Kuidas kaotada kaalu: 10 sammu tulemusteni

Kuidas kaotada kaalu: 10 sammu tulemusteni

Kuidas kaotada kaalu tervislikult? Näljutamine ei ole lahendus, ükskõik kui palju sa ka kaalu langetada ei soovi. Näljutamine mõjub kehale ja vaimule laastavalt, seedimine aeglustub ning see ju ilmselgelt pärsib kaalulangust. Samuti muutuvad toitainete puuduse all kannatavad naised närviliseks – kellele seda veel vaja?

Kuidas kaotada kaalu tervislikult? Näljutamine ei ole lahendus, ükskõik kui palju sa ka kaalu langetada ei soovi. Näljutamine mõjub kehale ja vaimule laastavalt, seedimine aeglustub ning see ju ilmselgelt pärsib kaalulangust. Samuti muutuvad toitainete puuduse all kannatavad naised närviliseks – kellele seda veel vaja? Toome välja kümme sammu, mida igapäevaelus rakendada, et tervislikult kaalu kaotada! Pea meeles – nädalas ei tohi kaotada rohkem kui 2 kg.

 

1. Maga oma uni täis. 

Kes vajab 6 tundi, kes 8. On teada, et naised vajavad üldjuhul rohkem und kui mehed, nii et mõni naine puhkab tegelikult täielikult välja alles 10 tunniga. Proovi oma ajakava sättida nii, et saaksid vajadusel varem magama minna. 

 

2. Joo ärgates klaas vett.

Võimalusel lisa veeklaasi pool teelusikatäit õunaäädikat – see puhastab organismi ja käivitab seedimise. Söö alles poole tunni pärast. Iga naine, kellele olen sellest nipist rääkinud, on andnud juba peale esimest hommikut positiivset tagasisidet. 

 

3. Kui jood kohvi, joo musta!

Must kohv on samuti seedimist kiirendav jook, mida tasub tarbida hommikul ja lõunal. Õhtused kohvitamised unusta ära! Lisa suhkru asemel mett ja piima ära lisa, muidu kaob kohvi positiivne efekt rasvapõletamisprotsessile ning seedimisprotsessile sootuks.

 

4. Tarbi süsivesikuid hommikul ja lõunal.

Söö hommikul täistera kaerahelbeputru. Unusta kiirkaerahelbed – need on eeltöödeldud ja seetõttu pole neis sama palju vitamiine ja mineraale nagu tavalistes kaerahelvestes. Retsept maitsvaks hommikupudruks: lisa juba veidi jahtunud pudrule mett ja kookosõli!

 

5. Söö puuvilju!

Unusta suhkrused maiustused nagu sefiir ja piimašokolaadid. Proovi maiustuste asemel süüa kuivatatud või värskeid puuvilju ning mineraalidest tulvil pähkleid. Ideaalne on kodus alati hoida pakikest tudengieinet ja paari banaani – juba paar suutäit kustutavad tegelikult suurema magusaisu.

 

6. Tarbi tervislikke rasvu.

Kookosõli, oliiviõli, kanepiõli, või – need on parimad valikud. Ära mingil juhul lülita rasvasid oma menüüst välja – vajame neid, et suudaksime toitu seedida. Naised, kes ei tarbi rasvasid kannatavad pideva kõhukinnisuse all ning nende juuksed ja küüned muutuvad hapraks ja kuivaks. Samuti muutub nahk õrnaks, tundlikuks ja kuivaks. Rasvapuudus mõjub laastavalt ka silmanägemisele.

 

7. Jaluta!

Võimalusel jaluta iga päev regulaarselt. Kui distants kodu ja töökoha vahel võimaldab, jaluta tööle. Kui mitte, leia sõbranna või sõber, kes tuleks sinuga hea meelega võimalikult tihti mere äärde, metsa või kuhu iganes jalutama. Jaluta kasvõi toidupoodi – nii ühendad kaks kasulikku toimingut. Ja muidugi vali trepid lifti asemel – see nipp trimmib tuhara- ja jalalihaseid!

 

8. Tantsi!

Tantsimine ei ole lihtsalt kalorite põletamine – see on positiivse laengu üks parimaid allikaid! Tantsides vallanduvad õnnehormoonid ja positiivsetel inimestel on hulganisti lihtsam kaalu langetada. Stressis inimese organism ei tööta sama moodi nagu terve  ja õnneliku inimese oma. 

 

9. Ära jäta toidukordi vahele.

On väga vale mõelda, et kui jätad vahele ühe või kaks toidukorda, kaotad kaalu. Tegelikult on sel müüdil absoluutselt vastupidine efekt – seedimine aeglustub ja kaalulangust ei toimu. Söö regulaarselt ja vähemalt 3 korda päevas.

 

10. Visualiseeri oma ideaalset keha!

Visualiseerimine, heast tulemusest unistamine aitab saavutada soovitud tulemust. Kui olid varem heas kaalus, siis pane endast tolleaegne pilt kusalegi nähtavale – telefoni- või arvuti taustapildiks, peegli kõrvale, külmkapi külge vmt. Kui kujutled vaimusilmas end ette ideaalses vormis, saavutad tulemusi kiiremini!

Triin Tulev

 

 

Sarnased artiklid