5 VITAMIINI, MIDA ON VAJA unistuste kehakaalu saavutamiseks

5 VITAMIINI, MIDA ON VAJA unistuste kehakaalu saavutamiseks

Vitamiinid ja mineraalained mängivad ainevahetuse ja üleüldise tervise osas väga suurt rolli ning üksnes tugeva vitamiinipuuduse tulemusena võib organismil tekkida tõsine häire ning see omakorda toob kaasa haigusi ja immuunsüsteemi nõrgenemise. Ka kehakaal ei lange, kui olulistest ainetest on puudus.

Vitamiinid ja mineraalained mängivad ainevahetuse ja üleüldise tervise osas väga suurt rolli ning üksnes tugeva vitamiinipuuduse tulemusena võib organismil tekkida tõsine häire ning see omakorda toob kaasa haigusi ja immuunsüsteemi nõrgenemise. Ka kehakaal ei lange, kui olulistest ainetest on puudus.

Üleliigsetest kilodest vabanemiseks vajab organism viit ainet – just need aitavad kontrollida ebatervislikke isusid, toetada ainevahetust ja korrastada seedesüsteemi nii, et kaalust allavõtmine muutuks lihtsamaks.

Allpool on välja toodud viis vitamiini/mineraalainet, mida organism kindlasti vajab:

1. C-vitamiin ehk askorbiinhape

C-vitamiini on organismil vaja, et nahk, igemed, hambad ja luustik saaksid areneda ning funktsioneerida korrapäraselt. Tegu on vitamiiniga, mis tugevdab immuunsüsteemi ja aitab ennetada stressi teket – dieedi ajal võib keha stressi minna ning sel põhjusel on väga oluline toidust vajalik kogus C-vitamiini kätte saada.

C-vitamiini leidub: puu- ja köögiviljad, marjad, astelpaju, paprika, mustsõstrad, murakad, maasikad, tsitruselised, punased sõstrad, kapsas, brokoli, porrulauk, kaalikas, tikrid, vaarikad, tomat, lillkapsas

2. B6-vitamiin

B6-vitamiini on organismil vaja selleks, et ainevahetus suudaks normaalselt funktsioneerida ning tarbitud valke lõhustada ja kasutada. Just valgud aitavad arendada lihasmassi ning kaunid lihased muudavad saleda figuuri veelgi pilkupüüdvamaks. Mida rohkem lihasmassi on, seda rohkem kaloreid organism põletab ning seda kergem on ka kaalu langetada.

B6-vitamiini leidub: maks, pähklid, seemned, kana, kala, pärm, avokaado, brokoli, paprika, banaan, sea- ja veiseliha, täisteraleib, munakollane, kaunviljad

3. Raud

Raud on organismile äärmiselt oluline mineraalaine, mis osaleb hapniku transportimisel kopsudest kudedesse. Raua kestev defitsiit võib viia aneemia tekkeni ning lühiajaline rauapuudus võib tekitada kõhukinnisust, väsimust, uimasust, ärevust, peavalu ning teisi tervisehäireid. 

Parimateks rauaallikateks on loomsed toidud: maks, verivorst, muna, taine veise- ja sealiha, tuunikala ning ka mõningad taimsed toidud: seemned, rosinad, leib, täisteratooted, tatar, maasikad, spinat, peet, mustikad

4. Tsink

Tsinki on organismil vaja normaalseks funktsioneerimiseks ehk siis just see mineraalaine toetab organismi talitlust alates organismi arengust kuni immuunsüsteemi tugevdamiseni välja. Tsink aitab reguleerida ka ainevahetust.

Tsinki leidub: maks, liha, kamajahu, seemned, pähklid, juust, leib, kaunviljad, mereannid (krabid, räim), täisteratooted, munad

5. Magneesium

Magneesium toetab lihaste arengut ning seedeprotsesse. Kui organismil tekib magneesiumipuudus, kaasnevad sellega lihaskrambid ning võivad tekkida ka vigastused. Lisaks omab magneesium olulist rolli organismi puhastamisel mürkidest.

Magneesiumit leidub: spinat, vetikad, nisuidud, mandlid, pähklid, seemned, naturaalne kakao

Allikas: Women’s Health