Kaalulangetamise 10 kuldreeglit

Kaalulangetamise 10 kuldreeglit

Karm reaalsus on, et pole olemas võlurohtu, mis sulle üleöö soovitud kaalunumbri annaks – kaalu kaotamiseks tuleb näha vaeva. Kui sa soovid enda kaalu vähendada ning soovitud tulemuse juurde ka jääda, tuleb sul teha suuri ning tervislikke muudatusi oma elustiilis. Siin on kümme reeglit, mille järgi igapäevaselt elada.

Karm reaalsus on, et pole olemas võlurohtu, mis sulle üleöö soovitud kaalunumbri annaks – kaalu kaotamiseks tuleb näha vaeva. Kui sa soovid enda kaalu vähendada ning soovitud tulemuse juurde ka jääda, tuleb sul teha suuri ning tervislikke muudatusi oma elustiilis. Siin on kümme reeglit, mille järgi igapäevaselt elada.

 

 

1. Sa pead sööma hommikusööki
Tervislikud dieedi-trendid tulevad ja lähevad, kuid hommikusöök on kohustuslik! Inimesed, kes regulaarselt hommikusööki söövad, kaotavad rohkem kaalu. Hommikune toitumine paneb sinu ainevahetuse koheselt tööle ning aitab rohkem rasvu põletada.

2. Sa pead oma menüü puhtana hoidma
Üks kiiremaid teid kaalukaotuseni on eemaldada oma toidulaualt töödeldud toit ning vahetada see toortoidu vastu, mis on äsja aiast nopitud. Seega, kui vähegi võimalik, siis vaheta enda söök värskete aiasaaduste vastu. Kui sa oma menüüst rämpstoidu välja jätad, siis hakkad kiiresti märkama ja tundma muutust. Mõne nädala pärast sa lausa imestad, kuidas sa üldse kunagi teisiti toitusid.

3. Sa pead toiduportsjoneid kontrolli all hoidma
Isegi, kui sa oled lauale valinud tervisliku toidu, siis ka selle toidu ülesöömine võib saboteerida sinu kaalukaotuse plaani. Ning sa ise ei pruugi seda isegi tähele panna. Hoia oma toiduportsjonid kontrolli all ning sa märkad, kuidas peagi saab kõht täis ka mõistlikust toidu kogusest.

4. Sa pead mahutama oma päevaplaani ühe higistama ajava treeningu
Mis puudutab treeningu ja kaalukaotuse seoseid, siis treenida 15 minutit kolmel korral nädalas pole lihtsalt piisav. Ideaalis leiad sa lausa kuuel päeval nädalas 50-60 minutit trenni tegemiseks. Ja sa ei peaks pelgama tõsiselt ennastületavaid treeningsessioone, mis sind järgmisel päeval tuikavate lihastega jätavad. Sellest, kas sa oled piisavalt enda võimed trennis proovile pannud, annavad märku sinu treeningriided – need ei tohiks peale trenni kuivad olla. Sa ei pea igas trennis küll nahast välja pugema, kuid tunneta ise, et sa arendaksid enda võimeid ja vastupidavust. Siis on ka tulemused õige pea märgatavad.

5. Sea endale väikseid eesmärke
Kui sa oled asunud ideaalse kaalunumbri saavutamise teekonnale, siis avastad kindlasti lisaks kahanevatele numbritele palju põnevat. Seega proovi antud teekond muuta enda jaoks võimalikult põnevaks ning väärtuslikuks. Sea endale pisemaid eesmärke- nagu mahtumine vanadesse teksapükstesse või järgmises trennis suuremate raskuste tõstmine. See aitab sul paremini oma lõpp-eesmärki saavutada ning sa mõistad, kui palju sa iga päevaga edasi arened ning oma sihtmärgile lähemale jõuad.

6. Sa pead jooma rohkem vett
Paljud inimesed ajavad vedelikupuuduse näljaga segamini. Hoia oma veepudel terve päeva enda läheduses ning sa märkad, kui hästi see aitab sul keha vormis hoida. Piisav vedeliku tarbimine aitab sul hoiduda ka vajadusest snäkke süüa. Muuseas, kas sa teadsid, et külma vee tarbimine “šokeerib” sinu ainevahetust ning paneb selle tõhusamalt tööle – nii põletab su keha päeva jooksul umbes 100 kalorit rohkem. See tundub olevat väike võit, kuid usu, pikema aja jooksul on sellest tõeliselt abi.

7. Sa pead tegema plaane
Aeg-ajalt endale magusa lubamine või väljas einestamine on oluline osa jätkusuutlikust kaalukaotuse plaanist. Kuid see toimib vaid siis, kui sa annad endale aru, mida sa tarbid ning planeerid seesuguseid vahepalasid ette. Kui sul on plaanis järgmisel nädalavahetusel randa minna ja enda bikiinikehaga positiivset tähelepanu tõmmata, siis hoia enda dieet puhas. Nii on su dieedikavas piisavalt ruumi, et rannas end hästi tunda ja ka kosutavat jäätis nautida. Sinu dieediplaanis võikski kehtida järgmine reegel: 80 protsenti ajast hoia enda dieet puhas ning 20 protsenti ajast naudi ka neid asju, mille järgi sul väga isutab, kuid mis igapäevaselt sinu kaalukaotuse plaani ei sobi.

8. Sa pead tegema jõutreeninguid
Jõutreeningud kasvatavad sinu lihasmassi ning parandavad ainevahetust. Jõutreening on koht, kus tõeline kehakuju fikseerimine toimub.  Usu, niipea kui sa hakkad raskusi tõstma ning märkad, kuidas see sinu keha muudab, oled sa jõutreeningutest sõltuvuses.

9. Sa pead korralikult puhkama
Kui sa korralikult öösel välja puhkad, annab see kindluse, et sul on piisavalt energiat eesolevaks päevaks ning sinu treeninguteks. Mõningate uuringute kohaselt vähendab korralik ööuni ka sinu vajadust suupistetele. Uni võitleb muuseas ka “rasva” geenide vastu. Uuringu kohaselt, kus võrreldi kaksikuid, kelle magamisharjumused olid erinevad selgus, et kaksiku, kes korralikult magas, kehamassiindeks oli palju väiksem,  kui teisel kaksikul.
Lühidalt öeldes tuleb sul lihtsalt varakult voodisse minna ning su keha tänab sind selle eest.

10. Sa pead olema positiivne
Kui sa ennast kenasti kohtled, siis suudad sa püsida ka õigel rajal. Säilita terve huumorimeel, ära pelga naeratada ning proovi eesmärk saavutada elades üks päev korraga. Kõik katsumused, mida kaalu alandamiseks läbima pead, ei pruugi olla meeldivad, kuid olles positiivne, tuled sa ka kõigega toime.

 

Allikas:  yourtango.com

Sarnased artiklid