Infrajooga – treening troopilises kliimas

Infrajooga – treening troopilises kliimas

Kevadiselt jahedas Tallinnas ootab sind koht, mis aitab rikastada nii keha kui ka vaimu. Tegemist on õdusa infrajooga joogastuudioga, kus infrapunasoojuses põlevad kalorid ja vähenevad pinged. Buduaar käis uut joogastiili ise järele proovimas.

Kevadiselt jahedas Tallinnas ootab sind koht, mis aitab rikastada nii keha kui ka vaimu. Tegemist on õdusa infrajooga joogastuudioga, kus infrapunasoojuses põlevad kalorid ja vähenevad pinged. Buduaar käis uut joogastiili ise järele proovimas.

Õdede Kerli ja Temea loodud joogastuudio ei ole tavaline treeningsaal, vaid koht, kus treenitakse 25–35-kraadises troopilises kliimas. Saladus peitub selles, et õed on leidnud viisi, kuidas ühendada infrapuna ja jooga kasulikud omadused.
Idee luua Tallinna teistmoodi joogastuudio tuli USAs joogatreenerina töötavale Temeale saunas – tekkis mõte muuta joogatreeningud intensiivsemaks just soojuse abil. Mujal maailmas küllaltki populaarne hot-jooga oli Eestis alles suhteliselt tundmatu. Õed tegid korraliku kodutöö, uurides pikalt kõiki võimalusi, ohte ja kasulikke mõjusid, mis infrapunakiirgusega kaasnevad ning alustasidki tasapisi oma stuudio ülesehitamist.

Miks just infrapuna?
Infrakiired jõuavad meieni päikeselt, kuid erinevalt ultraviolettkiirgusest on nende mõju positiivne, sarnanedes soojusenergiaga, mida me kogeme päikese käes olles. Kiirgus kandub läbi õhu, kuid erinevalt ultraviolettkiirtest ei põleta see nahka, vaid tungib selle alla ja soojendab keha kudesid kuni 4 cm sügavuselt. Kiirgus on looduslik ja ohutu, muundudes nahal soojuseks. Naharakud elavnevad, vereringe kiireneb, ainevahetus aktiveerub ja hapnikuvarustus paraneb. Stuudios kasutatavad infrapunapaneelid muudavad valguse kuumuseks, soojendades lähedal asuvaid objekte ilma õhutemperatuuri tõstmata. See tähendab, et treenija keha neelab soojust, aga ümberkaudne õhk seda ei tee – keha soojeneb 80% ja ruum vaid 20%. Infrapunakiired tungivad sügavale kehasse ning soojendavad lihaseid ja siseelundeid sügavalt seestpoolt, muutes lihased ja kõõlused elastsemaks. Kehast kaovad lihaspinged ja jäikus, keha on paindlikum, väheneb vigastuste oht. Treeningsaalis kasutatakse samu paneele, mida infrapunasaunades, aga neid on ruumi pindala kohta vähem ja seetõttu ei tõuse temperatuur nii kõrgeks. Lisaks on stuudios õhuniisutajad, mis teevad ümbritseva õhu pigem troopiliseks.
Keha talletab infrapunakiired ja paneb molekulid kehas vibreerima, see omakorda aktiveerib vereringet. Ainevahetus kiireneb, keha hakkab väljutama toksiine ja rasva, keha hakkab higistama ja see kutsub esile sügava detoksikatsiooni. Organism vabaneb jääkainetest ning seeläbi paraneb naha seisukord ja kaovad üleliigsed kilod, tselluliit ja rasvakiht. Kuna treeningu ajal kaotab keha palju vedelikku, on tähtis juua vett nii treeningu kestel kui ka pärast seda. Lisaks kõigele leevendab infrapuna valu, tugevdab kardiovaskulaar- ja immuunsussüsteemi, kiirendab vereringet ja mõjub hästi ka sinu nahale. On tõestatud, et infrapunakiirgus on täiesti ohutu, usaldust äratab seegi, et seda kasutatakse ennetähtaegselt sündinud beebide raviks ning paljud sportlased taastuvad infrapunasaunas vigastustest.

Vastunäidustused. Infrajooga ei sobi rasedatele(kehatemperatuur tõuseb liiga palju). Kindlasti ei tasu minna trenni haigena – ilma õige hingamiseta ei ole mõju sama. Samuti ei ole infrajooga soovitatav alla 14-aastastele lastele.


Kärt Saadoja, Buduaar:

Infrajooga stuudios on treeningstiilideks Vinyasa Flow ja power-jooga, mis on mõlemad väga intensiivsed. Vinyasas on liikumine ühest asendist teise voolav ja sujuv ning seetõttu meenutab tantsimist. Power-jooga on jõulisem ja dünaamilisem. Tunnid sobivad hästi ka algajatele, sest on võimalik valida mitme raskusastme vahel. Harjutused aitavad oma keha paremini tundma õppida, andes jõudu ja painduvust.
Mina valisin esimeseks trenniks Vinyasa Flow, sest olles ise joogas alles algaja, tundus power-jooga alguses liialt hirmutav. Stuudios meeldis mulle esmalt sealne atmosfäär: hämar valgus, küünlad ja õrn viirukiaroom, lisaks veel soe ja mõnus, mida veel pärast väsitavat tööpäeva tahta? Alustasime treeningut hingamisharjutustega, nimelt on joogaasendite võtmisel üks tähtsamaid asju just sügav rahulik hingamine. Seejärel võtsime poose ning liikusime rahuliku tempoga ühest asendist teise, jälgides tähelepanelikult hingamist. Kuna keha oli juba trenni alguseks infrapuna mõjul soojenenud, siis oli kohe tunda ka selle mõju – nahk muutus higiseks ja keha aina paindlikumaks.
Sügav hingamine aitas suurepäraselt lõdvestuda ning tänu sellele kadusid kõik mure- ja töömõtted ning sain keskenduda vaid iseendale, oma hingamisele ja harjutuste kvaliteedile. Sügav hingamine rahustab, vähendab stressi, lõõgastab. Tänu joogale iseloomulikule sügavale hingamisele muutubki infrapuna kasulik mõju veel tugevamaks. Tund-tunnilt muutub su keha vastupidavamaks, paindlikumaks. Iga ringiga üritasin teha üha raskemaid harjutusi ja uskumatul kombel tulid need aina paremini välja! Tegime läbi kõik joogas kohustuslikud elemendid ja täpselt enne lõppu, kui tekkis tunne, et enam ei suuda, oligi aeg lõõgastuseks. Treener Leelo lõpetas treeningu rahustava mõttega ning mõeldes sellele, andsin kehale aega maha jahtuda.
Tunni jooksul võib keha põletada 300–600 kilokalorit. Juba paari treeningtunniga paraneb ka sinu rüht. See on sinu aeg iseendale, mil sa lülitad end välja argimuredest ja saavutad vaimse tasakaalu.

Selle aasta sügisel toimub Infra joogastuudios Vinyasa Flow 200 tunni joogatreenerite koolitus, kus võivad osaleda kõik, kes soovivad rohkem teada saada joogast ja sellega seonduvast. Ei pea olema eelnevat joogaga väga palju tegelenud, ka algajad joogatajad on oodatud. Koolituse lõpetajad saavad ennast registreerida RYT 200 joogaõpetajaks läbi Yoga Alliance’.

Infra Jooga tähistab sel nädalal ka oma esimest sünnipäeva. Seetõttu on hetkel väimalik soetada kuukaart ka soodsama hinnaga. Lisainfo Facebookis ja koduleheküljel.

Tee joogat ja ole õnnelik!