12 PÕNEVAT FAKTI: mis juhtub, kui iga päev üks avokaado süüa

14 kommentaari
12 PÕNEVAT FAKTI: mis juhtub, kui iga päev üks avokaado süüa

Sügavrohelise kooriku ning hõrgutavalt pehme sisuga avokaado on väärt köögivili, mis pakatab organismile vajalikest toitainetest. Teadlaste sõnul peaks päevas ära sööma ühe terve avokaado ja põhjuseid, miks seda teha tuleb, on mitmeid! Etteruttavalt võib öelda, et inimesed, kes iga päev avokaadot söövad, on tugevama tervisega ning ka nende füüsiline vorm on märkimisväärselt parem.

Sügavrohelise kooriku ning hõrgutavalt pehme sisuga avokaado on väärt köögivili, mis pakatab organismile vajalikest toitainetest. Teadlaste sõnul peaks päevas ära sööma ühe terve avokaado ja põhjuseid, miks seda teha tuleb, on mitmeid! Etteruttavalt võib öelda, et inimesed, kes iga päev avokaadot söövad, on tugevama tervisega ning ka nende füüsiline vorm on märkimisväärselt parem.

Allpool toome välja 12 põhjust, miks peaks iga päev sööma ühe terve avokaado:

1. Kasulikud rasvad

Avokaado on üsnagi kõrge rasvasisaldusega vili – 77% kaloritest tulebki rasvast, kuid need on head rasvad. Enamus avokaados sisalduvast rasvast on oleiinhape – see on küllastumata rasvhape, mis vähendab kehas põletikulisi protsesse. 

2. Aitab kaalust alla võtta

Avokaado on väga toitaineterikas ning täidab korralikult kõhtu. Erinevad uuringud on näidanud, et kui päeva peale süüa ära üks terve avokaado, kaob isu ebatervislike snäkkide järele, sest kõht on täis. Kui toit on täisväärtuslik ja organism saab sealt kõik vajalikud toitained kätte, ei teki hiljem vajadust midagi veel süüa ning kokkuvõttes tarbitakse vähem kaloreid ja see omakorda aitab kaalulangetusele kaasa. Avokaado võib jagada kahe söögikorra peale – lõunasöögiks ja õhtusöögiks ning sinna kõrvale võiks valida kas liha, kala, mereannid, muna, täisterapasta või miks mitte hoopis avokaadost püreesuppi valmistada. 

3. Hoiab vererõhu kontrolli all

Tänu kõrgele kaaliumisisaldusele aitab avokaado söömine ka vererõhu normi piires hoida. Ühe avokaado söömisel saab organism 28% päevasest kaaliumi vajadusest. See omakorda vähendab ka südamehaiguste riski.

4. Kõrge toitainetesisaldus

Avokaado sisaldab väga rikkalikult erinevaid vitamiine ja mineraalaineid, mida keha igapäevaselt vajab. Vitamiinid, mida avokaadot süües saame: C, B5, B6, E ja K-vitamiin. Mineraalained: vask, kaalium, foolhape. Lisaks sisaldab avokaado häid rasvu ning kiudaineid.

5. Avokaado söömine koos värske salatiga aitab organismil vitamiine paremini omastada.

Mitmed väärtuslikud toitained on rasvlahustuvad, mis tähendab, et neid tuleks kombineerida rasvaga – näiteks kehtib see vitamiinide A, D, E ja K puhul. Tänu kasulikele rasvadele, mida avokaados leidub, suudab organism vitamiine paremini omastada – söö avokaadot koos värske salatiga ja keha suudab salatist rohkem vitamiine kätte saada! Samal põhjusel soovitatakse salatitele ka häid õlisid lisada – head rasvad aitavad vitamiinide omastamisele kaasa. Ka avokaadoõli on väga kasulik.

6. Aitab ennetada suhkruhaiguse teket

Kui iga päev süüa üks avokaado, on vererõhk normis. Loomulikult tuleb ka magusa söömisega piiri pidada ning avokaadot süües on lihtsam ka magusaisu kontrolli all hoida – kui kõht on korralikult täis, ei teki vajadust koogikeste järele.

7. Avokaado sisaldab antioksüdante, mis kaitsevad silmi.

Avokaados leidub luteiini ja zeaksantiini – need on karotenoidid, mis on kasulikud silmade tervisele. 

8. Avokaados on rohkem kaaliumi kui banaanis.

Enamik inimesi ei saa toidust piisavas koguses kaaliumit kätte! Et organism saaks korralikult funktsioneerida, on tal vaja kaaliumit ning 100 grammis avokaados on 14 protsenti kaaliumi päevasest soovitatud kogusest. Banaanis on aga vaid 10 protsenti kaaliumi. Kaalium aitab ennetada kõrgenenud vererõhku, mis on seotud infarkti ja neerupuudulikkuse tekkega.

9. Aitab alandada kolesteroolitaset

Avokaados sisalduvad tervislikud monoküllastumata rasvad aitavad alandada kolesteroolitaset ning et sinu kolesteroolitase oleks normis, tuleks päevas ära süüa üks mõnusalt küps avokaado.

10. Antioksüdandid

Avokaado on suurepärane antioksüdantide allikas, mis aitab detoksifitseerida keha, eemaldada organismist mürgiseid raskmetalle ja võidelda vananemise vastu. 

11. Tugevamad luud

Avokaados sisalduvad vitamiinid ja mineraalaineid on meie luustikule väga olulised. Kui iga päev süüa üks avokaado, muutuvad ka luud tugevamaks ja vastupidavamaks. 

12. Parandab ainevahetust

Avokaado sisaldab väärtuslikke kiudaineid, mis aitavad seedimist korrastada. Üks terve avokaado sisaldab keskeltläbi 13 grammi kiudaineid, mis on 54% päevasest vajadusest. Enamik inimesi tarbib liiga vähe kiudaineid ning seetõttu on ka nende seedimine sageli paigast ära. Lisaks aitavad kiudained organismist jääkaineid ja mürke väljutada ja see omakorda muudab jume klaariks. Just mürkained on need, mis sageli aknet põhjustavad.

Avokaados on keskmiselt 160 kalorit, 2 grammi valke ja 15 grammi kasulikke rasvu. Süsivesikuid sisaldab avokaado 9 grammi, millest 7 grammi on kiudained, seega ühtekokku saab rasvast vaid 2 grammi süsivesikuid.

Allikas: healthyfoodhouse.com

Toimetas Karin Karu