KAS PUUVILJADES LEIDUV suhkur teeb sind paksuks või mitte?

KAS PUUVILJADES LEIDUV suhkur teeb sind paksuks või mitte?

Kuigi aegajalt kõlab seisukohti, et tervise seisukohalt pole vahet, kas tegu on naturaalse puuviljasuhkru või sahharoosiga, ei pea funktsionaalne toitumisnõustaja Külli Holsting seda väidet siiski õigeks – tema sõnul on puuviljadega maiustamine pigem tervislik.

Kuigi aeg-ajalt kõlab arvanusi, et tervise seisukohalt pole vahet, kas tegu on naturaalse puuviljasuhkru või sahharoosiga, ei pea funktsionaalne toitumisnõustaja Külli Holsting seda väidet siiski õigeks – tema sõnul on puuviljadega maiustamine pigem tervislik.

Külli Holstingu sõnul tuleb esiteks vahet teha naturaalsel puuviljasuhkrul ning poodides müügil oleval fruktoosil ja seda sisaldaval glükoosi- ja fruktoosisiirupil. 

„Viimast kasutatakse palju erinevates maiustustes ja karastusjookides, mistõttu saab keskmise inimese organism seda ülekaalu ja maksa rasvumist põhjustavat suhkrut sageli liiga palju. Peaksime sööma võimalikult palju seda, mida pakub loodus või mis on tõesti looduslähedane,“ sõnas Holsting.

Erinevalt glükoosist ei imendu puuviljades sisalduv suhkur organismi otse soolestikust, vaid see peab jõudma maksa, kus see töödeldakse energiaks. Mida aeglasemalt suhkur energiaks töödeldakse, seda vähem tekitab see veresuhkru järsku tõusu ja hilisemat langust.

„Seetõttu aitavad puuviljad hoida veresuhkrut stabiilsena. Puuviljad annavad organismile ka vajalikke vitamiine, mineraalaineid ja fütotoitaineid, mida tavalistes töödeldud suhkruga maiustustes pole,“ sõnas ta.

Tema kinnitusel on puuviljades sisalduvad suhkrud loomulikus koosluses kiudainetega, mis hoiavad kõhu kauem täis – nii ei haara inimene tõenäoliselt nii suure isuga enam maiustuste järele. Samuti ei põhjusta naturaalselt puuviljades sisalduvad suhkrud rasvumist, välja arvatud need puuviljad ja marjad, mis sisaldavad rikkalikumalt viinamarjasuhkrut ehk glükoosi.

Holstingu sõnul sobivad puuviljad ka kaalulangetajatele, kuid sel juhul tasub neid tarbida pigem päevase vahepalana. 

“Puuvilju ja vaid naturaalseid puuviljasuhkruid sisaldavaid tooteid võib süümepiinadeta tarbida ka õhtuseks vahepalaks või magustoiduks,“ kinnitas Külli Holsting.

Sarnased artiklid