3 TOITU, MIDA KÖÖGIS kunagi hoida ei tohi

5 kommentaari
3 TOITU, MIDA KÖÖGIS kunagi hoida ei tohi

Inimese tervis, enesetunne ja loomulikult ka füüsiline välimus sõltub väga suurel määral söögist! Ei ole olemas paremat ilunippi ega ka dieedinippi, kui seda on oma menüü korrastamine – varem või hiljem tuleb seda teha kõigil, sest vale toit lihtsalt rikub elukvaliteeti. Alustada tuleb muidugi algusest ning äärmustesse langeda ei tasu.

Inimese tervis, enesetunne ja loomulikult ka füüsiline välimus sõltub väga suurel määral söögist! Ei ole olemas paremat ilunippi ega ka dieedinippi, kui seda on oma menüü korrastamine – varem või hiljem tuleb seda teha kõigil, sest vale toit lihtsalt rikub elukvaliteeti. Alustada tuleb muidugi algusest ning äärmustesse langeda ei tasu.

Kuid mis on need kolm toitu, mis kõige esimesena tuleks köögist välja visata? Eeldades, et kartulikrõpsudel sinu köögis juba täna kohta ei ole, toome välja veel kolm toitu, millest on tervisele rohkem kahju kui kasu.

1. Poemajonees

Tegu on tõsise kaloripommiga, millest paljudel on lausa sõltuvus ning seda sõltuvust tekitabki just kahjulik rasv ja keemia, mis sellesse purki lisatud on. Kui sa suudaksid päevas vaid viis grammi majoneesi tarbida, ei oleks vast hullu, ent enamasti tarbitakse tunduvalt rohkem ja nii need kalorid tulevad. Lihtsam on majoneesi enam mitte osta ning kasutada kastmetes kvaliteetseid õlisid, mida saab roogadele peale niristada. 

Ka kõik majoneesil põhinevad kastmed, mida poes meeletutes kogustes leida võib, on tervisele pigem kahjulikud. Vaid naturaalsed kohupiimapõhised dipikastmed on tervislikud ja neid tõepoolest võib samuti tarbida, kuid vaata, et suhkrusisaldus oleks alla 10 grammi 100 grammi kohta.

2. Sai

Valge sai koosneb toitainetevaesest nisujahust ning see täidab kõhtu vaid hetkeks – tund aega hiljem tekib taas vajadus midagi süüa. Anna oma organismile väärtuslikku kütust – vali seemnetega sai, sepik või hoopis täisteraleib. Vaata, et suhkrusisaldus oleks tootel alla 7 grammi 100 grammi kohta.

3. Suhkruga piimatooted

Jogurtid, jogurtikreemid, kohupiimakreemid, pudingid, kohukesed, jogurtijoogid – kõik need tooted võivad pealtnäha tunduda tervislikud, ent tegelikult on need tõelised suhkrupommid! Kas teadsid, et näiteks üks 330grammine joogijogurt annab enam kui 20 grammi suhkrut? Isegi 50 grammi tumedat šokolaadi sisaldab vähem suhkrut ja peletab magusaisu veel lisaks.

Eelista vähese suhkruga maitsestamata jogurteid ja kohupiimasid ning lisa neile kodus ise külmutatud marju, pisut pähkleid või pähklivõid. Ka naturaalne mesi ja mangopüree on tervislikumad kui maitsestatud suhkrurohke jogurt.

Allikas: health