6 salendavat söömisharjumust, mida itaalia naistelt õppida

6 salendavat söömisharjumust, mida itaalia naistelt õppida

  Itaaliast pärit näitlejatar Sophia Loren olevat kunagi öelnud, et tema kauni figuuri saladuseks on spagetid. On see tõsi või mitte, ei tea keegi, kuid itaallaste söömisharjumused on tõepoolest teistsugused kui meil siin Eestis. Vaatamata sellele, et Itaalia meedias ülistatakse üha enam ülisaledaid naisi, on sealsete naiste söömisharjumused siiamaani normaalsuse piiridesse jäänud. Toidu valmistamine, söömine – see kõik on suureks osaks itaallaste elustiilist ja seda ei muuda miski.  Mida on aga meil õppida itaalia naiste söömisharjumustest? Allpool on välja toodud 6 itaallastele omast söömisharjumust, millele tasuks ka meil ehk rohkem rõhku panna …   

Itaaliast pärit näitlejatar Sophia Loren olevat kunagi öelnud, et tema kauni figuuri saladuseks on spagetid. On see tõsi või mitte, ei tea keegi, kuid itaallaste söömisharjumused on tõepoolest teistsugused kui meil siin Eestis. Vaatamata sellele, et Itaalia meedias ülistatakse üha enam ülisaledaid naisi, on sealsete naiste söömisharjumused siiamaani normaalsuse piiridesse jäänud. Toidu valmistamine, söömine  see kõik on suureks osaks itaallaste elustiilist ja seda ei muuda miski. 

Mida on aga meil õppida itaalia naiste söömisharjumustest? Allpool on välja toodud 6 itaallastele omast söömisharjumust, millele tasuks ka meil ehk rohkem rõhku panna … 

1. Söömine on elustiil! 

Söömist tuleb nautida, selleks tuleb aega leida ja mis peamine – söök peab olema elustiilile vastav – kvaliteetne. Kiirtoit ning poolfabrikaadid teadagi ei ole kvaliteetsed, kodus isevalmistatud pasta aga kindlasti on. 

2. Investeeri sellesse, mida sa sööd!

On olemas selling vahva ütlus nagu “you get what you pay for” ja see kehtib ka söögi puhul. Aastal 2012 läbiviidud uuringute tulemusena selgus, et keskmine itaallane kulutab ligi 14,7% oma palgast söögile, kuid näiteks vägagi ebatervislike söömisharjumustega ameeriklased kulutavad keskmiselt vaid 6,9% oma palgast toidule. Kui võrrelda ameeriklasi ning itaallasi, siis ameerikas on ülekaalulisi ning suhkrutõvega kimpus olevaid elanikke tunduvalt rohkem. Seega jäta meelde – loeb toidu kvaliteet, mitte kvantiteet, tegu on siiski sinu kehaga ja kui sa selles õnnelik pole, ei tee sind õnnelikuks ka ülisuur topeltjuustuga pitsa!

3. Eelista hooajalist ning värsket kraami! 

Pole midagi maitsvamat kui värske tomat, maasikas, vaarikas, kurk, kartul, basiilik, rukola, roheline sibul, õunad, kirsid, ploomid, rääkimata värskelt püütud kalast ning omatehtud leivast… See loetelu ei lõppegi! Kel vähegi aias ruumi, siis kindlasti tasub kasutada võimalust panna aeda kasvama meelepäraseid köögi- ning puuvilju ja maitserohelist. Palju odavam kui poest osta, kasulikum ka ja mis veel – aia eest hoolitsemine võtab palava ilmaga võhmale küll, seega tasuta trenn ka veel pealekauba!

4. Järgi “vähem on rohkem” printsiipi!

Kasuta oma kujutlusvõimet, paljud ülemaailmselt tunnustatud kokad väidavad, et mida vähem koostisosi söögi valmistamisel kasutad, seda parem on tulemus ja neil on õigus. Kõige paremad road valmivad vaid 3-5 koostisainest! Ka Jamie Olivier ise kinnitab seda! Miks – sest mida vähem koostisosi, seda puhtam maitse! Itaallased on selle peale lausa meistrid. Ja mis veel – itaallastele meeldib üle kõige kodus süüa, sest vaid nii omavad nad kontrolli selle üle, mis täpselt nende taldrikule satub! 

5. Rahu, aega on  naudi ning tunneta igat ampsu!

Kui paljud meist oma kiire elutempo tõttu sageli mõne suvalise valmistoidu poest ostavad ning tee peal nahka pistavad? Itaalias suhtutakse igasse söögikorda tõsiselt, sa istud maha koos töökaaslaste, sõprade või perega, te võtate aja, et rahulikult vaadata läbi menüü ja leida endale sobiv ning seejärel ootab ees seltskondlik ning naudinguid täis söömaaeg. Jäta meelde – pane pärast igat ampsu kahvel käest, tunneta maitseid, vestle, kuula teiste juttu, naudi hetke! Ka toit seedib sedasi palju lihtsamalt, sest sa annad oma organismile aega. Kui väga lühikese aja jooksul suur ports sisse süüa ja veel ebakvaliteetset sööki, siis sa lihtsalt koormad oma organismi ning siit tulevadki puhitused, halb enesetunne, kõhuvalu. Ja mis veel – aeglaselt süües saad ka paremini aru, millal kõht on täis ning aeg kahvel ja nuga ära panna. Keegi ei käsi kunagi kogu taldrikutäit ära süüa, kuula oma keha!

6. Ära söö üksinda!

Uuringute kohaselt sööb näiteks 58% ameeriklastest üksinda, mille tulemusena jäävad nad ilma kogu naudingust, mis itaallaste jaoks märkimisväärselt oluline on – seltskond, vestlused, võimalus aeg maha võtta ja hetke nautida. Tunneta igat maitset, mõtle sellele, mitte ära lihtsalt kugista igat ampsu alla nagu sa peaksid aja peale sööma! Elu on nautimist väärt ja söök on üks osa sellest, kes oskab söömisest rõõmu tunda, oskab ka teistest naudinguid pakkuvatest asjadest, olukordadest ning hetkedest rõõmu tunda! 

Allikas: www.huffingtonpost.com