AKTIIVSUSMONITORI KANDMINE võib sind paksuks teha!?

6 kommentaari
AKTIIVSUSMONITORI KANDMINE võib sind paksuks teha!?

Aktiivsusmonitoridest on saanud uus kuum trend kõigi nende seas, kes ihalevad saledamat figuuri ning vajavad selle saavutamiseks lisatuge ja motivatsiooni. Kuigi arvatakse, et aktiivsusmonitor aitab kaalust alla võtta, näitavad uuringud hoopiski midagi muud. Nimelt selgub, et tehnoloogiavabalt treenimine on siiski tervislikum!

Aktiivsusmonitoridest on saanud uus kuum trend kõigi nende seas, kes ihalevad saledamat figuuri ning vajavad selle saavutamiseks lisatuge ja motivatsiooni. Kuigi arvatakse, et aktiivsusmonitor aitab kaalust alla võtta, näitavad uuringud hoopiski midagi muud. Nimelt selgub, et tehnoloogiavabalt treenimine on siiski tervislikum!

Pittsburghi ülikoolis viidi 471 noore täiskasvanu seas läbi uuring, kes kõik soovisid kaalust alla võtta. Neid nõustati kuus kuud järjest – nad said põhjalikke soovitusi dieedi ja treeningute näol ning pool aastat hiljem jagati pooltele uuringus osalenud inimestele spordikellad ning teine pool pidi kaalust allavõtmise teekonda jätkama ilma selleta. Antud spordikella näol oli põhimõtteliselt tegu sama tootega nagu seda on aktiivsusmonitor. See mõõdab toitumist ja liikumist ning annab märku, kui sa ei ole piisavalt palju liikunud.

Paraku ei saa nende toodete puhul kunagi 100% kindel olla ning nagu uuringust selgus, siis puhtalt aktiivsusmonitori või spordikella järgi elamine ei mõju kehakaalule sugugi nii hästi kui ilma selleta läbiajamine.

Hea uudis on see, et suurem osa uuringus osalenud inimestest võtsid järgneva kahe aasta jooksul kaalust alla, ent need, kes jälgisid oma söömist ja liikumist ilma tehnoloogia abita, kaotasid kaalust keskmiselt 5,9 kilogrammi ning spordikella kasutajad vaid 3,5 kilogrammi. Antud numbrid on väikesed, sest ilmselt ei suutnud kõik uuringus osalejad kaalust alla võtta ning mõni võttis hoopiski juurde. Antud numbrid on välja arvutatud keskmiste tulemuste põhjal.

Põhjus, miks aktiivsusmonitori kasutamine võib kehakaalule kehvasti mõjuda, on lihtne – muututakse liiga mugavaks ning vahel unustatakse väiksemaid andmeid lisada, mis pikas perspektiivis võib tuua suure muutuse. Alati tuleb kuulata oma keha, sest ükski tehnoloogiavidin ei suuda seda meist paremini teha.

Usaldades aktiivsusmonitori ning jättes kõrvale oma sisetunde, võib kehakaal seisma jääda ning isegi vastassuunas liikuma hakata. Antud toode on kasulik vaid siis, kui seda kasutatakse dieedil nii-öelda silma peal hoidmiseks ning samas jälgitakse ka reaalset kaalunumbrit ja enesetunnet.

Allikas: the guardian