Kuidas ennast korralikult välja puhata?

Kuidas ennast korralikult välja puhata?

Palju on vaieldud teemal, mitu tundi peaks ööpäevas magama, et keha saaks välja puhata ning peeglist vaataks hommikul vastu rõõmus ja energiast pakatav inimene. Kas selleks on tõesti vaja 7-8 tundi või äkki hoopis 9 tundi? Ameerika uneakadeemia endine president Safwan Badr tõdeb, et uneajast olulisem on hoopis üks teine tegur …

Palju on vaieldud teemal, mitu tundi peaks ööpäevas magama, et keha saaks välja puhata ning peeglist vaataks hommikul vastu rõõmus ja energiast pakatav inimene. Kas selleks on tõesti vaja 7-8 tundi või äkki hoopis 9 tundi? Ameerika uneakadeemia endine president Safwan Badr tõdeb, et uneajast olulisem on hoopis üks teine tegur…

Safwani sõnul on tähtis see, et magades saaks meie aju läbida kõik une etapid – magamine koosneb unetsüklitest, mis korduvad umbes iga 90-110 minuti järel, seega üks tsükkel kestab ligikaudu poolteist kuni kaks tundi. Ideaalis võiks inimese aju öö jooksul teha läbi kolm kuni neli unetsüklit, ent sageli ärkame me keset ööd üles ja seega katkeb ka unetsükkel. Uuesti uinudes peab aju uut unetsüklit alustama ning tavaline on, et ühe öö jooksul läbib aju edukalt kaks unetsüklit. 

Kui igal öösel vaid üks unetsükkel läbida, ehk siis paar tundi korralikult magada, võib see meie kehale väsitavalt mõjuda. 

Seega kokkuvõttes ei loe mitte see, mitu tundi sa voodis oled, vaid see, kui kvaliteetne on sinu uni. Kui pea on mõtteid täis või sul on stress, siis on ajul raskem unetsükleid läbida, sest tõenäosus, et sa keset ööd üles ärkad, on suurem. Sellepärast ei suudagi stressi all kannatavad inimesed ennast korralikult välja magada.

Vähem stressi tähendab paremat und ja tervist!

 

Allikas: allure.com