5 põhjust, miks sinu kehakaal ei lange

5 põhjust, miks sinu kehakaal ei lange

Sa oled otsustanud end käsile võtta ja lisakilodest lahti saada – läksid trenni, sööd enda arvates tervislikult ja näed vaeva, ent kilod ei taha kuidagi kaduda. Lisaks sellele tunned sa väsimust ja tahaksid kõigele lihtsalt käega lüüa ning kommikausi kallale minna – stopp! Kui sa oled juba teinud otsuse, et sa tahad end käsile võtta, siis oled sa astunud esimese ja kõige olulisema sammu!

Sa oled otsustanud end käsile võtta ja lisakilodest lahti saada – läksid trenni, sööd enda arvates tervislikult ja näed vaeva, ent kilod ei taha kuidagi kaduda. Lisaks sellele tunned sa väsimust ja tahaksid kõigele lihtsalt käega lüüa ning kommikausi kallale minna – stopp! Kui sa oled juba teinud otsuse, et sa tahad end käsile võtta, siis oled sa astunud esimese ja kõige olulisema sammu!

Selle asemel, et alla anda, tuleks välja selgitada, miks kehakaal langeda ei taha! Siin on 3 võimalikku viga, mida sa ilmselt teinud oled!

1. Sa ei treeni õigesti!

Kui sa ei ole varem trennis käinud, siis on võimalik, et sa ei oska harjutusi teha nii nagu peab. Niisama jõusaalis ringi vaatamine, masinate näppimine ja 10 minutit jooksulindil sörkimine ei ole trenn! Kutsu trenni kaasa sõber, kes tunneb jõusaali ja teab, kuidas masinaid kasutada ja millistele lihasgruppidele need mõjuvad. Teine lahendus on minna rühmatrenni! Alguses piisab, kui sa käid 3 korda nädalas trennis – oluline, et kaks trenni nendest oleksid kardiotrennid ja üks jõutreening. Just kardiotrennis põletad sa enim kaloreid ning rasva! Lisaks võiksid üldse rohkem liikuda – eelista treppe, kõnni paar bussipeatust jalgsi. Liikuv elustiil on väga oluline – see kiirendab ainevahetust ja aitab põletada rasvu.

2. Sa treenid liiga palju!

Kui sa pole pikka aega trennis käinud, siis tuleb alustada mõistlikult – 3 trenni nädalas on väga hea, lisaks sellele võib muidugi käia joogas ja ujumas. Kui oled kolm nädalat sellise tempoga trennis käinud, siis võid ühe intensiivsema treeningu nädalas juurde võtta – mitte rohkem! Miks? Sest lihased vajavad taastumiseks aega! Just lihaste taastumise ajal ehk trennivabal päeval toimub lihaste areng! Sa pead treeningute vahele jätma minimaalselt 24 tundi! Ületreening võib põhjustada vigastusi, väsimust, haigusi ja soovi alla anda, sest sinu keha ei jõua enam! Kuula oma keha!

3. Sa tarbid liiga palju nii-öelda tühjasid kaloreid!

Kas sa tead, kui palju kaloreid ja suhkrut sisaldavad erinevad mahlad, limonaadid, kohv, alkohol? Kõik need joogid sisaldavad meeletutes kogustes tühje kaloreid – pärast nende tarbimist tunned end ikka näljasena, ent tegelikult oled sa ära tarbinud näiteks 400 kalorit! Vaheta kõik limonaadid ja poemahlad vee vastu välja! Joo rohelist teed, asenda suhkur meega. Piira kohvi tarbimist, kohvikoore asemel kasuta kookospiima – head rasvad on kasulikud! Kommide asemel söö kuivatatud puuvilju – need sisaldavad kiudaineid, mis täidavad kõhtu. Kommid sisaldavad vaid suhkrut ja rasvu, mis kõhtu ei täida, küll aga poetavad nad end sinu puusadele ja kõhupiirkonnale!

4. Sa ei maga piisavalt!

Keha vajab und, et end nii-öelda restartida. Kui sinu läpakal saab aku tühjaks, siis sa paned ta laadima – kui sa seda ei tee, siis läpakas ühel hetkel lihtsalt lakkab töötamast. Sama kehtib ka sinu kehaga! Meie kõigi ööpäevane unevajadus on erinev, ent 8 tundi ööpäevas peaksime me kõik siiski igal ööl magama! Sel ajal kui sa magad, saavad sinu lihased puhata ja koguvad uut energiat. 

5. Sa sööd liiga vähe päris toitu! 

Küpsised, šokolaad, krõpsud, saiakesed, vorst, kommid, viiner – sinu keha ei saa nendest mitte midagi peale tühjade kalorite, mis sinu puusadele ladestuvad! Sa vajad kvaliteetset ja puhast toitu! Puuviljad, köögiviljad, pähklid, kala, juust, täisteratooted, kodujuust, muna, kana, kalkun, maks – need on tooted, mida sa peaksid sööma! Nisujahu asemel eelista täisterajahust tooteid – jälgi kiudainete sisaldust pakil – see peab olema vähemalt 8 grammi 100 grammi kohta. Eelista valgurikkaid tooteid – kodujuust, kana, pähklid. Piira liha tarbimist! Söö iga paari tunni tagant ning ära jäta ühtegi söögikorda vahele – nälgimisega teed oma kehale vaid halba – ainevahetus aeglustub, rasv hakkab kogunema ja enesetunne muutub nõrgaks. 

Ja mis kõige olulisem – kuula oma keha! Kui sinu keha vajab puhkust, siis puhka! Kui sul on kõht tühi, siis ära peta oma keha saiakestega – söö toitu, mida sinu keha vajab! Ära tee endale ise halba! 

Ja kui sa oled olnud tubli, siis paar ruutu tumedat šokolaadi ning klaasike head punast veini ei tee sulle halba! Kui sa oskad piiri pidada!

 

Karin Karu