5 TOITU, MILLE SÖÖMINE teeb sind paksuks

7 kommentaari
5 TOITU, MILLE SÖÖMINE teeb sind paksuks

Tänapäeva ühiskonnas on ülekaalust saanud suur probleem ja seda mitte ainult täiskasvanute seas, vaid kahjuks ka laste seas. Rasvumine tuleneb ebatervislikust eluviisist ning kõige suuremat rolli mängib siinkohal toit! Ütlus “sa oled see, mida sa sööd” peab paika ning teatud toidud tuleks oma menüüst kas täiesti välja jätta või siis lihtsalt nende tarbimist piirata.

Tänapäeva ühiskonnas on ülekaalust saanud suur probleem ja seda mitte ainult täiskasvanute seas, vaid kahjuks ka laste seas. Rasvumine tuleneb ebatervislikust eluviisist ning kõige suuremat rolli mängib siinkohal toit! Ütlus “Sa oled see, mida sa sööd!” peab paika ning teatud toidud tuleks oma menüüst kas täiesti välja jätta või siis lihtsalt nende tarbimist piirata.

Kuid millised toidud on need kõige ohtlikumad, mille tarbimisega sageli iseendale teadmata liialdatakse ning mille tulemusena lisakilod justkui salaja tekivad?

Allpool on välja toodud seitse toitu, millega tuleb ettevaatlik olla – kui sa vaevled ülekilode käes, siis pigem väldi neid ja kui oled normaalkaalus, siis katsu neid mõistlikkuse piires tarbida.

1. Juust

Kuigi juust on väga hea valguallikas ning lisaks saab organism selleks ka kaltsiumit, siis ei saa jätta märkimata, et juust on väga kõrge rasvasisaldusega ja seda süüakse alati pigem rohkem kui vähem. Päevas võiks tarbida 40 grammi juustu, mitte rohkem – kui sa suudad sellest kinni pidada, siis ülekilosid kartma ei pea. Valguallikana võiks ülekilodega kimpus olev inimene tarbida juustu asemel hoopis kodujuustu – 200grammine tops päevas täidab paremini kõhtu kui tükk juustu ja valku saab kodujuustust rohkem.

2. Vorst

Vorst sisaldab enamasti väärtusetuid aineid ning targem oleks üldse mitte vorsti tarbida – kanafilee on tunduvalt parem idee. Ka viinerid võiksid poeriiulile jääda, sest organism saab nendest üsnagi vähe toitaineid. Eelista puhast ja võimalikult vähe töödeldud toiduaineid.

3. Limonaad

Sellest tuleks kohe loobuda ning isegi mitte erandeid teha. Limonaadis on palju suhkruid, mis kiiresti imenduvad ja veresuhkru taseme paigast viivad. Tekivad näljasööstud ja uimasus – eelista alati tavalist vett või head kohvi, looduslikku teed.

4. Valge sai

Valgest jahust küpsetatud sai või muu saialaadne toode sisaldab kergesti seeditavaid süsivesikuid, mis lõhustatakse maos kiiresti ja mille tulemusena on kõht peagi taas tühi. Saias sisalduv suhkur ehk glükoos viib veresuhkru taseme paigast ära ja näljasööst tekib täpselt samamoodi nagu limonaadi puhul. Eelista saiale alati täisteratooteid.

5. Magustoidud

Magustoidul ja magustoidul on suur vahe. Koogid ja kringlid on enamasti väga kalorirohked, sisaldades suures koguses suhkruid ja rasvu ning väga vähe organismile vajalikke aineid. Kõige targem oleks ebatervislikke magustoite vältida ning tarbida vaid neid, mille koostisosade kohta on sul informatsioon olemas. Näiteks tops Kreeka jogurtit värskete marjade ja kamapallidega on igati tervislik vahepala! 

Allikas: health.com