11 põhjust, miks sa oled kogu aeg väsinud

11 kommentaari
11 põhjust, miks sa oled kogu aeg väsinud

Vähene uni ei ole ainus põhjus, miks sa ennast pidevalt väsinuna tunned. Paljud väikesed asjad, millele sa eriti tähelepanu ei pööra, võivad sind samuti nii vaimselt kui füüsiliselt väsitada. Loe, mida sul energilisuse hoidmiseks vältida tuleks. 

Vähene uni ei ole ainus põhjus, miks sa ennast pidevalt väsinuna tunned. Paljud väikesed asjad, millele sa eriti tähelepanu ei pööra, võivad sind samuti nii vaimselt kui füüsiliselt väsitada. Loe, mida sul energilisuse hoidmiseks vältida tuleks. 

1. Sa jätad väsimuse tõttu trenni vahele.

Trenni vahelejätmine energia säästmiseks töötab tegelikult sinu vastu. Regulaarne treening hoopis peletab väsimust ning hoiab sind reipana. Samuti tugevdab see su tervist, mõjudes hästi südame-veresoonkonna tööle ning transportides kudedesse nii hapnikku kui toitaineid. 

2. Sa ei joo piisavalt vett. 

Olles isegi ainult minimaalses 2% vedelikupuuduses, röövib see sult hulgaliselt energiat. Vedelikupuudus muudab vere paksemaks, see omakorda mõjutab südametööd ning hapniku ja toitainete transportimist lihastesse ja organitesse. 

3. Sa ei tarbi piisavalt rauda.

Rauavaegus muudab su uimaseks, ärrituvaks, nõrgaks ja keskendumisvõimetuks. Selle vältimiseks tarbi rohkelt veiseliha, ube, tofut, mune, tumerohelisi lehtköögivilju, pähkleid ning seo neid paremaks imendumiseks C-vitamiiniga. Samuti aitab piisav rauaannus sul aneemiat vältida.

4. Sa oled perfektsionist. 

Sa tahad kõike alati maksimaalselt hästi teha, kuid see paneb sind ka rohkem pingutama, mis aga kulutab liialt energiat. Kui su eesmärgid ei täitu õigel ajal või 100%, oled lisaks veel ka endaga rahulolematu.

5. Sa teed sääsest elevandi. 

Kui sa ei tee muud, kui ainult eeldad, et kõik läheb kogu aeg halvasti ning miski ei õnnestu, oled sa üks suur katastroofide leiutaja ning see on su vaimsusele äärmiselt kurnav.  

6. Sa jätad hommikusöögi vahele.

Selleks, et oma kehale jõudu anda, tuleb sul seda n-ö tankida ning eriti oluline on seda teha just hommikuti pärast ärkamist, kui keha on ära kulutanud kogu eelmisel õhtul tarbitud energia. Söö hommikuks teraviljatooteid ning toite, mis sisaldavad proteiini ja tervislikke rasvu. 

7. Sa toitud rämpstoidust. 

Toidud, milles on rohkelt suhkruid ja mittevajalikke süsivesikuid, tõstavad küll kiirelt veresuhkrut, kuid ka langetavad seda kiiresti. Sellised suured kõikumised muudavad su väsinuks kogu päeva vältel.

8. Su töölaud on kogu aeg segamini. 

Segadus töölaual väsitab, alandab keskendumisvõimet ning info töötlemise kiirust. Korista oma töölaud, pane iga asi omale kohale, organiseeri paberid, nii et leiad vajalikud asjad kiirelt üles ning märka erinevust.

9. Sa töötad ka puhkuse ajal. 

E-mailide lugemine puhkamise ja lõõgastumise asemel ei tee kohe kindlasti mitte head, vaid vastupidi, lükkab su läbipõlemise äärele. Tõmba arvutil juhe seinast ning eemaldu tööasjadest, elusta oma keha ja vaimu mõnusa vaheldusega, nii oled ka kontorisse naastes elujõulisem.

10. Sa jood enne magamaminekut klaasikese (või paar) veini. 

Tundub küll hea võimalus lõõgastuda, kuid see võib sulle tegelikult anda tagasilöögi. Alkohol ei mõju hästi kesknärvisüsteemile ning see saboteerib ka su une kvaliteeti. 

11. Sa loodad kohvile, et see aitaks sul päeva mööda saata.

Päeva alustamine maitsva kohviga on loomulikult hea idee ning uuringud on näidanud, et kuni kolm tassi kohvi päevas ei tee sulle midagi halba. Kofeiini kuritarvitamine seevastu võib tugevalt häirida su ärkveloleku- ja unetsüklit. 

 

Allikas: health.com