist haute couture kleiti, siis tegelikkuses nad mitte ei soeta, vaid laenutavad konkreetset toodet, pakkudes brändile seeläbi suursugust reklaamivõimalust. 

11. Kuna turg on väike ja toodang kallis, siis tuleb tihti ette, et ettevõtted töötavad kahjumis. Kõige olulisem on aga unistuse müümine ning meediaorbiidis püsimine.  

Elie Saab kevad/suvi 2016

 

Allikas: attireclub.org