3 MAITSVAT JUUSTU, mis sinu figuurile liiga ei tee

11 kommentaari
3 MAITSVAT JUUSTU, mis sinu figuurile liiga ei tee

Tõsi ta on, et juustud sisaldavad palju rasva ja kaloreid, ent sellegipoolest on tegu väga kasuliku piimatootega ning tänapäeval leidub poes ka laktoosivabu tooteid, mis tähendab, et juustu oma menüüst välja jätma ei pea keegi.

Tõsi ta on, et juustud sisaldavad palju rasva ja kaloreid, ent sellegipoolest on tegu väga kasuliku piimatootega ning tänapäeval leidub poes ka laktoosivabu tooteid, mis tähendab, et juustu oma menüüst välja jätma ei pea keegi.

Juustust saame kaltsiumit, B-vitamiine ning teisigi väärtuslikke toitaineid, mis hoiavad luud tervete ja tugevatena. Kes aga peab oma kehakaalu jälgima, peab ka juustu söömisega piiri pidama.

Millised juustud on kõige taljesõbralikumad – allpool on välja toodud kolm juustusorti:

Šveitsi juust 
See juustusort sisaldab vähem soola kui teised juustud, olles samas kaltsiumi- ja valgurikas. Üks portsjon ehk 30 grammi Šveitsi juustu sisaldab umbes 120 kalorit ning 8 grammi rasva. Lisaks saab organism sellest portsust lausa 8 grammi valkusid! 

Feta juust 
Lamba-, lehma- või kitsepiimast valmistatud feta juust sisaldab kordades vähem kaloreid kui teised juustusordid. Samas on tegu väga valgurikka tootega, mis sobib hästi kõikvõimalikesse salatitesse. Et feta on tavaliselt üsnagi soolane, tuleks salatisse soola lisamisega ettevaatlik olla.

Mozzarella 
Seda juustu valmistatakse lehma- või pühvlipiimast. Poes on saadaval ka madala kalorsusega mozzarella, mis sobib suurepäraselt isegi kaalulangetaja menüüsse. Mozzarella‘t kasutatakse salatite ja võileibade tegemisel. Nagu teisedki juustusordid, on ka mozzarella valgu- ja kaltsiumirikas piimatoode.