8 REAALSET KAALUST ALLA nippi, mis tõesti toimivad

4 kommentaari
8 REAALSET KAALUST ALLA nippi, mis tõesti toimivad

Kui sooviks on kaalust alla võtta ja keharasva madalamaks saada, otsustatakse tihtipeale visata oma menüüst välja terve rida toiduaineid ning seetõttu muutuvad ka toiduportsud pea olematuks ning see omakorda tähendab, et kõht on pidevalt tühi. Lootus sellise piitsutamise teel kaalust alla võtta on aga tühine ning lisaks sellele, et antud stiilis kaalust allavõtmine ei toimi, on see organismile lausa kahjulik.

Kui sooviks on kaalust alla võtta ja keharasva madalamaks saada, otsustatakse tihtipeale visata oma menüüst välja terve rida toiduaineid ning seetõttu muutuvad ka toiduportsud pea olematuks ning see omakorda tähendab, et kõht on pidevalt tühi. Lootus sellise piitsutamise teel kaalust alla võtta on aga tühine ning lisaks sellele, et antud stiilis kaalust allavõtmine ei toimi, on see organismile lausa kahjulik.

Ülekilodest vabanemiseks tuleb tihtipeale hakata hoopis rohkem sööma! Kõlab ebareaalselt, aga nii see on. Ainevahetus ei saa toimida, kui organism ei saa kätte vajalikke aineid ning seda regulaarsel baasil. 

Kui sa soovid tõepoolest saada saledaks ja omada tervet ning toimivat ainevahetust, siis need kaheksa õpetust aitavad sind sinu teekonnal:

1. Jäta välja valge suhkur ja jahu

Ainsad kaks toiduainet, mis tõesti tuleks menüüst välja jätta, on tavaline valge suhkur ja nisujahu. Neist ei saa organism midagi väärtuslikku ja ka toidud, mis neid suurtes kogustes sisaldavad, peaksid olema välistatud. Saiakesed, koogid, kommid, suhkruga hommikuhelbed, sai – need toidud saledaks ei tee.

2. Vesi

Tarbi iga päev tavalist vett ning unusta ära kõikvõimalikud limonaadid ja pakimahlad – neist ei saa organism peale tühjade suhkrute mitte midagi. Pigem muudavad suhkrurohked joogid veresuhkru taseme ebastabiilseks ning sul tekivad veelgi suuremad isud ebatervisliku toidu järele. Kõige parem on tavaline vesi.

3. Köögiviljad ja puuviljad

Tarbi iga päev rohkelt köögivilju ja puuvilju – koguseliselt võiks ühe inimese kohta päevas tarbida kuni 700 grammi köögivilju ja 300 grammi puuvilju. Marju võib tarbida ka rohkem kui puuvilju. Köögiviljade hulka kuuluvad ka kartulid, mida päevas üle 300 grammi muidugi tarbida ei tohiks, ent teiste köögiviljade puhul piirangut ei ole, sest need kõik on organismile kasulikud ja aitavad kaalust alla võtta, täites samal ajal korralikult kõhtu. Kui taldrikul on juba 400 grammi hautatud või keedetud köögivilju, siis vaevalt, et nälga peab tundma!

4. Täisteratooted

Täisterapudruhelbed, -leivad, pruun riis, kinoa, tatar – kõik need tooted peaksid menüüs omal kohal olema ja ka need täidavad korralikult kõhtu. Alusta päeva pudruga, söö päeval tatart punase kalaga või täisteraleiba avokaado ja värske salatiga – võimalusi on palju. Täisteratooted varustavad organismi aeglaselt imenduvate süsivesikute ja vitamiinidega ning jutt sellest, et süsivesikuid tuleks karta, ei vasta tõele! Täisteratooted sisaldavad ka kiudaineid, mis täidavad kõhtu ja panevad ainevahetuse korralikult toimima, aidates kehast väljutada ka toksiine ja jääkaineid.

5. Rasvad

Organism vajab häid rasvu! Naised peaksid päevas peaks tarbima ligikaudu 60-70 grammi rasvu ning neid saab punasest kalast, makrellist, heeringast, erinevatest pähklitest, seemnetest, õlidest, avokaadost. Kiirtoidust saadav rasv on halb rasv ja seda tuleks kindlasti vältida. Margariinid, majonees, kartulikrõpsud – need tooted tuleks kindlasti menüüst välja jätta.

Lisa rasvainet salatitele ja täisteratoodetele alati – rasvad aitavad organismil vitamiine ja mineraalaineid paremini omastada ja kõige olulisem ongi see, et keha suudaks toidust vajalikud ained kätte saada!

6. Valgud

Täiskasvanud inimene peaks päevas tarbima ligikaudu 0,8-1 grammi valku oma kehakaalu kohta ehk siis korruta see arv oma kehakaaluga ja saadki teada, kui palju sa päevas valke tarbima peaksid. Kui eesmärk on lihast kasvatada, tuleks tarbida 2 grammi valku kehakaalu kohta ehk siis korrutada oma kehakaal kahega. Valku saab organism piimatoodetest, lihast, kalast, munast ja muidugi ka sojatoodetest ning pähklitest, seemnetest. Ka taimetoitlane saab päevase valgukoguse kätte, kui teadlikult menüüd koostada. Mõned näited, kust valke saada: jogurt (eelista alati puhast jogurtit, millele pole lisatud suhkrut), juustud, kohupiim, kodujuust, kanaliha, tuunikala, lõhe, forell, kalkuniliha, punane liha, muna, mereannid, kaunviljad, pähklid, seemned.

7. Alkohol on halb

Alkohol sisaldab suhkrut ning muudab organismi nõrgaks ja uimaseks. Klaas veini vahel harva ei tee küll midagi, ent seda juhul, kui sa sinna kõrvale suurt tordilõiku või muud sarnast ei võta. Enamasti on alkoholi tarbimine samal ajal, kui sa soovid kaalust alla võtta, libedale rajale minek, sest alkoholi tarbides tekib isu ebatervisliku toidu järele. 

8. Toidukorrad paika

Söö viis korda päevas ja alati samal kellaajal! Kolm põhitoidukorda ja kaks vahepala hoiavad organismi toimimas ja ainevahetus ei aeglustu. Vahepaladena võiks tarbida puuvilju (üks puuvili on üks vahepala), kuivatatud puuvilju (25-30 grammi on üks vahepala), tops Kreeka jogurtit, peotäis pähkleid-seemneid (25 grammi) või mõni tervislik smuuti. Õhtusöök ei tohiks olla vahetult enne uinumist – vähemalt kaks tundi peaks olema vahe ja ideaalis isegi pigem kolm tundi.

Health.com

Toimetas: Karin Karu