13 nõuannet targaks toitumiseks

13 nõuannet targaks toitumiseks

Loodus on kasvatanud sinu keha nii, et see püsiks terve ja elujõulisena kogu elu. Ebatervislikud toitumisharjumused ja elustiil aga tekitavad mitmeid tervisehäireid, mis ei lase sul elu täiel rinnal nautida.    

Loodus on kasvatanud sinu keha nii, et see püsiks terve ja elujõulisena kogu elu. Ebatervislikud toitumisharjumused ja elustiil aga tekitavad mitmeid tervisehäireid, mis ei lase sul elu täiel rinnal nautida.

Toitumisteadlane ja ajurveda paraktiseerija Andreaz Moriz jagab oma raamatus “Simple Steps to total health” nõuandeid, kuidas toituda nii, et meie kehal oleks sellest võimalikult palju kasu ja võimalikult vähe kahju. Loe, kuidas toituda targalt.

 

*Päeva peamine toidukord peaks olema keskpäevane eine, mida tuleks süüa just siis, kui päike on kõige kõrgemal ning organismi seedimisvõime kõige suurem. Õhtupoolikul see tunduvalt väheneb. Vahetult enne magamaminekut süüa ei tohiks. Päeva viimase eine ja magamamineku vahele peaks jääma vähemalt kolm tundi. Vastasel juhul võib toit maos seedimata jääda, mis põhjustab käärimist, veepeetust ja ebamugavustunnet ning kehakaalu tõusu.

* Ära joo söömise ajal midagi, kuna see lahjendab kontsentreeritud maomahla, mille tulemusena võib toit jääda seedimata ning kehakaal võib tõusta. Mingil juhul ei tohiks vedelike abil toitu enneaegselt makku “alla loputada”. Kui tingimata tahad midagi toidu kõrvale juua, on parim variant leige vesi või lahja taimetee.

* Näri toit hoolikalt läbi, eriti kehtib see liha ja muude raskesti seeditavate toitude puhul. Närimine on seedeprotsessi oluline osa.

* Eine võiks olla võimalikult lihtne – ära söö korraga üle kolme või nelja toiduaine!

* Toorest toitu tuleks võtta enne keedetud toidu söömist.

* Söö mahlaseid toite enam kui kontsentreeritud tahkeid toite.

* Söö toorest toitu suvel rohkem, talvel vähem.

* Tarbi toatemperatuuriga toite ja jooke või soojemaid, kui need keedetud on.

* Üldiselt ei ole soovitav jätta toidu ülejääke järgmiseks päevaks, kuna nende väärtus väheneb juba pärast paari tundi. Erandiks on riis ja oad.

* Süüa tuleks rahulikus õhkkonnas, ainult meeldivas seltskonnas. Süüa ei ole soovitatav siis, kui domineerivad tugevad emotsioonid nagu hirm või viha.

* Ära söö korraga liiga palju. Kui keha siseelundid puhastuvad ja uut jõudu saavad ning kui me ellimineerime kahjuliku rämpstoidu oma menüüst, muutuvad meie seedimisprotsessid tunduvalt tõhusamaks. Selle tulemusena saame kõik organismile vajaliku kätte väiksematest toidukogustest.

* Ajurveda õpetab, et meie menüü peaks olema tasakaalus nii, et selles oleks esindatud kõik maitsed: magus, hapu, soolane, pikantne ja kibe. Mõned kehatüübid aga võivad eelistada üht tüüpi maitset teistele.

* Ära tee uinakut vahetult pärast sööki, kuna see võib viia uimasuse ja kehakaalu tõusuni. Kõige kasulikum on pärast sööki 10-15 minutit puhata ja seejärel teha 10-15 minutiline jalutuskäik.

 

 

Triin Tisler

Sarnased artiklid