7 märki, et sul võib olla D-vitamiini puudus

7 märki, et sul võib olla D-vitamiini puudus

D-vitamiini puudus on äärmiselt levinud nähtus, eriti meie kliimas, kus päikesevalgust napib ning kus D-vitamiini omastamine on selle tõttu raskendatud. Ka paljud toidud, mis peaksid andma meile piisaval hulgal D-vitamiini, ei suuda seda siiski efektiivselt teha. Kuidas ära tunda, et ka sul võib olla D-vitamiini puudus ja mille abil selle taset taas tõsta? 

D-vitamiini puudus on äärmiselt levinud nähtus, eriti meie kliimas, kus päikesevalgust napib ning kus D-vitamiini omastamine on selle tõttu raskendatud. Ka paljud toidud, mis peaksid andma meile piisaval hulgal D-vitamiini, ei suuda seda siiski efektiivselt teha. Kuidas ära tunda, et ka sul võib olla D-vitamiini puudus ja mille abil selle taset taas tõsta? 

Need 7 märki annavad sulle teada, et ka sul võib olla D-vitamiini puudus:

1. Sul on tumedam nahk.

Tume nahk töötab kui loomulik päikesekaitsevahend ning tumeda nahaga inimesed vajavad D-vitamiini tootmiseks umbes 10% rohkem päikesevalgust kui heleda nahaga inimesed.

2. Sa tunned ennast õnnetuna.

Teaduslikult on tõestatud, et serotoniini ehk õnnehormooni tase on otseselt seotud valgusega ning selle tase alaneb seoses päikesevalguse vähenemisega. 

3. Sa oled vanem kui 50aastane.

Naha vananedes ei suuda see enam piisavalt D-vitamiini toota. Samuti aeglustub neerude töö, mille tulemusena ei suuda need seda enam kehale omastatavaks muuta.

4. Sa oled tüse või ülekaaluline. 

D-vitamiin on rasvlahustuv vitamiin, mis tähendab seda, et mida rohkem on kehas rasva, seda rohkem D-vitamiini see vajab. Sama kehtib ka inimeste kohta, kelle kehakaal on suurem tänu lihasmassile.

5. Su luud valutavad. 

Paljudel inimestel, kellel esineb luude valutamist, seda eriti koos kurnatusega, diagnoositakse ekslikult kroonilise väsimuse sündroom. Tegelikult viitavad need sümptomid selgelt D-vitamiini puudusele. 

6. Su pea higistab. 

Üks esimesi D-vitamiini puudusele viitavaid märke on higistav pea. 

7. Sul on kõhu- või sooleprobleemid. 

Juhul kui sul on seedehäireid, mis takistavad rasva imendumist, võib sul olla probleeme ka rasvlahustuvate vitamiinide, nagu ka D-vitamiini, imendumisega.

Kuidas D-vitamiini taset optimeerida?

Teadlaste arvates on parim viis selle optimeerimiseks viibida piisavalt palju päikesevalguse käes. Kui see osutub võimatuks, tuleb lisaks võtta ka D-vitamiini sisaldavat toidulisandit. 

Eestis ei ole kokkuleppelist soovitust lisamanustatava D-vitamiini hulga kohta. Ameerika Meditsiiniinstituudi soovituste järgi võiks soovituslik D-vitamiini ööpäevane annus vanuserühmas 1–70 aastat olla 600 RÜd päevas. Isikutel vanuses 71 aastat ja enam on soovitatav D-vitamiini ööpäevane annus 800 RÜd päevas. 

 

Allikas: themindawakened.com, eestiarst.ee