Kõhuvalu, krambid … 6 toitu, mida süüa kõhuhädade korral

Kõhuvalu, krambid … 6 toitu, mida süüa kõhuhädade korral

Kui kõht on korrast ära, tuleks söögiga ettevaatlik olla, sest raskesti seeditava toiduga võime olukorra veelgi ebameeldivamaks muuta. Kõhuvalu, kõhugripp, menstruatsioonivalud, krambid, kõhulahtisus või -kinnisus, iiveldus – ükspuha, millised kõhuprobleemid sind ka ei piinaks, allpool olevad 6 toitu aitavad olukorda leevendada.

Kui kõht on korrast ära, tuleks söögiga ettevaatlik olla, sest raskesti seeditava toiduga võime olukorra veelgi ebameeldivamaks muuta. Kõhuvalu, kõhugripp, menstruatsioonivalud, krambid, kõhulahtisus või -kinnisus, iiveldus – ükspuha, millised kõhuprobleemid sind ka ei piinaks, allpool olevad 6 toitu aitavad olukorda leevendada.

6 sööki-jooki, mis teevad kõhule pai ning rahustavad ärritunud seedeelundkonda:

1. Taimeteed

Kofeiinivaba taimetee teeb kõhule head! Kõige parem valik on kummelitee, millel on põletikuvastane toime. Vältida tasub aga piparmünditeed, sest isegi, kui tegu on loodusliku taimeteega, siis kõhuhädade puhul võib see lisaprobleeme tekitada. Suhkur jäta välja!

2. Riis, riisikreekerid

Riis on kergesti seeduv ning täidab kiirelt kõhtu. Kui kõht on korrast ära, siis on vaja süüa midagi, mis ei tekita raskustunnet, täidab kõhtu ja seedib kiirelt – riis ja tavalised riisikreekerid on hea valik. Eelista keedetud riisi, ära prae ega hauta seda, väldi tugevaid maitseaineid. Kõige parem oleks süüa riisi puhtal kujul või supi sees.

3. Supp, puljong

Isetehtud kodused supid on kõhuhädade korral hea valik. Kõige olulisem on tarbida puljongit – soe vedelik teeb kõhule head. Kõrvitsapüreesupp, porgandipüreesupp, kanapuljong – vali lihtsatest koostisosadest koosnev supp ning jäta välja kõik, mis võib kõhule lisavaevusi põhjustada. Näiteks kapsast, herneid, liha ei tasu süüa. Ka rasv ei ole hea.

4. Õunapüree

Ehk siis teisisõnu lastele mõeldud õunapüree, mida saab lusikaga mõnusalt süüa. See on igati kõhusõbralik, lisaks aitab õunapüree kõhukinnisuse vastu. 

5. Banaan

Banaan on kergesti seeduv, annab energiat, leevendab kõhukinnisust, kõhulahtisust.  

6. Tavaline sai, röstsai

Kui tavaliselt valge saia söömist ei soovitata, siis kõhuhädade puhul on see hoopis hea, sest sai seedub kiiresti, ei tekita kõhus ärritusi ning täidab kõhtu. Kuid sink, juust, pasteedid jne tuleks ära jätta. Kui sa tahad midagi saiaviilu peale panna, siis eelpool mainitud õunapüree on sobilik.

Allikas: health.com

Toimetas: Karin Karu