ESTA PILT: MINU ILUSA keha 10 saladust

Lisa kommentaar
ESTA PILT: MINU ILUSA keha 10 saladust
Pilt: Siim Kinnas

Body-fitnessi Euroopa ja maailmameister Esta Pilt (55) on treeninud ja võistelnud juba 15 aastat ning kogu selle aja treenerita – ise avastades ja enda peal katsetades.

Mis on paljudele naistele suureks inspiratsiooniks oleva maailmameistri hea vormi saladus?
OLEN TERVE OMA ELU OLNUD SPORTLIK

Olen kasvanud Võrumaa metsade-mägede vahel, kus oli palju võimalusi liikuda, ronida ja hüpata. Juba kooli ajal sai palju sporti tehtud ja võisteldud nii kergejõustikus kui ka suusatamises. Noorteklassides olin kõva keskmaajooksja ja tegelesin jooksutreeningutega ka ülikooli ajal. Edasi tulid juba aeroobika ja tantsutrennid ning sealt kõrvalt ka vaikselt jõusaal. Mitmekülgne liikumine juba lapsest peale on kindel alus kena keha vormimiseks.

TÖÖ JA VAEV KÄSIKÄES

Kuna olen maalaps, siis olen harjunud füüsilist tööd tegema. Ma ei karda pingutust. Mulle meeldib füüsiline väsimus sada korda rohkem kui vaimne. Selleta tõsist sporti ei tee ja füüsilise väsimuse tunne peab tõesti meeldima. Olen harjunud kõige nimel tööd tegema ja vaeva nägema. Tean, et miski ei tule kiiresti ja kergelt.

JÄRJEPIDEVUS

Tegelen spordiga ja toitun tervislikult järjepidevalt, mitte vaid hooajaliste projektide ”suveks saledaks” või ”uusaastalubadus” raames. Aastas ei ole üle paari nädala järjest trennipausi teinud. Kui muud võimalust pole, siis oma keharaskusega treenida ja väljas liikuda saab alati. Nädalas alla nelja trenni pole ammu teinud. Suurt muutust ei tee mitte suured otsused, vaid pika aja jooksul tehtud väikesed igapäevased muutused!

SPORTLIKU KEHA ILU

Sporti saab teha ka tervise ja hea enesetunde pärast, aga jõutrenni hakkasin tegema just seetõttu, et mulle kohutavalt meeldib treenitud keha. Fitnessiga ei saa tegeleda, kui lihaseline keha võõristust tekitab. Kui näed positiivseid muutusi, annab see tohutult motivatsiooni juurde keha vormida. Motivatsioon peab tulema seestpoolt!

TREENINGUD KUI ELUSTIILI LAHUTAMATU OSA

Ma olen harjunud treenima. Mulle meeldib see, mis ma teen ja ma ei vaja enam mingit lisamotiveerimist, et end trenni vedada. See on hea rutiin: asjad tööle kaasa ja otse trenni.
Pigem tunnen ennast halvasti, kui olen sunnitud mõne trenni vahele jätma. Olen head rutiinid harjumuseks muutnud ja võtnud vastutuse oma keha eest hoolitsemises. Ma ei looda ei müügil olevatele treening- ja toitumiskavale, treenerile, iluoperatsioonidele ega arstidele.
Muuda sihipärane harjutamine enda jaoks harjumuseks. Rutiin on hädavajalik, kui on vaja millegi raskega toime tulla. Kui on harjumus harjutada, ei pea harjutamise alustamisele enam mõtlema.

MA EI KARDA SÜÜA!

Mulle tohutult meeldib süüa. Olen toitumisharjumused valdavalt tervislikuks muutnud ja see toitumine on hakanud mulle meeldima. Aga ma ei ole kunagi endale ka midagi täielikult keelanud (suhkrut, jahu, maiustusi) ega kaloreid lugenud ja toitu kaalunud. Jälgin enesetunnet, olen õppinud oma keha kuulama.
Kui põhitoidukorrad on paigas, ei pinguta ka maiustamisega üle. Kui tugevalt treenida, siis ka keha vajab rohkem toitu ja võib endale päris palju lubada.
Usun, et kuna ma pole endale rangeid piiranguid seadnud ega imedieete pidanud, siis olen sellega ka psüühikat säästnud. Teada-tuntud tõde on ju see, et keelatud vili on väga magus.
Olen oma kehakaalu enam-vähem stabiilsena hoidnud seda üles-alla kõigutamata, suurim kõikumine jääb viie kilo ringi.

UUDISHIMU

Mulle meeldib uurida ja lugeda kõike tervise, toitumise ja treeningutega seonduvat ning uusi toidulisandeid, toite ja erinevaid treenimise viise katsetada. See kõik teeb keha eest hoolitsemise põnevamaks ja treeningud ei muutu üksluiseks. Kuulan keha, katsetan, lähtun treeningutel enesetundest. Väga harva olen treeninud mingi kindla treeningkava järgi, sest see tüütaks kiiresti ära. Trenn ja toitumine peavad minu jaoks olema loomingulised.

GAPÄEVANE LIIKUMINE

Käin palju jalgsi, liigun ja liigutan. Kui selline kõndimine harjumuseks muuta, siis loobuda enam ei taha. See on rahustav, paneb mõtted liikuma ja on kasulik nii kehale kui ka vaimule.
Ainus viis uus hea harjumus alatiseks sisse seada on juhtida selle suunas nii palju energiat, et vana harjumus lipsab minema nagu soovimatu külaline.

TOIDULISANDID

Olen ka toidulisanditeusku. Kasutan päris palju toidulisandeid ja tervisetooteid – nii sportlastele mõeldud proteiinitooteid kui ka tervisele kasulikke loodustooteid. Usun, et ilu tuleb seestpoolt ning seetõttu eelistan naha, juuste ja liigeste terviseks toidulisandeid kallitele kreemidele.

TAHAN OLLA TERVE JA ELUJÕULINE

Tahtmine olla täis elujõudu ja energiat paneb liikuma, oma kehaga tegelema. Tahan treppidest käia hingeldamata, matkata looduses väsimust tundmata. Tahan jaksata asju tassida, vajadusel füüsilist tööd teha. Treenitud ja toonuses keha annab kindlasti tegutsemislusti kauemaks.
Tugev keha on parem kui nõrk. Painduv keha on parem kui jäik. Terve keha on parem kui haige.

Sarnased artiklid