10 toitumisharjumust, mis aeg-ajalt meeldetuletust vajavad

10 toitumisharjumust, mis aeg-ajalt meeldetuletust vajavad

Tervislik toitumine võib vahel tunduda suure kohustusena. Eriti, kui oled väsinud ja stressis. Kuid pannes endale kõrva taha järgnevad kümme harjumust, elad peagi ilma suurema pingutuseta palju tervislikumalt.

Tervislik toitumine võib vahel tunduda suure kohustusena. Eriti, kui oled väsinud ja stressis. Kuid pannes endale kõrva taha järgnevad kümme harjumust, elad peagi ilma suurema pingutuseta palju tervislikumalt.

1. Asenda punane liha kasulikku rasva sisaldava kala vastu. Tee seda vähemalt kaks korda nädalas. Nii langeb kolesterool ja varustad organismi vajalike oomega-3 rasvhapetega.

2. Kontrolli pakenditelt alati toidu soolasisaldust. Umbes kolmandik päeva jooksul tarbitavast soolast sisaldub juba poest ostetud toidus. Isegi tervislikumates toiduvalikutes nagu supis ja mitmeviljahelvestes võib olla kõrge soolasisaldus. Soola ei tohiks päeva jooksul tarbida rohkem kui 6 grammi.

3. Joo vett. Vajad vedelikupuuduse vältimiseks vähemalt poolteist liitrit päevas. Tihtipeale ajavad inimesed janu näljaga segamini. Seega järgmine kord, kui sul mõni isu tekib, joo hoopis vett ja vaata, kas tahad endiselt süüa.

4. Väldi langemast harjumuse küüsi. Sinu toit peab olema mitmekesine ja organism vajab erinevaid toitaineid.

5. Proovi süüa iga päev puu- ja juurvilju. Asenda päevased snäkipausid hoopis kuivatatud puuviljade, peotäie värskete marjade või banaaniga.

6. Proovi söömisharjumustes vähendada küllastunud rasva kogust. Organism vajab küllastumata rasva. Küllastunud rasv võib tõsta kolesterooli taset, mis omakorda soodustab südamehaiguste teket.

7. Pärast trenni söö vähemalt kahe tunni jooksul, et keha suudaks maksimaalselt taastuda.

8. Söö maitsev ja korralik lõuna, et ennetada hilisemaid isusid näiteks šokolaadi järele. Kasuta lõuna valmistamisel näiteks täisteratooteid, kana, avokaadot või spinatit.

9. Proovi vabaneda gaasiliste jookide sõltuvusest. Need on kahjulikud hammastele ja luudele.

10. Ära kunagi jäta hommikusööki vahele. Võid küll mõelda, et säästad kaloreid hilisemaks, kuid uuringud on tõestanud, et kui sööd hommikul esimese asjana, siis on lihtsam ka kaalu kaotada. Proovi näiteks täisterahelbeid või putru.

Allikas: marieclaire.co.uk

Sarnased artiklid