KUIDAS TEGELIKULT nädalaga märkimisväärselt saledamaks saada?

KUIDAS TEGELIKULT nädalaga märkimisväärselt saledamaks saada?

Kas sina oled üks neist naistest, kes jätkuvalt unistab ihaldusväärsest liivakellafiguurist? Kõik, mida sa sooviksid, on sale piht, kuid unistuseks on see jäänudki? Võib olla on põhjus olnud selles, et sinu kaalulangetamise nipp on olnud liiga ühekülgne.

Kas sina oled üks neist naistest, kes jätkuvalt unistab ihaldusväärsest liivakellafiguurist? Kõik, mida sa sooviksid, on sale piht, kuid unistuseks on see jäänudki? Võib olla on põhjus olnud selles, et sinu kaalulangetamise nipp on olnud liiga ühekülgne.

Nüüd on aeg viia oma unistus täide! Ja mis kõige parem – seda vaid ühe nädalaga! Selle nimel tuleb aga korrektiive ellu viia mitmel tasandil. Mis need täpsemalt on?

Muuda oma toitumisharjumusi

Söö rohkem täisteratooteid, juur- ja puuvilju ning vähenda rasvaste toitude tarbimist. Erandiks on kindlasti tervislikud monoküllastumata rasvad, mida saad näiteks oliiviõlist, seemnetest, pähklitest ja avokaadost. Nende tarbimine peaks sinu keskkohta hoopis kahandama.

Selleks et saada vajalikus koguses kiudaineid, vitamiine ja mineraalaineid, tuleks süüa teraviljatooteid, eriti täisteratooteid nagu leib ja puder.

Puuviljad võiksid samuti sinu menüüsse kuuluda, kuid ole ettevaatlik sellega, kui palju sa neid tarbid, sest mõned puuviljad sisaldavad palju suhkrut. Kuna puuviljad sisaldavad rohkelt vett ja on tulvil kiudainetest, mis aitavad kaasa täiskõhutundele, siis on üsna raske puuvilju üle süüa. Mõistlik kogus oleks tarbida 2–3 puuvilja päevas.

Igasugused näljutamismõtted sind saledaks ei tee, tähtis on muuta oma menüü tervislikuks, mitte puudulikuks. Ülesöömise ennetamiseks tasub umbes 20 minutit enne söögikorda krõbistada peotäis piiniaseemneid. See takistab söögikorra ajal näljatundel võimust võtmast ja nii on vähem tõenäoline, et sa üle sööd.

Joo palju vett

Piisavas koguses vee joomine on oluline, sest siis ei aja su keha nälga ja janu segamini. Vee joomine aitab aga ära hoida näljatunnet. Lisaks on veel imeline mõju sinu juustele ja nahale.

Täiskasvanud inimesed peaksid jooma vähemalt 2,5 liitrit vedelikku päevas või isegi rohkem. Joo vett pidevalt, mitte ainult siis, kui tunned janu. Tavaliselt tuleb janutunne alles siis, kui kehas on tekkinud vedelikupuudus.

Oluline on kvaliteet, mitte kogus

Tervisliku toitumise saladuseks on mahutada päevaplaani rohkem toidukordi, kuid samal ajal vältida lisakaloreid. Snäkid toidukordade vahel aitavad nälga kustutada, kuid väldi niisama suuri portsjoneid, nagu sul on kombeks süüa söögikordade ajal. Kui sa järgid kindlat toitumisrežiimi, siis proovi lihtsalt valida tervislikumad toidud, mis ei sisaldaks liigselt rasva ega suhkrut.

Võimle

Füüsiline aktiivsus on ülioluline, kui soovid olla trimmis keha omanikuks. Peenikese piha saavutamine sõltub sellest, kui palju sa oled valmis treenima. Niipea kui hakkad treeningutesse tõsisemalt suhtuma, näed ka tulemusi.

Alusta trenniga rahulikult ja ära proovi üle oma varju hüpata. Muidu võib kogu plaan lõppeda ilusa keha asemel kehavigastustega. Tõsta treeningute intensiivsust järk-järgult. Koosta endale kindlasti ka treeningplaan, sest nii on lihtsam tegevust reguleerida.

Anna oma treeningtulemustest sotsiaalmeedia kaudu teada ka tuttavatele, see hoiab sind motiveerituna. Ja mis kõige tähtsam – tõstes oma füüsilist aktiivsust sa mitte ainult ei kahanda oma vööümbermõõtu, vaid parandad ka tervisenäitajaid.

Treeni oma rinna- ja õlalihaseid

Kui sa treenid mõningad oma kehaosad suuremaks, siis see jätab pihast visuaalselt väiksema mulje. Keskendu ülakeha treenimisele – tee rohkem harjutusi õlgadele ja rinnalihastele.

Olgu aga kohe öeldud, et ükski harjutus rindu otseselt ei suurenda, küll aga saab treenides tugevdada oma rinnalihaseid, millele rind nii-öelda kinnitub. Treenitud ja tugevad rinnalihased tõstavad su büsti kõrgemale, lastes sel suuremana paista.

Parimad harjutused rinnalihaste treenimiseks on näiteks lamades surumine ning jõusaalis järk-järgult raskemad hantlid.

Parim kodune viis rinna- ja õlalihaste treeninguks on kindlasti kätekõverduste tegemine. Alusta kätekõverduste tegemisega rahulikult ning ajapikku suurenda koormust vastavalt oma võimetele.

Riietu saledaks

Kanna rohkem riideid, mis sinu keskkohta rõhutavad. Vöö kandmine piha rõhutamiseks on suurepärane idee. Vöö kandmine kleidil muudab su keha liivakellakujuliseks, seega suhtu oma garderoobi mänguliselt ning ära ürita oma figuuri lohvakatesse riideesemetesse peita. Nutikas riietumine on kiireim viis jätta mulje, et oled vööümbermõõtu kahandanud. 

„Saledalt riietumisel on tegelikult mõned põhireeglid alustades sellest, et valge teeb suuremaks ja must väiksemaks,” ütleb stilist Maarja Siim. „Tuleks rõhutada kohti, mis väärivad rõhutamist, näiteks rinnapartii, jalad, talje vms, seega kanna kas avarat dekolteed (alati V-kaelus) mõne silmipimestavalt kauni ehtega, pane selga mõistlik mini või kanna keskkohal vööd, kuid mitte kunagi kõiki korraga!” rõhutab Maarja. „Vähemolulised ei ole ka kontsakingad, kuid need ei tohiks olla pahkluukinnitusega, mis jalga suuremaks teevad ja visuaalselt lühemaks lõikavad. Kontsa kõrgus, mis sind visuaalselt saledamaks teeb, algab vähemalt 10 cm! Kasuks tuleb ka vormiv pesu ja ilus päevitus.”

 

Artikkel ilmus ajakirjas Buduaar sügis 2015