4 tervislikku harjumust, millest sa rohkem teada võiksid

4 tervislikku harjumust, millest sa rohkem teada võiksid

Tervislik eluviis tagab hea tervise, pika eluea ning parema elukvaliteedi – terved inimesed on lihtsalt õnnelikumad. Kui Eestis tarbitakse palju hapendatud piimatooteid, juuakse kasemahla ning süüakse kama, siis oleks ju huvitav teada, mida mujal tehakse? Allpool on välja toodud 4 tervislikku traditsiooni – mida tehakse Argentiinas, Hispaania, Indias ning Taanis.

Tervislik eluviis tagab hea tervise, pika eluea ning parema elukvaliteedi – terved inimesed on lihtsalt õnnelikumad. Kui Eestis tarbitakse palju hapendatud piimatooteid, juuakse kasemahla ning süüakse kama, siis oleks ju huvitav teada, mida mujal tehakse?

Allpool on välja toodud 4 tervislikku traditsiooni – mida tehakse Argentiinas, Hispaania, Indias ning Taanis.

1. Taani

Taanis ja Rootsis süüakse palju värsket kala, mereande ning sõidetakse jalgrattaga. Mida aeg edasi, seda rohkem inimesi on otsustanud auto asemel jalgrattaga liikuda – alati seda teha ei saa, ent teatud olukordades kindlasti. Ka jalgsi kõndimine on nendes riikides igati tavaline nähtus.

Kala – eriti punane kala, sisaldab oomega-3- ja oomega-6-rasvhappeid, mis on organismile väga kasulikud. Suvisel ajal on ka Eestis võimalik värsket kala süüa, seega kindlasti tasub seda võimalust ära kasutada. Pole midagi paremat kui võis praetud värske lest või suitsuahjust tulnud angerjas.

2. Argentiina

Argentiinas juuakse palju yerba mate teed, mis on organismile väga kasulik. Seda valmistatakse yerbanimelisest taimest ning põhiliselt juuaksegi seda Brasiilias ja Argentiinas, kuid tegelikult on võimalik seda ka Eestist osta. Yerba mate tee sisaldab kofeiini, vitamiine, mineraalaineid, antioksüdante. Lisaks sisaldab yerba mate tee keemilisi ühendeid, mis aitavad organismil süsivesikuid paremini omastada ning keha saab neist rohkem energiat kätte. See omakorda parandab füüsilist sooritusvõimet – sul on rohkem energiat ning keha põletab trennis rohkem rasva. Sportlased joovad seda igapäevaselt, sest see aitab ka lihastel pärast treeningut efektiivsemalt taastuda.

Et yerba mate tee sisaldab kofeiini, tasuks seda siiski mõõdukalt tarbida – täpselt nii nagu tavalist kohvi.

3. Hispaania

Hispaanlased võtavad elu palju lihtsamalt ja pingevabamalt kui põhjamaalased. Üheks põhjuseks on ilmselt kuum kliima – kui organism saab piisavalt palju D-vitamiini, on ka enesetunne ja tervis parem. Lisaks armastavad hispaanlased keset päeva väikeseid uinakuid teha – siesta ajast on ilmselt kõik kuulnud. Väike uinak keset päeva mõjub tegelikult väga hästi, kuid siinkohal on oluline osata uneajast kinni pidada. Maksimaalselt tund aega mõjub hästi, kui aga keset päeva kauem magada, võib see üleüldist unerütmi häirima hakata. Selle asemel, et keset päeva igavusest või väsimustundest ebatervislikku toitu süüa, proovi teha väike uinak.

4. India

Indias tarbitakse palju vürtse, mis ergutavad ainevahetust, on põletikuvastase toimega ning muidugi muudavad vürtsid ka toidu maitsvamaks. Selle asemel, et salat majoneesiga üle valada, tasub piiluda vürtside põnevasse maailma. Kurkum, karri, paprika, koriander, küüslauk – vürtse on tohutult palju ja sageli segatakse neid omavahel ka kokku, et luua uusi maitseid.

Maitsesta liha, kana, salateid vürtsidega ja jäta kastmed poeriiulile. 

Lisaks tarbitakse Indias palju värskeid puuvilju ja köögivilju.

 

Allikas: care2.com