Arbuusid, juust, pirn, piim ja distsipliin. Marek aitab

Arbuusid, juust, pirn, piim ja distsipliin. Marek aitab

Kõik me sooviksime olla ilusad, seksikad ja muidugi suurepärases füüsilises vormis. Erinevaid treeninguid on aga nii palju ja iga algus on raske… Mida siis teha? Buduaar palus appi eratreener Marek Morozovi, et vastata naiste küsimustele. Kui ka sul on oma küsimus, millele tahad kogenud treeneri vastust, siis saada see marek@kehavormi.ee.

Kõik me sooviksime olla ilusad, seksikad ja muidugi suurepärases füüsilises vormis. Erinevaid treeninguid on aga nii palju ja iga algus on raske… Mida siis teha? Buduaar palus appi eratreener Marek Morozovi, et vastata naiste küsimustele. Kui ka sul on oma küsimus, millele tahad kogenud treeneri vastust, siis saada see marek@kehavormi.ee.

Ma arvan, et mandariinidieet on olemas ja kindlasti on ka arbuusi ja banaani omad. Aga ma tahan praegu lihtsalt seda, et need viis kilo kaoksid ülikiiresti mu kehalt. 

Lugesin arbuusidieedist, lugesin banaanidieedist ja siis veel umbes sajast miljonist dieedist, mis tundusid nii mõistlikud ja arusaadavad, aga ainult siis, kui neid lugeda. Ma ei kujuta hästi ette, et ma sööksin ainult arbuuse. Mis see oleks siis, kas mingi terve arbuus päevas ja istuksin siis kogu aeg wc-s. Tänan, ei. Ja ilmselt muutuksin ma paavianiks, kui sööksin päevas sada banaani. Igasugustesse dieetrohtudesse ja tablettidesse ja kuuridesse ma ausalt öeldes väga ei usu. Samas ma olen kuulnud ja ma tean, et tegelikult ei olegi küsimus vist niivõrd selles, kui palju ma söön, kuivõrd selles, mida ma söön ja millal. Täna tahan ma aga teada väga lihtsat asja. Mitte seda, kuidas toituda siis, kui kõik on juba väga stabiilne ja korras ja toimib. Ma tahan teada, kuidas ma saaksin kiiresti ja ma mõtlen tõesti kiiresti endalt maha võtta umbes viis kilo. Ütle seda, Marek, või muidu ma tõesti hakkan ainult arbuuse sööma.

 

Kuidas ma saan kiiresti endalt viis kilo maha nii, et ma söön midagi, mis reaalselt mu kaalu langetab?

Madli

……………………………………………………….

Need kõikvõimalikud „imedieedid“ annavad enamasti ainult hetkelise tulemuse. Ma ei soovita neid! Jah, nad toimivad selles mõttes, et kehakaal tõesti langeb üsna kiiresti, aga see on reeglina kunstlik. Näiteks kui nädala ajaga võetakse alla 4 kilo, siis sellest 2 kilo on toidukogus seedetraktis, 1 kilo alaneb vee arvelt, pool kilo kaotatakse lihaseid ja ainult teine pool kilo on sellest ehk keharasv. Üldjuhul pärast sellist teguviisi süüakse kõik see kiiresti tagasi ja pahatihti on kehakaal siis veel suurem kui alustades. Tuleb endale aru anda, et kehakaalu alandamise protsess rasva arvelt on maraton, mitte sprint. Võin kindlalt väita, et sellised „imedieedid“ pigem rikuvad tervist rohkem, kui neist kasu on. Soovitan säilitada selles osas kainet mõistust ja arvestada, et mõistlik kaalukaotus on pool kilo nädalas. See, mida, millal ja mis koguses süüa, on juba üsna individuaalne ning sõltub inimese päeva iseloomust, ainevahetuse eripärast, trenniaegadest, kehakaalust, tervislikust seisundist jne.

Põhitõde on see, et tuleb süüa tihedamalt: 3-4tunniste vahedega. Iga toidukord võiks sisaldada täisväärtuslikku valku (loomset), julgelt kasulikke rasvasid ning mõõdukalt süsivesikuid (nende kogus on eriti individuaalne ja oleneb väga indiviidist). Enamasti liialdataksegi süsivesikute (kõik magus, puuviljad, jogurtid, koogid, pirukad, teravili jne.) kogustega. See aga on puhas energia, mis mitteärakasutamisel muutub kergesti rasvaks.

 

Marek Morozov

www.kehavormi.ee