3 TOITU, MILLE SÖÖMISE ARST ära keelata tahaks

7 kommentaari
3 TOITU, MILLE SÖÖMISE ARST ära keelata tahaks

Terves kehas terve vaim! Kuid tänapäeval on poodi minnes üsnagi raske õigeid valikuid teha, sest sageli pannakse isegi ebatervislikele toitudele salakavalad kleepsud ja sildid peale, mis justkui viitaksid sellele, et tegu on tervisliku tootega. Reklaam mõjutab inimesi, ent reklaami esmane eesmärk pole kunagi inimese heaolu, vaid hoopis raha teenimine.

Terves kehas terve vaim! Kuid tänapäeval on poodi minnes üsnagi raske õigeid valikuid teha, sest sageli pannakse isegi ebatervislikele toitudele salakavalad kleepsud ja sildid peale, mis justkui viitaksid sellele, et tegu on tervisliku tootega. Reklaam mõjutab inimesi, ent reklaami esmane eesmärk pole kunagi inimese heaolu, vaid hoopis raha teenimine.

Doktor Taz Bhatia on aastaid keskendunud naiste tervise uurimisele, tervislikule kaalulangetusele ja õigele toitumisele. Ta on välja andnud ka kaks raamatut “What Doctors Eat” ja “The 21-Day Belly Fix”.

Välismeediale antud intervjuus tõi naine välja kolm sööki, mida ta ise enam ammu ei tarbi, sest need ei anna tervisele midagi kasulikku ja raha nende toodete peale kindlasti raisata ei tohiks.

Siin need on – kolm toitu, mille söömine peaks dr Taz Bhatia sõnul lausa keelatud olema:

1. Dieetlimonaad

Dieetjoogid, kus suhkur on asendatud magusainetega, on sama kahjulikud inimese südamele kui tavalised limonaadid ja seda fakti kinnitavad mitmed uuringud. Me ei saa sealt midagi kasulikku ega toitvat, ent kahjulikke aineid tuleb juba ühest pooleliitrisest dieetjoogist rohkem kui kuhjaga. Miks peaks keegi üldse vabatahtlikult endale keemiat sisse sööma?

2. Suhkruga hommikuhelbed

Töödeldud madala kvaliteediga jahudest ning rohkest suhkrust tehtud hommikuhelbed on laste lemmikud, ent tegelikult tuleks need asendada täisväärtusliku pudruga või hoopis tervislike pannkookidega. Poes müüdavad hommikuhelbed sisaldavad enamasti üle 20 grammi suhkrut 100 grammi kohta ning siinkohal on tegu töödeldud valge suhkruga, milles pole ühtegi kasulikku ainet. Ka jahud, millest hommikuhelbeid tehakse, on toitainevaesed ning isegi kui paki peal on kirjas, et need sisaldavad kasulikke kiudaineid, siis sageli on need kiud sinna hiljem lisatud ja see on kehvem versioon. Rääkimata kemikaalidest, mida hommikuhelvestesse lisatakse.

Alati tasuks eelistada võimalikult puhast, töötlemata toorainet. Eestis on näiteks müügil sellised tooted nagu kamapallid, tatrapallid, rukkipallid – need on tõepoolest tervislikud ja neid võivad süüa ka väikelapsed.

3. Rasvas praetud pirukad

Sõõrikud ja rasvapirukad on täis halbu rasvu – need rasvad talletuvad otse puusadele ja reitele ning mõjuvad halvasti ka veresuhkrule ja kolesteroolile. Sageli praetakse ühes ja samas rasvas mitukümmend pirukat ja see on omakorda organismile kahjulik. Just nagu kiirsöökla friikartulid, tuleks oma menüüst välja jätta ka rasvapirukad ja sõõrikud.

Pigem eelistada koorest valmistatud jäätist või naturaalset kohupiima, millele pole lisatud kuhjaga suhkrut, küll aga sisaldab kohupiim organismile vajalikku valku.

Allikas: mindbodygreen.com