IDEAALSE SEEDIMISE 7 tähtsat tõde – loe, mis need on

5 kommentaari
IDEAALSE SEEDIMISE 7 tähtsat tõde – loe, mis need on

Kõhukinnisus on probleemiks paljudele naistele, kes liiguvad vähe ja söövad toitu, mis nende organismile just kõige paremini sobida ei pruugi. Tulemusena tekivad ainevahetuses väikesed häired ning kõht ei käi enam korrapäraselt läbi. Kindlasti ei tohiks kõhukinnisust ignoreerida, sest see võib kaasa tuua ka mitmeid teisi tervisehäireid.

Kõhukinnisus on probleemiks paljudele naistele, kes liiguvad vähe ja söövad toitu, mis nende organismile just kõige paremini sobida ei pruugi. Tulemusena tekivad ainevahetuses väikesed häired ning kõht ei käi enam korrapäraselt läbi. Kindlasti ei tohiks kõhukinnisust ignoreerida, sest see võib kaasa tuua ka mitmeid teisi tervisehäireid.

Kuid mida siis teha, kui kõht on korrast ära?

Allpool on välja toodud seitse arstide soovitust, mis aitavad organismi taas korralikult funktsioneerima saada ja kui nendest abi ei ole, siis tuleks kindlasti arsti poole pöörduda.

1. Keskendu oma soolestikule

Võta aeg maha ja katsu oma seedesüsteemiga suhestuda, seda tunnetada ja lõõgastuda. Hädal käimist võib mõjutada ka stress ja liigne survestamine.

2. Liigu värskes õhus

Liikumine paneb ainevahetuse kiiremini käima ja aitab seedeprotsessi edendada.

3. Joo rohkelt vett

Kõhukinnisuse korral võib abiks olla kas gaseeritud mineraalvesi või tavaline vesi ning kindlasti tuleks vett tarbida ohtralt. Vesi aitab jääkaineid organismist välja viia.

4. Puuviljad

Ploomid, banaanid, pirnid, viigimarjad, virsikud, aprikoosid ja kirsid mõjuvad kõhukinnisuse puhul väga hästi.

5. Väldi raskesti seeditavat toitu

Ei mingit liha, suhkrut ega jahu – need muudavad seedeprotsessi keerulisemaks ja kui tegu on kõhukinnisusega, siis tasub eelistada kergesti seeditavaid toite.

6. Kiudained

Täisterakaerahelvestest valmistatud puder, tatrapuder, täisteraleib, päevalilleseemned ja chia-seemned aitavad kõhukinnisuse puhul lausa suurepäraselt. 

7. Kalamaksaõli või linaseemneõli

Need õlid muudavad soolestiku seinad libedamaks ning seintele kinni jäänud toiduained kleepuvad omavahel kokku ja organism suudab neid tõhusamalt väljutada. 

Allikas: Womenshealth