IIDNE INDIA UNEHARJUTUS, mis paneb sind sekunditega magama

IIDNE INDIA UNEHARJUTUS, mis paneb sind sekunditega magama

Pole midagi paremat kui ärgata hommikul nii, et sa tunned end täiesti väljapuhanuna ning oled täis positiivset energiat. Kuid stress ning kiire elutempo võivad sageli unehäireid tekitada ja õhtul voodisse minnes on raske magama jääda, sest mõtted ei anna asu! Siinkohal tasub appi võtta India joogaõpetajate harjutus “4-7-8”!

Pole midagi paremat kui ärgata hommikul nii, et sa tunned end täiesti väljapuhanuna ning oled täis positiivset energiat. Kuid stress ning kiire elutempo võivad sageli unehäireid tekitada ja õhtul voodisse minnes on raske magama jääda, sest mõtted ei anna asu! Siinkohal tasub appi võtta India joogaõpetajate harjutus 4-7-8!

Tegu on lihtsa nipiga, mis toob une paari sekundiga – seda muidugi juhul, kui oled selle tehnika ilusti selgeks saanud!

Allpool toome välja juhised, kuidas 4-7-8 meetod toimib:

1. Võta voodis või diivanil sisse mugav asend. Soovitavalt ole pikali!

2. Sule silmad ja hinga läbi nina sügavalt sisse. Hinga täpselt neli sekundit!

3. Nüüd hoia sissehingatud õhku kopsudes täpselt seitse sekundit. Loe sekundeid rahulikult oma mõtetes ja keskendu sellele.

4. Nüüd hinga rahulikult läbi suu välja kaheksa sekundit. Loe need kaheksa sekundit kokku ja pane kogu oma keskendumisvõime sellele.

Korda seda protseduuri ja keskendu vaid nende sekundite lugemisele. Neli sekundit hingad läbi nina sisse, seitse sekundit hoiad õhku kopsudes ja kaheksa sekundit hingad õhku suu kaudu välja!

Kuidas 4-7-8 toimib?

Tegu on meditatiivse harjutusega, mis aeglustab südamelöögisagedust ja rahustab meeli. Kui me oleme närvis või pinges, siis muutub hingamine rahutuks ja see takistabki õhtul magamajäämist. Selle harjutuse puhul on sekundite lugemine tähtis just sellest aspektist, et see aitab meil rahuneda ja keskenduda. 

Harvardi ülikooli teadlase Andrew Weili sõnul on tegu iidse India joogaõpetajate harjutusega, mida on mitmeid sajandeid mediteerimisel kasutatud. See on turvaline ja hea moodus, kuidas magama jääda ning muidugi võib seda kasutada ka mediteerimisel või hetkedel, mil sa tunned, et oled närvis. 

 

Allikas: goodmorningcenter.com