Reklaam sulgub sekundi pärast

SELGUSID TÄNAVUSED Kuldnõela ja Hõbenõela nominendid

Moe- ja disainiekspertidest koosnev žürii on Eesti disainerite seast välja valinud nominendid, kes kandideerivad tänavu Kuldnõela ja Hõbenõela auhindadele. Kodumaa kõige mainekamate moeauhindade võitjad selgitatakse välja oktoobrikuus toimuva Tallinn Fashion Weeki raames toimuval Kuldnõela galal.

 

Hõbenõela nominendid:

Inga Vatsk-Laasner, kaubamärgiga I V L

I V L on Inga Vatsk-Laasneri omanimeline kaubamärk, mille puhta joonega lõigetest kumab mõjutusi tänavamoest, nõukogudeaegsetest veidrustest, pidutsemisest, kunstist, muusikast, Setumaa metsadest ja pikkadest autotrippidest Itaaliasse. I V L ei arvesta kellegi nõudmiste ega turu vajadustega, vaid on limiteeritud autorilooming ning kajastab Inga enda visioone moest, kelle käekirja on aidanud välja töötada pikaajaline modelli- ja stilistitöö. I V L kõnetab naist, kes hindab lihtsat, kuid ideelt luksuslikku joont ning kelle soov kannab ta kleiti otsides kaugemale lähimast poest.

Katrin Aasmaa

Katrin Aasmaa on oma loomingus seadnud sihiks millegi, mida Eesti moemaastikul väga tihti ei kohta - ta keskendub meestemoe loomisele ning on disainis au sisse tõstnud julge huumorimeele. Tema loomingut läbivad tugevad postsovetliku kultuuriruumi ja situatsioonikoomika jooned, näiteks inspireerub ta nolkide seiklustest Lasnamäel, Keskturgu ümbritsevast tänavastiilist ning Mustamäe paneelmaja korteriga seonduvast nostalgiast. Katrini tugevuseks on läbimõeldud stilistika, millega ta seob üheksakümnendate Eesti ja kaasaegse tänavamoe, hõrgu getoglämmi ja sovetliku nostalgia, pöörased aksessuaarid ja läbimõeldud rõivadisaini. Oma peamiseks sihtgrupiks peab Katrin Aasmaa "ladnasid patsaane", kelles peitub ühtaegu nii eputrilladele omast edevust kui ka kuhjaga eneseirooniat.

Liisa Soolepp

Liisa Soolepp loob omanimelise kaubamärgi alt kudumeid, mis on oma ajatus lihtsuses meeldejäävad, kvaliteetsed ja praktilised. Oma loomingus mängib ta palju faktuuridega, soovides parimal võimalikul moel tuua välja materjali ilu. Disainiprotsessis on loobutud moemaailmale omasest hooaegade süsteemist ja pigem arendatakse pidevalt edasi ajatut nn capsule-seeriat, kus kohtuvad naturaalsed materjalid, lihtsa joonega lõiked ja disaineri loomingule iseloomulikud mahulised faktuurid. Vastutustundliku moe toetajana soovib Liisa Soolepp läbi oma loomingu tuua rõivastesse rohkem tähenduslikkust ning sõnab, et riided on tema jaoks kui talisman, mille abil saab luua inspireerivat ruumi ning muuta päeva ja olemist.

 

Kuldnõela nominendid:

Hanna Haring, kaubamärgiga Monton

Montoni naisterõivaste peadisainer Hanna Haring hindab ja loob visuaalselt intrigeerivat, kuid praktilist disaini, mis ühendab maailma juhtivad moetrendid unikaalse disainikäekirjaga. Hanna on Montoniga olnud seotud ligikaudu kaheksa aastat ning on koos tugeva disainitiimiga loonud Montonist Baltikumi suurima moebrändi, mis tegutseb tänaseks juba rahvusvahelisel tasandil. Oma disaineritöös ammutab Hanna ohtralt informatsiooni ümbritsevast maailmast ja kaasab loomingusse ühiskonda puudutavad teemad, mis aitavad ette tunnetada nii üldiseid trende kui ka inimeste tarbimisharjumusi. Koos Montoni disainitiimiga peab ta tugevalt lugu ka ümbritsevast loodusest ja loomadest, peegeldades mõlemat oma tegevustes ning väärtustades oma igapäevases töös loovat mõtlemist, mugavust, kvaliteeti ja trendikust.

Kriss Eglite, kaubamärgiga New Vintage by Kriss

Ehtedisainer Kriss Eglite ja tema bränd New Vintage by Kriss on moesõpradele juba aastaid teada. 2011. aastal alguse saanud kodumaine NVBYK loob ehteid, mis mängivad vastandlike vormide ja karakteriga kividega, säilitades samas ehte kantavuse ning lihtsuse. Igas NVBYK kollektsioonis ja disainis on oma sõnum, mis toetab ja ülistab kandjat just sellisena nagu ta on ning peegeldab ehedalt Krissi enda eesmärki, milleks on julgustada naisi unistama suurelt, unustama reeglid ja panna nad kogu täiega elama. Seitsme tegutsemisaasta jooksul on NVBYK kaasa löönud ka mitmes koostööprojektis, näiteks algatas Kriss eelmise aasta novembris Eesti disainerite ühisprojekti "Mine metsa!", mis on osaliselt ood kodumaisele metsale ning samas meeldetuletus, et meil on õnn nautida loodust ja kõike selles leiduvat veel vabal ning harjumuslikul moel. Lisaks tublidele projektidele kompab Kriss edukalt ka välisturge ning nii on tema loodud ehted nüüdseks müügil ka Araabia Ühendemiraatides, Lätis, Leedus, Rootsis, Taanis, Soomes, Iisraelis, Saksamaal ja Šveitsis.

Kristel Kuslapuu

Kristel Kuslapuu on olnud Kuldnõelale nomineeritud varemgi ning on oma loominguga pälvinud tähelepanu nii siin- kui sealpool riigipiiri, olles jätnud märgi isegi sellistesse väljaannetesse nagu Vogue Italia ja One Magazine ning astudes üles nii Tallinna, Riia, Kiievi, Londoni kui ka New Yorgi moenädalatel. Tema disainikeel kõneleb skulptuurselt suurtest ja pehmetest vormidest, millele lisab karakterit edevate värvide ja julgete mustrite omavaheline armumäng. Kristeli kudumid sünnivad läbi iroonia ja klišeede, tänu millele ujub tema looming justkui vastuvoolu selle tõsidusega, mida kodumaine rõivaloome üldjuhul taga ajab. Materjalidest peab Kristel tähtsaks naturaalseid lamba-, kitse- ja kaamlivillast lõngade kasutamist, millest sünnivad kudumid, mille kandja ei pea Kristeli sõnul enese õigustamiseks või mugavalt tundmiseks kohe kindlasti valima sugu.