KUIDAS PLANEERIDA järgmiste nädalate menüüd ja mida praegu koju osta?

2 kommentaari
KUIDAS PLANEERIDA järgmiste nädalate menüüd ja mida praegu koju osta?
Shutterstock

Kui esimene eriolukorrast tingitud paanika on üle läinud, on aeg järgmisele pooleteisele kuule ette mõelda.

Kuna poodi ei ole hetkel mõistlik minna, saab toitu ka õnneks koju tellida. Kuid mida üldse on mõtet osta ja mille võiksid pigem e-poe riiulile jätta?

Suur osa meist krahmas endale esimese emotsiooni põhjal koju palju toitu. Ärevuses tehtud ostud aga ei pruugi pikas perspektiivis kuigi kasulikud olla. Näiteks rikneb osa toiduaineid väga kiiresti ning oled sunnitud palju toitu ära viskama. Toidu äraviskamise hirmus võib aga juhtuda see, et sööme lihtsalt topeltkoguses ning võtame vähese liikumisvõimaluse tõttu kaalus juurde.

Taimne Teisipäev jagab paari praktilist nippi, mille alusel oma järgmiste nädalate menüüd planeerida:

Mõtle, mida sa tavaliselt sööd. Ära osta toiduaineid, mida sa kunagi proovinud ei ole või mis sulle ei maitse, sest need kipuvad kappi vedelema jääma.

Osta asju, mis ei rikne. Nii ei juhtu midagi, kui panid koguste arvestamisel veidi puusse ja ostsid rohkem toitu, kui nädala ära süüa jaksad.

Planeeri ette, et toit ootamatult otsa ei saaks. Toidu kohaletoomine võib praegusel ajal võtta terve nädala, tee põhjalik toidunimekiri, et oleksid pikemaks ajaks varustatud.

Osta puu- ja juurvilju, tükelda need ja pane sügavkülma. Nii saad pikema perioodi jooksul teha smuutisid, pajaroogasid ja muud mõnusat.

Ole kogustega mõistlik ja jäta teistele ka. Pole mõtet osta omale 5 pakki kõiki erinevaid kuivaineid, nende tarbimiseks läheb aastaid.

Ära osta palju snäkke tagavaraks, muidu need isutavad pidevalt.

Aga mida siis ikka koju varuda? Need 7 toiduainet täidavad sinu sahvri mitmekesiselt ja tervislikult, et kõik toitainevajadused saaksid kaetud:

1. Köögiviljad külmutamiseks – brokoli, lillkapsas, bataat, porgand, paprika.
Need aitavad toidulaua ka isolatsioonis mitmekesisena hoida.

2. Puuvilju külmutamiseks – banaan, õun, pirn ja marjad.
Need teevad smuutide ja puuviljaste pudrukausside näol olemise värskemaks.

3. Toitvad kuivained – makaronid, riis, kinoa, bulgur, odrakruubid.
Igal roal on vaja põhikomponenti, mis kõhtu täidaks ja täis hoiaks.

4. Hommikusöögimaterjal – kaerahelbed (müsli ja pudru tegemiseks) ja kikerhernejahu (omleti tegemiseks).
Need säilivad kaua ja on üllatavalt maitsvad. Soovitame isetehtud müsli smuutiga!

5. Kuivatatud kaunviljad – oad, kikerherned, läätsed (leota ja keeda enne söömist).
Valgurikkad kaunviljad tagavad toitained ja täiskõhutunde.

6. Taimsed piimad – sojapiim, kaerapiim, kookospiim.
Need säilivad suletuna soojas ning ka avatuna külmas palju kauem kui lehmapiim.

7. Kastmed – tomatipasta, taimne majonees, kookospiim purgis, sojakaste.
Neist saad teha nii kartulisalatit, karrit, aasiapäraseid roogasid kui ka bologneset.

Sarnased artiklid