5 NIPPI, KUIDAS oma keha toksiinidest puhastada

6 kommentaari
5 NIPPI, KUIDAS oma keha toksiinidest puhastada

Peale jõulupühi tunneb nii mõnigi, et organism on kurnatud ja vajaks hädasti turgutust, mis aitaks keha jääkainetest puhastada ning uuesti puhtalt lehelt alustada. Selle asemel, et organismi näljapaastuga šokeerima hakata, aita oma keha lihtsate, ent samas tõhusate nippidega, mis viivad välja mürkained ja kingivad ainevahetusele justkui uue hingamise.

Vastu kevadet tunneb nii mõnigi, et organism on kurnatud ja vajaks hädasti turgutust, mis aitaks keha jääkainetest puhastada ning uuesti puhtalt lehelt alustada. Selle asemel, et organismi näljapaastuga šokeerima hakata, aita oma keha lihtsate, ent samas tõhusate nippidega, mis viivad välja mürkained ja kingivad ainevahetusele justkui uue hingamise.

Allpool on välja toodud viis nippi, kuidas puhastada oma keha mürkainetest, jääkidest ja muust mittevajalikust:

1. Vesi

Joo palju vett! See on reegel, millest ei saa mööda vaadata – vesi on maailma parim organismi puhastaja, uhtes välja kõik mittevajaliku. Joo hommikul tund aega enne sööki liiter vett ning päeva jooksul veel poolteist liitrit või soovi korral isegi kaks liitrit vett. Nii suudab sinu organism kõik mittevajaliku välja viia. Kui vee joomine ära jätta, siis on võimatu organismi puhastada.

3. Higistamine

Mürkained väljuvad kehast ka läbi higistamise. Korralik saun ja füüsiline aktiivsus on ainevahetusele väga head ning aitavad sul ka kogutud kaloreid efektiivsemalt põletada. Tee väike tiir värske õhu käes – mine jooksma või harrasta kiirkõndi. Seejärel korraliku kuumusega saun, kus loomulikult ei tohiks unustada vee joomist.

3. Uni

Magades organism puhkab ning sel perioodil erituvad toksiinid maksast ja neerudest ning hommikul tualetti külastades liigub kõik see halb meie kehast välja. Maga kindlasti seitse kuni kaheksa tundi ööpäevas.

4. Kiudained

Kiudained on samuti väga kõhusõbralikud. Need viivad seedekulglast välja ka kõige väiksemad jääkaineraasukesed, mis sinna kogunenud on. Tarbi täisteraleiba, erinevatest täisterahelvestest valmistatud putrusid, päevalilleseemneid, chia-seemneid, India teelehe seemneid (psüllium). Nii chia-seemneid kui ka India teelehe seemneid saab lisada putrudele, jogurtile või niisama segada klaasi veega.

5. Probiootikumid

Keefir, hapupiim, naturaalsed jogurtid – kõik need hapendatud piimatooted tasakaalustavad organismi mikrofloorat ning aitavad organismil toitu seedida. Probiootikume võiks tarbida aastaringselt, ent aeg-ajalt võiks lisaks teha ka nädalase kuuri kapslite näol – osta apteegist suukaudseid probiootikume ning tarbida neid nii nagu pakendil kirjas.

Allikas: health.com