Miks on oluline venitamine? Marek aitab!

13 kommentaari
Miks on oluline venitamine? Marek aitab!

Kõik me sooviksime olla ilusad, seksikad ja muidugi suurepärases füüsilises vormis. Erinevaid treeninguid on aga nii palju ja iga algus on raske… . Mida siis teha? Buduaar palus appi eratreener Marek Morozovi, et vastata naiste küsimustele. Kui ka sul on oma küsimus, millele tahad kogenud treeneri vastust, siis saada see marek@kehavormi.ee. 

Kõik me sooviksime olla ilusad, seksikad ja muidugi suurepärases füüsilises vormis. Erinevaid treeninguid on aga nii palju ja iga algus on raske… . Mida siis teha? Buduaar palus appi eratreener Marek Morozovi, et vastata naiste küsimustele. Kui ka sul on oma küsimus, millele tahad kogenud treeneri vastust, siis saada see marek@kehavormi.ee. 

Ma pole mingi baleriin ja ei paindu nagu plastiliin ja ma ei venita ennast. Aga kui ma teaks, et see on vajalik ja hea, siis ma võib-olla isegi prooviksin.

Eile ma vaatasin trennis seda, kuidas inimesed ennast venitavad ja ma avastasin, et nad teevad seda väga erinevalt. Õigemini on jälle kaks äärmust. On tüdrukuid, kes venitavad vahetevahel, näiteks trenni lõpus, ja siis on neid, kes vist üldse ei venita, või teevad seda kuskil salaja. Siis on need naised, kes venitavad ennast iga harjutuse järel, ja siis veel need, kes ainult venitavad ja venitavad ja venitavad ja nagu muud ei teekski. Ma tunnistan ausalt, et ma ei ole eriti ennast venitanud ja painutanud ja tegelikult ei ole ma ka väga plastiline nagu baleriin. Samas, kui ma jõusaalis käin, siis järsku ikkagi peaksin ma mingil määral oma lihaseid ka venitama. Mu sõbrannad on rääkinud selle kohta väga erinevad teooriaid, alates sellest, et venitada tuleb peale igat trenni, kuni selleni, et venitada tuleb järgmisel päeval neid lihaseid, mida eelmisel päeval treenisid ja nii edasi. Ja ma teen vahel harjutusi jõusaalis ja ma käin vahel aeroobses trennis ja ma ei venita ennast tegelikult peaaegu üldse. Ja siit tulebki mu enam-vähem konkreetne ja selge küsimus, millele tahan väga selget ja konkreetset vastust. 

Kas ma peaksin ennast üldse venitama ja kas midagi juhtub, kui ma ennast ei venita? Ja kui ma peaksin, siis kui palju?

Christiin

…………………………………………….

Venitamine on kindlasti oluline, kui tegeletakse jõutreeningu või vastupidavustreeninguga (jooksmine, ujumine, rattasõit jne.) Pärast treeningut lihased lühenevad, mis tekitab ülepinge lihaste kinnituskohtades ning põhjustab ülemäärase koormuse liigestele ja lihastele. Selle tagajärjel kasvab lihaste rebestuse ja põletike oht.  See võib kesta kuni 2 ööpäeva. Venitama peaks pärast treeningut kõiki lihasgruppe, eriti aga reie, sääre, rinna ja alaseljalihaseid. Venituse kestvus ühele lihasrühmale peaks kestma 15-20 sekundit. Parima tulemuse saamiseks tuleks teha venitusi seeriatena, millevaheline paus on lühiajaline, 5-10 sekundit. Tuleb jälgida, et venituse soorituse ajal ei toimuks niiöelda nõksutamist, vaid antakse lihasele peale survet. Nõksutades on oht, et rebestatakse väiksemaid lihaskiude, mille tulemusena on kindlustatud vähemalt nädal aega treeningpausi. Kui eesmärk on aga painduvuse suurendamine, ehk näiteks soovitakse „teha ära“ spagaat, siis muidugi on vaja pingutada rohkem. Soovitavalt 5-6 päeva nädalas. Sel juhul venituse kestvus võiks kesta mitu minutit. Loomulikult peaks see aeg alustades olema lühem ja seda saab igal järgneval nädalal pikendada. Olenevalt algsest painduvuse võimekusest on võimalik spagaat sooritada 2-3 kuuga.

Marek Morozov

www.kehavormi.ee