Reklaam sulgub sekundi pärast

STELLA K. WADOWSKI ANNAB NÕU, kuidas allahindluste ajal nutikalt šopata

Jaanuari võiks teisisõnu vabalt ka allahindluste kuuks nimetada. See, mis kaubanduskeskustes toimub, on lausa pöörane - nii palju soodsat kaupa, et silme ees võtab virvendama.

Miskipärast tekib meil kohene soov rohkem osta, kui kaup on soodne. Kas aga pöörane alešoping lõppkokkuvõttes ka rahakotile soodne on või teeme me hetke emotsiooni ajel hoopis mõtetuid oste, mis järgnevateks kuudeks kappi niisama rippuma jäävad? Blogi Stellarium autor ja stilist Stella K. Wadowsky seisukoht on järgmine: „Ükskõik, kas poes on allahindlus või leiad täishinnaga midagi väga ihaldusväärset, tasub võtta pisut mõtlemisaega. Kui miski jääb väga kummitama, siis läheb ost kümnesse.”

Stella leiab, et allahindlused on alati kutsuvad, eriti kui oled mõnel täishinnaga asjal juba pikalt silma peal hoidnud. „Kuna olen garderoobi soetanud palju ajatuid asju, otsin allahindluste käigus pigem midagi ekstravagantset. Näiteks armasatan Kat Maconie kingi ja kui midagi jääb silma, premeerin end allahindluste käigus ühe kingapaariga. Kui oled e-poodide püsiklient, saadetakse e-mailile ka sooduskoode ja vahel olen kenasti õnge läinud. Mida aeg edasi, seda ettevaatlikum ostja olen, sest kokkuvõttes tarbin vähe,“ tõdeb stilist.

Allahindluste puhul peab Stella heaks võimaluseks osta soodsa hinnaga keset külma talve kerge kevadmantli. Või miks mitte vastupidi - suvel soetada hoopis kasukas? Tema enda viimaseks lemmikleiuks on Mango tumeroheline kasukas, mille sai poole hinnaga. „Samuti vajasin hiljuti uusi Balmoral Hunter kummikuid ja Mustal Reedel ostsin 40% soodsamalt nad e-poest ära,“ lisab naine. Kuidas aga siiski leida selle suure sigrimigri seast endale just need parimad palad? Stella sõnul kõige parem nipp alede ajal parimad asjad välja sorteerida, on vaadata ihaldatud asi endale varem valmis ja allahindluste ajal see ära osta. „Sihitu ostlemine on pigem garderoobile nuhtluseks - pole ju vahet, et asi maksis vaid viis eurot, kui ta võtab kapis ruumi ja lõpuks jääb seisma.“ 

Kuid mis siis ikkagi teha, kas minna allahindlustega kaasa? Stella arvates leidub alesid pidevalt ja kõikjal; kui oled veebipoodides klient, saab sageli põnevaid pakkumisi. “Kuna olen ostnud paar käekotti oma lemmikfirmalt Strathberry, kutsuti mind hiljuti lahkelt nende sample sale`ile Šotimaale. Päris lõbus oli seda kutset oma e-mailis näha. Pigem peaks endalt küsima, kui palju me päriselt tarbime? Sügisel oli mul kaks erineva värvi, kuid ühesuguse lõikega kleiti ja kandsin neid pidevalt vahelduva eduga. See viis mind mõttele, et vajame ikka väga vähe, kui leiame selle õige ja hästi istuva riideeseme.“ Reegel, millest Stella šopates lähtub on järgmine: kui kahtled, ära osta. „Need, kellel on aastate jooksul koju suurem garderoob kogunenud, kipuvad ilmselt enda imelisi asju ära unustama. Vähemalt minuga on nii korduvalt juhtunud. Harvad pole korrad, kui kammin oma blogist Stellarium outfit'i rubriigist „Girl Friday” läbi erinevad pildiseeriad ja siis avastan, et otseselt polegi midagi vaja. Samas, kui hing ihaldab vahel ikka midagi uut, olen teinud reegli – kui koju ilmub uus mantel, kleit või kingapaar peab vanadest olijatest üks ruumi tegema. Vahel kingin sõbrannale, vahel panen müüki, kuid see aitab asjad enam-vähem süsteemis hoida. Ainsa erandina ei loobu ma naljalt käekottidest, mis on minu suurim nõrkus. Neid hoiustan eraldi kappides, karpides ja tolmukottides. Käekotte jahin ka allahindluste ajal ehk kõige kirglikumalt, kuid kui miski meeldib, siis ostan pärast väikest mõtlemisaega. Seda enam, et on firmasid, mis ei tee kunagi allahindlusi, seega tuleb täishind välja käia, "võtab Stella teema kokku.

Heida pilk ka Stella Instagramile

Buduaar.ee