3 nippi, kuidas mürgiste inimestega toime tulla

3 nippi, kuidas mürgiste inimestega toime tulla

Suhted muutuvad mingil hetkel alati keeruliseks. Paljude inimeste jaoks on suurimaks väljakutseks sellised tuttavad, kes püüavad neid oma tahte järgi tegutsema suunata, seda isegi siis kui see pole inimese enda huvides. Kui oled end samast olukorrast leidnud, siis pead sa kindlasti järgnevat teadma! 

Suhted muutuvad mingil hetkel alati keeruliseks. Paljude inimeste jaoks on suurimaks väljakutseks sellised tuttavad, kes püüavad neid oma tahte järgi tegutsema suunata, seda isegi siis, kui see pole inimese enda huvides. Kui oled end samast olukorrast leidnud, siis pead sa kindlasti järgnevat teadma! 

Inimesed, kes sulle halvasti mõjuvad, omavad kindlaid käitumismustreid: 

Nad ei esita sulle palvet või soovitust – nad ütlevad sulle väga konkreetselt, et sa oled kohustatud midagi tegema. 

Nad ei unusta, vaid käivad seni peale, kui oled vaimselt täiesti tühjaks väänatud. 

Tunned end temaga suheldes pidevalt süüdi, häbened end või tunned tema ees hirmu. 

Nad süüdistavad sind selles, et sinuga on raske läbi saada – põhjendused võivad olla erinevad. 

Nad ähvardavad sind eesmärgiga oma tahtmine saavutada. 

Lühidalt – kui sul on tegemist kellegagi, kes keeldub sinu otsuseid austamast, siis võid kindel olla, et seda inimest ei huvita sinu heaolu vähimalgi määral. Lõppude lõpuks on parim teha otsuseid, mis sulle endale mugavad ja õiged tunduvad. Keegi ei peaks otsuste langetamisel lähtuma süütundest, hirmust või häbist. 

Kuidas siis mürgiste inimeste läheduses käituma peaks? Siin on kolm nõuannet: 

Kaitse ennast. Kui ütled millegi peale “ei”, siis peab inimene seda aktsepteerima. Ära lase endaga manipuleerida. Sa ei pea kellelegi midagi tõestama. Sinu ülesandeks pole teiste elu lihtsustamine, vaid enda kaitsmine. Ära selle pärast muretse, et sinu otsus võib mõnele suhtele halvasti mõjuda. 

Kontrolli oma emotsioone. Suhtlemine inimesega, kes sinu soovidega absoluutselt ei arvesta, võib üsna ebameeldiv olla ja erinevaid emotsioone tekitada. Ole oma tunnetest teadlik. Tavapärasteks emotsioonideks on segadus, viha, hirm ja hingeline valu. Võid tunda ka kurbust. Hakka vastu kiusatusele vihahoos midagi öelda – see muudab olukorra ainult hullemaks. Pea oma läbielamiste kohta päevikut, räägi oma murest mõne lähedase inimesega või pöördu abi saamiseks professionaali poole. See on aeg, kui pead oma vaimsele tervisele eriti suurt tähelepanu pöörama. 

Ole enesekindel. Sa ei pea oma otsuste tagamaid kunagi kellelegi selgitama, kuid soovi korral võid seda siiski teha. Raudreegel on, et kui sa lased inimestel ennast ära kasutada, siis ei kahtle nad hetkegi enne, kui seda päriselt teevad. Seisa enda eest! 

 

womenworking.com